Каква я караме

Автомобилният пазар продължава да расте, но употребяваните коли имат огромна преднина пред новите

"Две са тенденциите, на които трябва да се обърне внимание. Първата е константният ръст в SUV сегмента, който наблюдаваме вече няколко години. Втората, и в дългосрочен план фундаментално важна, е развитието в продажбите на електрически автомобили. Отбелязваме ръст в продажбите им както към частни лица, така и към корпоративни клиенти."

Оливие Жан, генерален мениджър "Рено Нисан България"

- Дизеловите двигатели са предпочитани от потребителите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    emilm13 avatar :-?
    emilm13
    • - 19
    • + 8

    Не разбирам как човек, който държи сметка на парите си, си купува дизел - или е подведен, или математиката му е слабо място?!

    Нередност?
  • 2
    inspektora avatar :-|
    inspektora
    • - 3
    • + 7

    До коментар [#1] от "emilm13":

    Реалният живот не е само математика.

    Нередност?
  • 3
    pag avatar :-|
    pag
    • - 1
    • + 13

    Г-н Николов, няма държава по света, в която продажбите на нови автомобили да са повече от тези на употребяваните.
    В ЕС средната възраст на автомобилният парк е около 10 години, в Германия - над 8 години. В Германия дизелите преобладават при продажбите на нови автомобили, нищо че са с по-високи данъци.
    Колите на пропан-бутан въобще не са по-"екологични" от бензиновите, особено преправените от знайни и незнайни квартални майстори, чиято първа работа е да махнат катализатора.
    Мнението на продавач на нови автомобили няма как да е обективно, на него му плащат за да продава нови автомобили, не да прави безпристрастен анализ.
    Единственото вярно в статията е практически липсващия технически контрол у нас........


    Нередност?
  • 4
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • - 3
    • + 6

    [quote#1:"emilm13"]Не разбирам как човек, който държи сметка на парите си, си купува дизел - или е подведен, или математиката му е слабо място?!
    Докладване на модератор
     [/quote]

    Много модели, особенно преди 2010-та са значително по-икономични, ако са дизел. В доплънение с черния пазар на дизел в нашата мила родина и факта, че дизеловите автомобило по-бавно губят от стойността си (ако решиш да продаваш) - обяснява до голяма степен защо е толкова популярен.

    Нередност?
  • 5
    emilm13 avatar :-|
    emilm13
    • - 5
    • + 2

    До коментар [#4] от "realismisthename":

    Каква икономия?! Разликата в цената е 1/2,2! А като поддръжка - 1/1,8 (дизел/газ). Това с дизелите е зарибявка. Карах и двата варианта и имам точна статистика.

    Нередност?
  • 6
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#5] от "emilm13":

    Разхода на даден модел дизел сравнен с бензина на кола преди 2010 е почти литър надолу. Като добавиш, че дизела се купува контрабанда от БДЖ/тирове и т.н. - така си обяснявам нещата. Защото ако не е така - оставам без очевидна причина защо карат толкова много дизели..

    Нередност?
  • 7
    inspektora avatar :-|
    inspektora
    • - 3
    • + 6

    Ето няколко причини, последната кола, която си купих да е дизел (уви, втора употреба), при условие, че съм навртял стотици хил. км. на газ:
    1. При еднаква номинална мощност (к.с.), дизеловият мотор има почти двойно по-висок въртящ момент от бензиновия и то при по-ниски обороти. За незапознатите, точно въртящия момент е параметъра, който придава усещането за мощност. При газифициран мотор, разликата е още по-значителна. Дизела се кара се много по-спокойно, имаш резерв от мощност.
    2. Газов инжекцион (ГИ) струва около 1000 лв. Това не е за пренебрегване.
    3. При ГИ превключването от бензин на газ става при достигане на определена температура. При каране на къси отсечки се оказва, че караш почти само на бензин.
    4. Животът на ауспуховата система на газ се скъсява няколко пъти, въздушният филтър трябва да се сменя по-често, непрекъснато излизат някакви проблеми за донастройка, налага се да се регулират клапаните на около 30 хил. км.
    5. Разходът на дизела е значително по-нисък, особено се усеща при по-големи и тежки автомобили.
    6. Всяка сериозна интервенция по мотора (каквато е ГИ), много често води до неподозирани проблеми.
    7. На дизел, с едно зареждане минаваш около 1000 км.
    Има и други плюсове и минуси, но няма да продължавам, че става много дълго и скучно.

    Нередност?
  • 8
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • - 3
    • + 4

    [quote#1:"emilm13"]Не разбирам как човек, който държи сметка на парите си, си купува дизел - или е подведен, или математиката му е слабо място?![/quote]

    +1

    Няма нито една смислена причина човек да си купи дизел! Нито нов, нито стар! Ако човек има пари си купува нова кола с голям бензинов двигател. Ако пък няма - стара кола на газ. Излиза значително по-евтино от нафтов трактор.

    Нередност?
  • 9
    sylvester avatar :-|
    sylvester
    • - 1
    • + 9

    В статията пише: "Съществената разлика идва при продажбите на новите автомобили, които в Румъния са около 90-100 хил. през 2016 г., докато в България са 30 хил."... Ами, в Румъния населението е 3 пъти повече и продажбите на нови коли са 3 пъти по-големи. Кое е "съществената разлика", че нещо пропуснАх?

    Нередност?
  • 10
    sylvester avatar :-|
    sylvester
    • - 1
    • + 8

    А за дизела и бензина - Има смисъл човек да купи нов дизел, при едно условие. Ако след 5-6 години, когато изтече гаранцията (и евентуалния лизинг), го смени със следващия модел. Когато са нови, комън рейл двигателите не дават дефекти. И по принцип имат по-голям въртящ момент при ниски обороти, което прави изпреварването по-лесно и горят по-малко от бензинов двигател с подобна мощност. Виж при употребявани автомобили, да се купи дизел е нелогично. Най-вероятно всичко спестено от по-ниския разход, ще бъде похарчено за скъпи ремонти. При употребявани автомобили най-логично е да се купи бензинов. Ако се кара много (под много у нас разбирам над 15 000 км на година) да се сложи газ. Ако се кара малко, все тая.

    Нередност?
Нов коментар