Производителите на самолетни части Safran и Zodiac се обединяват
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителите на самолетни части Safran и Zodiac се обединяват

След сливането на Safran и Zodiac общата компания ще бъде третият най-голям доставчик на самолетни части по приходи.

Производителите на самолетни части Safran и Zodiac се обединяват

Френските компании ще създадат третата по приходи фирма в сектора

9636 прочитания

След сливането на Safran и Zodiac общата компания ще бъде третият най-голям доставчик на самолетни части по приходи.

© Reuters


Цената на сделката е 8.5 млрд. евро.

Френският производител на самолетни двигатели Safran ще придобие изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac Aerospace срещу 8.5 млрд. евро, съобщава Financial Times. Така два от най-големите доставчици на самолетни части във Франция ще се слеят и това е поредна стъпка към консолидация на сектора. Safran обяви по-рано през седмицата плановете си за закупуването на Zodiac. През последните две години нейната пазарна капитализация спадна с над 20% заради проблеми около производството на сделки за самолета на Airbus А350.

В момента в сектора на доставчиците има напрежение, тъй като двата гиганта Airbus и Boeing се стремят да увеличат собственото си производство и да се справят с проблемите си. Именно заради това компаниите в сектора търсят консолидация. През изминалата година в сделка за 6.4 млрд. долара се сляха компаниите B/E Aerospace и Rockwell Collins.

Бързи преговори

Преговорите по сделката са преминали бързо и по друга причина освен финансовите проблеми на Zodiac. Това ще бъде една от последните големи сделки преди президентските избори във Франция през тази година, които може да променят курса на страната и бизнес климата в нея. Друга голяма сделка през последната седмица с френско участие беше тази между френската компания Essilor и италианската Luxottica, които се обединяват в най-големия производител на очила в света.

След сливането на Safran и Zodiac общата компания ще бъде третият най-голям доставчик на самолетни части по приходи. "Развълнувани сме от възможността да работим заедно със Safran и да създадем световен лидер със силна европейска база", коментира Оливие Заруати, президент на Zodiac. За потенциална сделка между двете компании се говори от 2010 г., но разговорите досега винаги се проваляха още преди да има изпратена конкретна оферта. Според източници, близки до компаниите, разговори е имало и през миналата година.

Бъдещето на Safran

В момента Safran доминира сектора с доставки на двигатели за по-малките пътнически самолети. Сделката със Safran е най-големият стратегически ход от страна на изпълнителния директор на компанията Филип Петитколин, който застана начело преди година и половина. През изминалата година Safran се раздели със звеното си Morpho, което се занимаваше с високотехнологични решения за лична идентификация, именно за да може да се фокусира върху бизнеса със самолетни части, който е в сериозен подем.

Safran може да търси още сделки в сектора. "Ако имаме възможност, сме отворени към придобиването на други компании, които произвеждат части за самолети", коментира миналата година Петитколин пред Financial Times.

Цената на сделката е 8.5 млрд. евро.

Френският производител на самолетни двигатели Safran ще придобие изпитващата проблеми компания за седалки Zodiac Aerospace срещу 8.5 млрд. евро, съобщава Financial Times. Така два от най-големите доставчици на самолетни части във Франция ще се слеят и това е поредна стъпка към консолидация на сектора. Safran обяви по-рано през седмицата плановете си за закупуването на Zodiac. През последните две години нейната пазарна капитализация спадна с над 20% заради проблеми около производството на сделки за самолета на Airbus А350.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK