С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
18 яну 2017, 18:05, 10868 прочитания

"Агрия" купува своя партньор "Зенит кроп сайънсис България"

Двете компании работят в сектора на производство и търговия с растителни препарати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сделката между двете дружества от растителната защита трябва да бъде одобрена от КЗК.
Една от големите компании за производство и търговия с растителни препарати в България "Агрия" ще придобие пълен контрол върху дружеството от същия сектор "Зенит кроп сайънсис България". Информацията за предстоящата сделка става ясна от постъпило уведомление в Комисията за защита на конкуренцията. Двете фирми реализират по-голямата част от продукцията си на външни пазари и имат общи акционери и дългогодишни партньорски отношения.

Предстояща сделка


В комисията за защита на конкуренцията е постъпило уведомление за предстояща концентрация между "Агрия" и "Зенит кроп сайънсис България". Сделката е за придобиване на еднолична собственост от страна на "Агрия" на всички дялове на другата компания, ако това бъде разрешено от антимонополния орган. Двете компании работят в сферата на растителната защита. Групата "Агрия" е производител и търговец на продукти за растителна защита, като за 2015 г. има приходи 87.54 млн. лв. според консолидирания отчет на дружеството, публикуван в Търговския регистър. Голямата част от тях- близо 62 млн. лв., са реализирани на външни пазари. В отчета е посочено още, че данъчната печалба за годината е била 8.93 млн. лв. Дружеството "Зенит кроп сайънсис България" също е излязло на печалба през 2015 г. Компанията е реализирала приходи 15.68 млн. лв и печалба 1.43 млн. лв.

Дългогодишни отношения

Двамата участници в сделката имат дългогодишни отношения и свързани акционери. "Зенит кроп сайънсис България", която е собственост на регистрираните в Лихтенщайн "А.С.Н. холдингс истаблишмънт", "Груп ъф интернешънъл промоушън истаблишмънт" и българските "Миме" и "Зак-бг", експлоатира цех за разфасовки и гранулиране на продукти, който се намира на територията на завод "Агрия" в Пловдив. Дружеството "Миме" има дял и в групата "Агрия", а в консолидираният отчет на групата за 2015 г. е посочено, че "Зенит кроп сайънсис България" е сред дружествата, в които основните акционери имат значително участие или контрол.



Износ към нови дестинации

Новото обединение ще предостави възможност за работа на повече международни пазари. Данните от отчетите на двете компании показват, че те са с фокус различни държави. Така например "Агрия" има регистрирани дъщерни дружества в Канада и Сърбия, а в отчета си за 2015 г. посочва, че реализира най-голям износ в Китай, Куба, САЩ, Виетнам, Испания, като в тези държави той формира между 5 и 11% от приходите от продажби.

Същевременно "Зенит кроп сайънсис България" има дъщерна фирма в Еквадор, както и представителства в държави като Мианмар, Камбоджа, Виетнам и Южна Африка. През 2015 г. пък най-големите продажби в чужбина за компанията са реализирани в Еквадор, Виетнам и Колумбия, става ясно от данните на компанията. През 2015 г. тя е реализирала продажби още в Перу, Тунис, Тайван и Испания и др., се вижда още в отчета.

Пазарът на продукти за растителна защита расте с бързи темпове в България през последните години, като в този бизнес навлизат все повече нови играчи. От една страна, на пазара присъстват големи международни компании чрез свои представителства, а от друга, се увеличава продукцията и на местните производители, които реализират износ до все повече държави по света. Според данните на Националния статистически институт крайната продукция в сектора на растителната защита през 2015 г. е за 362.5 млн. лв. по базисни цени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души

Компанията е наела JP Morgan и планира да проведе нов кръг от финансиране за 1.5 млрд. долара

15 окт 2019, 759 прочитания

Volkswagen отлага решението за завода в Турция Volkswagen отлага решението за завода в Турция

Причината е турската офанзива в Сирия и атаката над кюрдите, пише Handelsblatt

15 окт 2019, 825 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Netflix с впечатляващи резултати за последното тримесечие

Услугата е добавила седем милиона нови абонаменти за тримесечие

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света