С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 яну 2017, 17:27, 4610 прочитания

Седмични новини за ритейл

"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през 2017 г., "Оренда груп" инвестира в нови продукти, Автомобилните продажби в Европа растат, BAT и Reynolds се сливат, Производителят на Nutella в защита на палмовото масло

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през 2017 г.


"Лидл България" ще обнови 13 свои магазина през тази година. Промените са в унисон с новата концепция, която германската верига въведе в световен мащаб, включително и в България, съобщиха от търговската верига.
По-модерна визия, повече простор и комфорт за клиентите и служителите, както и подобрена енергийна ефективност на сградата са част от елементите на новата концепция, които ще бъдат внедрени в 13-те обекта с марка Lidl. До края на годината филиали на веригата ще бъдат обновени в София, Пловдив, Варна, Стара Загора и Пазарджик.
"Това обновяване е знак за дългосрочните инвестиционни планове на "Лидл България". То е отражение и на основната ни цел – да предлагаме на своите клиенти и служители повече удобство, както и максимално да щадим околната среда", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. Част от нововъведенията включват акцент върху плодове, зеленчуци, прясно месо, печива, охладени продукти, които ще бъдат разположени на по-големи площи и на по-централни места в магазините.
В България вече има два магазина на Lidl, построени изцяло по новата концепция на марката. Първият магазин от ново поколение отвори врати през септември миналата година в столичния квартал "Младост". Сградата е проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда. Вторият магазин на Lidl, построен изцяло по новата концепция, бе открит в края на 2016 г. в Благоевград. Занапред всички магазини, които са самостоятелни обекти, ще бъдат строени по новата концепция, като през тази година "Лидл България" планира да отвори поне още 5 обекта от ново поколение.
Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда, уточняват от веригата.

"Оренда груп" инвестира в нови продукти

Софийската микрофирма "Оренда груп", която произвежда биокозметика с марката Wooden spoon, инвестира 60 хил. лв. в нова лаборатория и оборудване плюс 50 хил. лв. в разработване на нова серия продукти. Резултатът е четири пъти по-голяма производствена площ, 20 пъти по-голяма производителност и навлизане в нова за компанията продуктова категория.
От старта си през 2015 г. досега фирмата е разработила 20 биосертифицирани козметични продукта за грижа за лице и за коса. С новото разширение на производствените мощности Wooden spoon увеличава предложенията си с "Измивна козметика за коса". Вече са на пазара 5 вида шампоани и още толкова видове балсами. До края на 2017 фирмата ще пусне още 30 биопродукта в тази категория. Всички те са без изкуствени пенители и без изкуствени аромати.
Дружеството продава 70% от произведеното на 20 задгранични пазара, включително САЩ и Япония. През миналата година пробили в Канада, Англия, Италия, Словения, Словакия, Унгария.
Новост за фирмата е, че от декември 2016 произвежда продукти за собствените марки (private labels) на шведска компания. През 2017 г. предстои удвояване на складовата база и разширяване на продуктовата гама.



Автомобилните продажби в Европа растат

Продажбите на автомобили в Европа през миналата година са се увеличили с 6.8%. Това показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. В България са продадени над 26 хил. нови коли, което е увеличение с 12.2%. Изминалата година е трета поредна, в която търсенето на коли се увеличава.
Групата на Volkswagen запазва лидерска позиция на континента с пазарен дял от 23.9%. Продажбите й се увеличават от 3.380 млн. на 3.498 млн. броя, докато тези на самата марка Volkswagen спадат, най-вероятно заради дизеловия скандал от 2015 г. Вторa с 10.2% дял е групата на Renault, чиито продажби се увеличават с 12.1% и достигат 1.496 млн. броя. Огромната част от тях са на Renault, а останалите са Dacia. Трета е PSA Group (9.9%), която обаче отбелязва спад с 0.2% при всички свои марки - Peugeot, Citroen и DS. В челната петица са Ford и BMW.
През миналата година в страната са купени 272 220 автомобила, като над 69% от тях са на възраст повече от 10 години. Чисто новите са 32 799, което се разминава с данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили. Сред новите автомобили за поредна година лидер е Dacia (3600). Следват Renault (3491) и Toyota (2430).

