С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 25 яну 2017, 16:12, 14862 прочитания

Седмични новини за ритейл

Свободните търговски площи са намалели към края на 2016 г.; "Винпром Пещера" купува свой дистрибутор; Автомобилният пазар продължава да расте; Alibaba също се насочва към физическите магазини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

Свободните търговски площи са намалели към края на 2016 г.


Към края на 2016 г. процентът на свободните площи в търговските центрове в цялата страна се е понижил до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016 г., сочи проучването на консултантите от MBL|CBRE. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20% на 16% към края на годината. Основен принос за този резултат има откриването и запълването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora на площ 11 700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.

Събитието, което беляза разглеждания период, е откриването на новия търговски център в Пловдив – Mall Markovo Tepe. Сред марките, навлезли за пръв път на пазара в Пловдив, са полската верига за обувки CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.

Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ.



След затварянето на Carrefour на местния пазар търговските центрове успяха частично да запълнят освободените от веригата площи.

При веригите супермаркети Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви планове за първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата.

На главните търговски улици модните брандове продължават да отстъпват обектите си на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите. Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40 и 45 евро на кв.м.

"Винпром Пещера" купува свой дистрибутор

"ВП брандс интернешънъл", което е новото име на "Винпром Пещера", поиска от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разрешение да придобие пловдивската компания за търговия на едро с алкохол "Силвъртранс". Причина за исканата сделка е изграждането на по-ефективна дистрибуционна мрежа и оптимизиране на разходите. Пресцентърът на производителя на алкохол уточнява, че и в момента "Силвъртранс" са дистрибутори на неговата продукция и това няма да се промени и в бъдеще.

"ВП брандс интернешънъл" е основана от Антон Щерев и Атанас Петров, произвежда високоалкохолни напитки и вина и има продажби от 126.7 млн. лв. през 2015 г. в сравнение с 91.6 млн. лв. през 2014 г. Печалбата на компанията се е увеличила от 128 хил. на 7.8 млн. лв.

"Силвъртранс" е създадена през 2008 г. и приходите й от продажби са нараснали с близо 50 млн. лв. през 2015 г. до 155 млн. лв. Дистрибуторът е увеличил двойно и печалбата си – от 617 хил. лв. на 1.3 млн. лв.

Пазарът на високоалкохолни напитки в България бележи ръст от 6.7% в стойност през 2016 г. в сравнение с предишната по данни от маркетинговите проучвания на AC Nielsen за сектора.

Автомобилният пазар продължава да расте

Автомобилният пазар в страната продължава да расте, но употребяваните коли имат огромна преднина пред новите. Последните данни за регистрациите на КАТ за цялата 2016 г. отново доказват, че България има най-стария автопарк в Европейския съюз. Делът на сравнително новите коли в групите до 5 и до 10 години нараства, докато тези на възраст над 20 години намаляват, макар и бавно. Колите на газ и метан са се увеличили почти двойно от 2014 г. насам, както и електромобилите и хибридите, макар и от много ниска база.

За 2016 г. всички автомобили (леки, лекотоварни, товарни и автобуси) в България са се увеличили с около 200 000 до 4.03 млн. Oбщите регистрации за изминалата година са малко над 305 000, но отписаните от КАТ коли са около 107 000. За половин година от края на юни автопаркът в страната е намалял със 100 000 отчасти и заради въведеното автоматично отписване на возилата без застраховка "Гражданска отговорност".

През 2016-а са били продадени около 30 000 нови леки и лекотоварни автомобила, като повишението спрямо 2015 г. е около 7%. За поредна година лидер е Dacia, следвана от Renault и Toyota. Най-продавани продължават да бъдат моделите от категорията SUV1 (кросоувъри).

Alibaba също се насочва към физическите магазини

Alibaba представи план, който предвижда отварянето на физически магазини. За реализацията му китайската компания ще вложи 2.6 млрд. долара. Компанията на Джак Ма ще се опита да създаде модел, който, от една страна, да има елемент на физическо пазаруване, а от друга, да анализира данните, което да помага на търговците да насочва по-добре продуктите си към правилните клиенти.

Китайската компания Alibaba се превърна в нарицателно за онлайн пазаруване, след като нейният собственик Джак Ма успя да построи империя с пазарна капитализация от над 230 млрд. долара въпреки постоянните упреци и атаки, че през платформата се продават нелицензирани фалшиви стоки. Откакто компанията стана публична през септември 2014 г., нейните акции вървят вълнообразно и тя изпитва проблеми с разрастването на основния си бизнес. В същото време Ма започна да инвестира агресивно в няколко странични проекта, сред които и веригата китайски магазини Suning.

Новата стратегия на McDonald's в САЩ не работи

Продажбите на McDonald’s в САЩ са спаднали с 1.3% през четвъртото тримесечие, повдигайки въпроси относно дългосрочната стратегия на изпълнителния директор Стив Истърбрук. Неговите планове предвиждаха най-голямата световна верига за бързо хранене да промени стратегията си на вътрешния пазар. Продажбите на McDonald’s в ресторантите, отворени поне от 13 месеца, са спаднали за пръв път от година и половина. Това говори лошо за стратегията на Истърбрук, който въведе целодневната закуска - най-важната промяна в менюто на ресторантите, в началото на 2015 г., пише Financial Times.

McDonald’s се опитва да промени менюто си и да влезе в крак с днешните тенденции. Според Истърбрук вкусовете на потребителите в САЩ се изменят и промените в менюто са задължителни, за да достига веригата за бързо хранене до по-младата аудитория, голяма част от която отбягва вредните храни.

Общите приходи на веригата са спаднали с 5% до 6.03 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Това се дължи както на слабите продажби в САЩ, така и на силния долар, който е допринесъл с 2% от спада. Резултатите на веригата извън страната са по-обнадеждаващи.

Накратко

Производителят на фармацевтични продукти за хуманитарната и ветеринарната медицина "Ветпром" ще инвестира 21.5 млн. лв. в ново оборудване в завода си в Радомир. Дружеството подготвя и регистрацията на 30 генерични лекарства, което ще му позволи да предлага възможно най-ниски цени на пазара.

eBay въвежда система за автентификация на препродавани от много стартиращи платформи модни артикули. eBay Authenticate цели да повиши доверието на потребителите, като им помогне да различат дали продуктът е точно това, за което плащат.

"Билла България" влиза в сегмента на биохраните с нова марка – Alnatura, която ще предложи 200 продукта във всички категории. Марката е собственост на германската компания Alnaturа, която има над 30-годишен опит в биопроизводството.

Глобалната кампания на H&M Foundation събра над 3.3 милиона долара в подкрепа на UNHCR (Върховен комисариат на ООН за бежанците) за осигуряване на образование за деца бежанци чрез продажбата на H&M подаръчна карта-ваучер в над 4000 H&M магазина по света.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите

Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията

18 авг 2019, 27 прочитания

Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното Китайската Tencent отчете ръст на печалбата, но по-ниски приходи от очакваното

Технологичната компания се опитва да овладее разходите и се фокусира върху бизнеса с услуги заради силния държавен контрол при игрите

17 авг 2019, 938 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Johnson & Johnson купува най-голямата биотехнологична компания в Европа за 30 млрд. долара

Сделката ще осигури достъп на американската компания до портфолиото на Actelion Pharmaceuticals за лечение на редки заболявания

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива