С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
24 яну 2017, 10:33, 9630 прочитания

Новата стратегия на McDonald's в САЩ не работи

Компанията отбелязва по-слаби резултати през последното тримесечие на изминалата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

McDonald's навлиза на пазара на доставки на храна

Компанията ще се опита да върне по този начин част от загубените си клиенти

5 мар 2017

McDonald's продава контролния дял в китайския си бизнес за 2.1 млрд. долара

Купувач е група инвеститори, водена от държавния конгломерат Citic

9 яну 2017

Най-ценните брандове в света

Apple оглавява класацията на Forbes за шеста поредна година

12 май 2016
Общите приходи на веригата са спаднали с 5% до 6.03 млрд. долара през четвъртото тримесечие.
Продажбите на McDonald’s в САЩ са спаднали с 1.3% през четвъртото тримесечие, повдигайки въпроси относно дългосрочната стратегия на изпълнителния директор Стив Истърбрук. Неговите планове предвиждаха най-голямата световна верига за бързо хранене да промени стратегията си на вътрешния пазар, но въпреки усилията засега тя продължава да губи част от приходите си. Продажбите на McDonald’s в ресторантите, отворени поне от 13 месеца, са спаднали за пръв път от година и половина. Това говори лошо за стратегията на Истърбрук, който въведе целодневната закуска - най-важната промяна в менюто на ресторантите в началото на 2015 г., пише Financial Times. Акциите на McDonald’s спаднаха с 1% до 121 долара за акция след обявяването на резултатите в понеделник.

В търсене на промяна

McDonald’s се опитва да промени менюто си и да влезе в крак с днешните тенденции. Според Истърбрук вкусовете на потребителите в САЩ се изменят и промените в менюто са задължителни, за да достига веригата за бързо хранене до по-младата аудитория, голяма част от която отбягва вредните храни. Анализаторите посрещнаха с оптимизъм целодневната закуска в ресторантите, но спадът в приходите показва, че стратегията на McDonald’s не работи напълно и може би е нужен нов подход към клиентите на веригата.

"McDonald’s завършва фискалната си година с лоши новини. Резултатите показват, че първоначалният оптимизъм относно новата програма на компанията не е бил оправдан", коментира Нийл Саундърс, анализатор в Conlumino. "Разширяването на аудиторията по устойчив начин е особено важен проблем за веригата ресторанти, особено сега, когато навлиза в новата си фискална година. Промените в менюто досега не успяваха да накарат по-младите потребители да погледнат към бранда. Все още потребителите виждат офертите на други вериги за бързо хранене и ги намират за далеч по-привлекателни", коментира още той.

Проблеми на глобално ниво



Общите приходи на веригата са спаднали с 5% до 6.03 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Това се дължи както на слабите продажби в САЩ, така и на силния долар, който е допринесъл с 2% от спада. Резултатите на веригата извън страната са по-обнадеждаващи. На глобално ниво продажбите от разработените ресторанти са се повишили с 2.7%, което е доста над оценката на анализаторите за повишение от 1.4%. Оперативната печалба на веригата за периода се е увеличила на годишна база от 1.88 на 1.97 млрд. долара, докато чистата е намаляла - от 1.2 млрд. на 1.19 млрд.

Заради силния долар отпаднаха и някои сделки на McDonald’s. Компанията смяташе да продаде някои от своите обекти, но това така и не се случи. Въпреки лошите новини анализаторите имаха още по-негативни очаквания за представянето на McDonald’s през тримесечието.

"Изминалата година беше пълна с промени за нас – промени, които смятам за правилни. Фокусираме се върху основните елементи на стратегията ни", коментира Истърбрук в изявление след обявяване на резултатите. "Започваме първото тримесечие на 2017 г. с ясната идея, че трудно ще може да се сравнява с първото тримесечие на миналата година, когато имаше различни фактори, които помогнаха на нашето представяне."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa Едоардо Миролио купи марката за дрехи DiKa

Италианският предприемач планира да отвори пет фирмени магазина във Франция

19 юли 2018, 1127 прочитания

Китайци на летище Пловдив няма да има 1 Китайци на летище Пловдив няма да има

HNA Airport Group няма да подпише договора за концесията. Възможно е да се преговаря с втория кандидат - консорциум между ПИМК и индустриалната зона "Тракия"

18 юли 2018, 4407 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

Стажове, стипендии, конкурси (9 - 15 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската киноверига AMC купува още една европейска - Nordic

Сделката e за 929 млн. долара, a продавач е шведската медийна компания Bonnier и частната група Bridgepoint

Суша, потоп и още от същото

Как земеделието да се адаптира към климатичните промени

Голямото доплащане за здраве

Или какви идеи за реформи в модела на финансиране обмислят управляващите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Рапсодия в зелено

"Неотъпкана пътека" е първият по рода си фестивал в България

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 28

Капитал

Брой 28 // 14.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Китайската концесия на летище Пловдив се провали, Миролио купи "Дика", "Идеал стандард" увеличава продажбите си

Емисия

DAILY @7AM // 19.07.2018 Прочетете