BAT и Reynolds се сливат

Производителят на цигари British American Tobacco (BAT) е постигнал споразумение да купи остатъчния пакет акции на Reynolds за 49.4 млрд. долара. Така ще бъде създадена най-голямата по приходи публична компания за производство на цигари в света. Двете фирми ще имат общи продажби от над 30 млрд. долара годишно. Досега British American Tobacco държеше 42% от Reynolds.
Сделката продължава тенденцията за консолидация на тютюневата индустрия, изпитваща проблеми заради намаляващото търсене на традиционни цигари, преминаването на много пушачи към електронни такива и липсата на предвидимост как ще се приемат новите технологии. Reynolds е важна придобивка за BAT, защото е лидер в разширяващия се пазар на електронни цигари в САЩ.
След закупуването на компанията САЩ ще се превърнат в най-големия пазар за BAT, която в момента има най-силни позиции в региони като Бразилия, Източна Европа, Южна Африка и Югоизточна Азия.

Производителят на Nutella в защита на палмовото масло

Италианският производител Ferrero започна кампания в подкрепа на бойкотираното от други хранителни компании в страната палмово масло. Повод за това стана проучване на Европейската агенция по безопасност на храните (EFSA), според което съставката може да носи риск от развитие на ракови заболявания. Ferrero използва палмово масло в производството на водещия си продукт – Nutella, който носи около една пета от продажбите. В специална рекламна кампания от дружеството уверяват, че популярният течен шоколад с лешници е безопасен. От фирмата посочват, че Nutella разчита на палмовото масло за меката си текстура и срока си на съхранение и че други заместители биха променили характеристиките на продукта.
Замяната на палмовото масло с друго би оказало и икономически ефект, тъй като то е най-евтиното растително масло – около 800 долара за тон в сравнение с 845 долара за тон слънчогледово и 920 долара за тон масло от рапица.
През май 2016 г. EFSA обяви, че при рафинирането на палмовото масло при температури над 200°C се отделя повече от технологичния замърсител глицидил естер (GE), но не препоръча да се спре приемането на палмово масло, като посочи, че са необходими допълнителни проучвания за оценка на риска.

Накратко

Японската компания за видеоигри Nintendo обяви излизането на следващата си конзола - Switch. Цената й обаче се оказа прекалено висока спрямо очакванията на пазара. Тя ще се продава за 300 долара, колкото е цената и на предшественика Nintendo Wii U., а в Япония ще струва с 20% повече.

Френският производител на контактни лещи Essilor International купува италианската компания Luxottica Group, известна с марката си очила Ray-Ban, за 22.8 млрд. евро. Сделката ще доведе до обединението на най-големия производител на очила и най-големия търговец на дребно в сектора.

MoneyGram обяви, че нейните услуги за парични преводи ще бъдат налични и в бензиностанциите на "OMV България". Потребителите могат да използват всеки от 84-те обекта на OMV.

През 2016 г. Китай отчете най-силен спад в износа си от 2009 г. насам. Положителното салдо във външната търговия е намаляло с 3.35 трилиона юана (486 милиарда долара), или с 9.1 на сто спрямо 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България Дяловите инвестиции в Централна и Източна Европа растат, но не и в България

През 2018 г. фондовете с фокус върху региона са набрали 1.8 млрд. евро и са вложили 2.7 млрд. евро

21 авг 2019, 525 прочитания

Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски Депозитите нарастват, но лихвите остават ниски

По-голямо предлагане на жилища и потенциално забавяне на растежа на цените прогнозира БНБ

21 авг 2019, 738 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Горубсо-Кърджали" ще добива злато от още едно находище

Правителството одобри три концесии и няколко разрешения за прочуване на полезни изкопаеми

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда