С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 яну 2017, 17:27, 4639 прочитания

Седмични новини за ритейл

"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през 2017 г., "Оренда груп" инвестира в нови продукти, Автомобилните продажби в Европа растат, BAT и Reynolds се сливат, Производителят на Nutella в защита на палмовото масло

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през 2017 г.


"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през тази година. Промените са в унисон с новата концепция, която германската верига въведе в световен мащаб, включително и в България, съобщиха от търговската верига.
По-модерна визия, повече простор и комфорт за клиентите и служителите, както и подобрена енергийна ефективност на сградата са част от елементите на новата концепция, които ще бъдат внедрени в 13-те обекта с марка Lidl. До края на годината филиали на веригата ще бъдат обновени в София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Пазарджик.
"Това обновяване е знак за дългосрочните инвестиционни планове на "Лидл България". То е отражение и на основната ни цел – да предлагаме на своите клиенти и служители повече удобство, както и максимално да щадим околната среда", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Част от нововъведенията включват акцент върху плодове, зеленчуци, прясно месо, печива, охладени продукти, които ще бъдат разположени на по-големи площи и на по-централни места в магазините.
В България вече има два магазина на Lidl, построени изцяло по новата концепция на марката. Първият магазин от ново поколение отвори врати през септември миналата година в столичния квартал "Младост". Сградата е проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда. Вторият магазин на Lidl, построен изцяло по новата концепция, бе открит в края на 2016 г. в Благоевград. Занапред всички магазини, които са самостоятелни обекти, ще бъдат строени по новата концепция, като през тази година "Лидл България" планира да отвори поне още 5 обекта от ново поколение.
Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда, уточняват от веригата.

"Оренда груп" инвестира в нови продукти

Софийската микрофирма "Оренда груп", която произвежда биокозметика с марката Wooden spoon, инвестира 60 хил. лв. в нова лаборатория и оборудване плюс 50 хил. лв. в разработване на нова серия продукти. Резултатът е четири пъти по-голяма производствена площ, 20 пъти по-голяма производителност и навлизане в нова за компанията продуктова категория.
От старта си през 2015 г. досега фирмата е разработила 20 биосертифицирани козметични продукта за грижа за лице и за коса. С новото разширение на производствените мощности Wooden spoon увеличава предложенията си с "Измивна козметика за коса". Вече са на пазара 5 вида шампоани и още толкова видове балсами. До края на 2017 фирмата ще пусне още 30 биопродукта в тази категория. Всички те са без изкуствени пенители и без изкуствени аромати.
Дружеството продава 70% от произведеното на 20 задгранични пазара, включително САЩ и Япония. През миналата година пробили в Канада, Англия, Италия, Словения, Словакия, Унгария.
Новост за фирмата е, че от декември 2016 произвежда продукти за собствените марки (private labels) на шведска компания. През 2017 г. предстои удвояване на складовата база и разширяване на продуктовата гама.



Автомобилните продажби в Европа растат

Продажбите на автомобили в Европа през миналата година са се увеличили с 6.8%. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България са продадени над 26 хил. нови коли, което е увеличение с 12.2%. Изминалата година е трета поредна, в която търсенето на коли се увеличава.
Групата на Volkswagen запазва лидерска позиция на континента с пазарен дял от 23.9%. Продажбите й се увеличават от 3.380 млн. на 3.498 млн. броя, докато тези на самата марка Volkswagen спадат, най-вероятно заради дизеловия скандал от 2015 г. Вторa с 10.2% дял е групата на Renault, чиито продажби се увеличават с 12.1% и достигат 1.496 млн. броя. Огромната част от тях са на Renault, а останалите са Dacia. Трета е PSA Group (9.9%), която обаче отбелязва спад с 0.2% при всички свои марки - Peugeot, Citroen и DS. В челната петица са Ford и BMW.
През миналата година в страната са купени 272 220 автомобила, като над 69% от тях са на възраст повече от 10 години. Чисто новите са 32 799, което се разминава с данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Сред новите автомобили за поредна година лидер е Dacia (3600). Следват Renault (3491) и Toyota (2430).

BAT и Reynolds се сливат

Производителят на цигари British American Tobacco (BAT) е постигнал споразумение да купи остатъчния пакет акции на Reynolds за 49.4 млрд. долара. Така ще бъде създадена най-голямата по приходи публична компания за производство на цигари в света. Двете фирми ще имат общи продажби от над 30 млрд. долара годишно. Досега British American Tobacco държеше 42% от Reynolds.
Сделката продължава тенденцията за консолидация на тютюневата индустрия, изпитваща проблеми заради намаляващото търсене на традиционни цигари, преминаването на много пушачи към електронни такива и липсата на предвидимост как ще се приемат новите технологии. Reynolds е важна придобивка за BAT, защото е лидер в разширяващия се пазар на електронни цигари в САЩ.
След закупуването на компанията САЩ ще се превърнат в най-големия пазар за BAT, която в момента има най-силни позиции в региони като Бразилия, Източна Европа, Южна Африка и Югоизточна Азия.

Производителят на Nutella в защита на палмовото масло

Италианският производител Ferrero започна кампания в подкрепа на бойкотираното от други хранителни компании в страната палмово масло. Повод за това стана проучване на Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA), според което съставката може да носи риск от развитие на ракови заболявания. Ferrero използва палмово масло в производството на водещия си продукт – Nutella, който носи около една пета от продажбите. В специална рекламна кампания от дружеството уверяват, че популярният течен шоколад с лешници е безопасен. От фирмата посочват, че Nutella разчита на палмовото масло за меката си текстура и срока си на съхранение и че други заместители биха променили характеристиките на продукта.
Замяната на палмовото масло с друго би оказало и икономически ефект, тъй като то е най-евтиното растително масло – около 800 долара за тон в сравнение с 845 долара за тон слънчогледово и 920 долара за тон масло от рапица.
През май 2016 г. EFSA обяви, че при рафинирането на палмовото масло при температури над 200°C се отделя повече от технологичния замърсител глицидил естер (GE), но не препоръча да се спре приемането на палмово масло, като посочи, че са необходими допълнителни проучвания за оценка на риска.

Накратко

Японската компания за видеоигри Nintendo обяви излизането на следващата си конзола - Switch. Цената й обаче се оказа прекалено висока спрямо очакванията на пазара. Тя ще се продава за 300 долара, колкото е цената и на предшественика Nintendo Wii U., а в Япония ще струва с 20% повече.

Френският производител на контактни лещи Essilor International купува италианската компания Luxottica Group, известна с марката си очила Ray-Ban, за 22.8 млрд. евро. Сделката ще доведе до обединението на най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в сектора.

MoneyGram обяви, че нейните услуги за парични преводи ще бъдат налични и в бензиностанциите на "OMV България". Потребителите могат да използват всеки от 84-те обекта на OMV.

През 2016 г. Китай отчете най-силен спад в износа си от 2009 г. насам. Положителното салдо във външната търговия е намаляло с 3.35 трилиона юана (486 милиарда долара), или с 9.1 на сто спрямо 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година 1 Избраният концесионер на летище София ще вдига таксите от десетата година

Ако обжалването потвърди държавното решение, Meridiam трябва дотогава да е построил трети терминал. Следва карго терминал и хотел

14 окт 2019, 820 прочитания

Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP Бил Макдермът се оттегля от управлението на SAP

Американският мениджър управлява германската софтуерна компания повече от десетилетие и утрои пазарната й оценка

14 окт 2019, 738 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Горубсо-Кърджали" ще добива злато от още едно находище

Правителството одобри три концесии и няколко разрешения за прочуване на полезни изкопаеми

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие