Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 яну 2017, 10:33, 10572 прочитания

Новата стратегия на McDonald's в САЩ не работи

Компанията отбелязва по-слаби резултати през последното тримесечие на изминалата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общите приходи на веригата са спаднали с 5% до 6.03 млрд. долара през четвъртото тримесечие.
Продажбите на McDonald’s в САЩ са спаднали с 1.3% през четвъртото тримесечие, повдигайки въпроси относно дългосрочната стратегия на изпълнителния директор Стив Истърбрук. Неговите планове предвиждаха най-голямата световна верига за бързо хранене да промени стратегията си на вътрешния пазар, но въпреки усилията засега тя продължава да губи част от приходите си. Продажбите на McDonald’s в ресторантите, отворени поне от 13 месеца, са спаднали за пръв път от година и половина. Това говори лошо за стратегията на Истърбрук, който въведе целодневната закуска - най-важната промяна в менюто на ресторантите в началото на 2015 г., пише Financial Times. Акциите на McDonald’s спаднаха с 1% до 121 долара за акция след обявяването на резултатите в понеделник.

В търсене на промяна


McDonald’s се опитва да промени менюто си и да влезе в крак с днешните тенденции. Според Истърбрук вкусовете на потребителите в САЩ се изменят и промените в менюто са задължителни, за да достига веригата за бързо хранене до по-младата аудитория, голяма част от която отбягва вредните храни. Анализаторите посрещнаха с оптимизъм целодневната закуска в ресторантите, но спадът в приходите показва, че стратегията на McDonald’s не работи напълно и може би е нужен нов подход към клиентите на веригата.

"McDonald’s завършва фискалната си година с лоши новини. Резултатите показват, че първоначалният оптимизъм относно новата програма на компанията не е бил оправдан", коментира Нийл Саундърс, анализатор в Conlumino. "Разширяването на аудиторията по устойчив начин е особено важен проблем за веригата ресторанти, особено сега, когато навлиза в новата си фискална година. Промените в менюто досега не успяваха да накарат по-младите потребители да погледнат към бранда. Все още потребителите виждат офертите на други вериги за бързо хранене и ги намират за далеч по-привлекателни", коментира още той.

Проблеми на глобално ниво



Общите приходи на веригата са спаднали с 5% до 6.03 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Това се дължи както на слабите продажби в САЩ, така и на силния долар, който е допринесъл с 2% от спада. Резултатите на веригата извън страната са по-обнадеждаващи. На глобално ниво продажбите от разработените ресторанти са се повишили с 2.7%, което е доста над оценката на анализаторите за повишение от 1.4%. Оперативната печалба на веригата за периода се е увеличила на годишна база от 1.88 на 1.97 млрд. долара, докато чистата е намаляла - от 1.2 млрд. на 1.19 млрд.

Заради силния долар отпаднаха и някои сделки на McDonald’s. Компанията смяташе да продаде някои от своите обекти, но това така и не се случи. Въпреки лошите новини анализаторите имаха още по-негативни очаквания за представянето на McDonald’s през тримесечието.

"Изминалата година беше пълна с промени за нас – промени, които смятам за правилни. Фокусираме се върху основните елементи на стратегията ни", коментира Истърбрук в изявление след обявяване на резултатите. "Започваме първото тримесечие на 2017 г. с ясната идея, че трудно ще може да се сравнява с първото тримесечие на миналата година, когато имаше различни фактори, които помогнаха на нашето представяне."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 3094 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 1032 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската киноверига AMC купува още една европейска - Nordic

Сделката e за 929 млн. долара, a продавач е шведската медийна компания Bonnier и частната група Bridgepoint

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10