Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]
"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през 2017 г.
"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през тази година. Промените са в унисон с новата концепция, която германската верига въведе в световен мащаб, включително и в България, съобщиха от търговската верига.
По-модерна визия, повече простор и комфорт за клиентите и служителите, както и подобрена енергийна ефективност на сградата са част от елементите на новата концепция, които ще бъдат внедрени в 13-те обекта с марка Lidl. До края на годината филиали на веригата ще бъдат обновени в София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Пазарджик.Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда, уточняват от веригата.
"Оренда груп" инвестира в нови продукти
Софийската микрофирма "Оренда груп", която произвежда биокозметика с марката Wooden spoon, инвестира 60 хил. лв. в нова лаборатория и оборудване плюс 50 хил. лв. в разработване на нова серия продукти. Резултатът е четири пъти по-голяма производствена площ, 20 пъти по-голяма производителност и навлизане в нова за компанията продуктова категория.
От старта си през 2015 г. досега фирмата е разработила 20 биосертифицирани козметични продукта за грижа за лице и за коса. С новото разширение на производствените мощности Wooden spoon увеличава предложенията си с "Измивна козметика за коса". Вече са на пазара 5 вида шампоани и още толкова видове балсами. До края на 2017 фирмата ще пусне още 30 биопродукта в тази категория. Всички те са без изкуствени пенители и без изкуствени аромати. Дружеството продава 70% от произведеното на 20 задгранични пазара, включително САЩ и Япония. През миналата година пробили в Канада, Англия, Италия, Словения, Словакия, Унгария.Новост за фирмата е, че от декември 2016 произвежда продукти за собствените марки (private labels) на шведска компания. През 2017 г. предстои удвояване на складовата база и разширяване на продуктовата гама.
Автомобилните продажби в Европа растат
Продажбите на автомобили в Европа през миналата година са се увеличили с 6.8%. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България са продадени над 26 хил. нови коли, което е увеличение с 12.2%. Изминалата година е трета поредна, в която търсенето на коли се увеличава.
Групата на Volkswagen запазва лидерска позиция на континента с пазарен дял от 23.9%. Продажбите й се увеличават от 3.380 млн. на 3.498 млн. броя, докато тези на самата марка Volkswagen спадат, най-вероятно заради дизеловия скандал от 2015 г. Вторa с 10.2% дял е групата на Renault, чиито продажби се увеличават с 12.1% и достигат 1.496 млн. броя. Огромната част от тях са на Renault, а останалите са Dacia. Трета е PSA Group (9.9%), която обаче отбелязва спад с 0.2% при всички свои марки - Peugeot, Citroen и DS. В челната петица са Ford и BMW.През миналата година в страната са купени 272 220 автомобила, като над 69% от тях са на възраст повече от 10 години. Чисто новите са 32 799, което се разминава с данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Сред новите автомобили за поредна година лидер е Dacia (3600). Следват Renault (3491) и Toyota (2430).
Производителят на цигари British American Tobacco (BAT) е постигнал споразумение да купи остатъчния пакет акции на Reynolds за 49.4 млрд. долара. Така ще бъде създадена най-голямата по приходи публична компания за производство на цигари в света. Двете фирми ще имат общи продажби от над 30 млрд. долара годишно. Досега British American Tobacco държеше 42% от Reynolds.
След закупуването на компанията САЩ ще се превърнат в най-големия пазар за BAT, която в момента има най-силни позиции в региони като Бразилия, Източна Европа, Южна Африка и Югоизточна Азия.
Производителят на Nutella в защита на палмовото масло
Италианският производител Ferrero започна кампания в подкрепа на бойкотираното от други хранителни компании в страната палмово масло. Повод за това стана проучване на Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA), според което съставката може да носи риск от развитие на ракови заболявания. Ferrero използва палмово масло в производството на водещия си продукт – Nutella, който носи около една пета от продажбите. В специална рекламна кампания от дружеството уверяват, че популярният течен шоколад с лешници е безопасен. От фирмата посочват, че Nutella разчита на палмовото масло за меката си текстура и срока си на съхранение и че други заместители биха променили характеристиките на продукта.
През май 2016 г. EFSA обяви, че при рафинирането на палмовото масло при температури над 200°C се отделя повече от технологичния замърсител глицидил естер (GE), но не препоръча да се спре приемането на палмово масло, като посочи, че са необходими допълнителни проучвания за оценка на риска.
Накратко
MoneyGram обяви, че нейните услуги за парични преводи ще бъдат налични и в бензиностанциите на "OMV България". Потребителите могат да използват всеки от 84-те обекта на OMV.
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]
0 коментара