Един любимец за стотици жп милиони
Големите договори за ремонти на държавното НКЖИ изтекоха. От общо 384 млн. лв. за 4 години около две трети, са отишли към дружества, свързани с Пеевски


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Катарзисът в строителството някак трайно подминава жп сектора. При пътищата първо премиерът Бойко Борисов видя съмнения и спря спорни поръчки, сега отново има преразпределение. Но железопътната инфраструктура си остава запазена територия за малка група строителни компании, които разчитат на държавните пари. И най-вече за тези, свързани с депутата от ДПС Делян Пеевски.
Строителството на жп линии и гари, което се организира от държавната Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), не се ограничава само до големите скъпи търгове по оперативна програма "Транспорт" (виж текста на страница 30). По-малко известно е, че всяка година дружеството получава по 105 млн. лв. от бюджета за капиталови разходи, т.е. за рехабилитация или аварийни ремонти. Тъй като проектите не са гигантски, не предизвикват интереса на големите чужди компании и на медиите. С натрупване за 4 години обаче сумите стават сериозни. И по-точно - 385 млн. лв. Разпределянето им до момента ставаше на базата на рамково споразумение за строителство, сключено в края на 2012 г. с десетина обединения и фирми. Но огромната част от парите потича към една - свързаната с Пеевски "Водстрой 98".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Да се върнем на една друга статия по темата, вкл. коментарите под нея:
426562_jpstroi_zakupi_tehnika_za_jp_stroitelstvo_z a_25_mln_lv/
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/11/25/2
Милярдите на Пеевски и Доган ще предопределят бъдещето на България години напред.
НКЖИ се държи от Доган чрез Пеевски. Основните крадци са Ламбрев и Алексиев. Единият прибира парите от отпускания от държавата бюджет, а другия от Оперативната програма и Механизма за свързване на Европа. Алексиев стана министър точно за това, да финализира парите от Брюксел, които трябва да потекат към джобовете на ГЕРБ, ДПС и олигарсите. Христо Алексиев е покровителстван от ДАНС и Цацаров.
Намирам за нужно да се отбележи, че договорите са подписани от първото правителство на ГЕРБ. Същото, което преди 2 години щеше да вкарва министри в затвора и след 2 години поиска демонтиране на модела "Кой".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.