С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 29 яну 2017, 15:01, 5731 прочитания

Бизнесът в САЩ разделен за увеличаването на вносните мита

Износители покрепят намеренията на Тръмп, вносителите са против

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът в САЩ е разделен относно търговските мерки, които новият президент на САЩ Доналд Тръмп смята да въведе, пише Financial Times. От едната страна застават компаниите, които подкрепят плановете на Тръмп, като производителя на самолети Boeing, а от другата са вериги като Walmart, които не са съгласни с въвеждането на високи тарифи за вносните продукти.

Според изданието Boeing General Electric и още много други компании обмислят да формират коалиция, която да лобира във Вашингтон за новите правила, които президентът иска да въведе. От другата страна ще бъдат Walmart и други компании, които внасят голяма част от продуктите си. Техните планове също са да се мобилизират и да се обявят официално срещу намеренията на президента.


Walmart вече изпрати някои от най-високопоставените си директори във Вашингтон, които да предупредят властите, че вдигане на вносното мито ще се отрази драматично на бизнеса на веригата. Това ще доведе до вдигане на цените на продуктите и свиване на работни места - точно обратното на желанието на Доналд Тръмп, който настоява компаниите да отворят милиони нови работни места в страната.

Новата политика

Според плановете на Доналд Тръмп данъчната система трябва да насърчава американските компании да изнасят повече, отколкото да внасят. Тя предвижда мита за вносни продукти от 35%, което може да обърка стратегията на огромен брой бизнеси. Гласуването на новите митнически тарифи обаче не е сигурно, защото цялостната политика на Републиканската партия е в полза на свободната търговия. Сега и самият бизнес може да спомогне за промяна на плановете. "В САЩ данъчните реформи винаги се спират от бизнесите. Те водят политика на разделение, влизат агресивно, като хората, които инициират промените, не могат да удържат на натиска, и се отказват", коментира Дъг Холц-Екин, бивш директор в отдела за бюджет в Конгреса.



Част от компаниите в САЩ от години искат от политиците да променят "обърканата" данъчна система на страната, но досега всички опити за по-радикални промени се провалят. След избирането на Доналд Тръмп за 45-и президент на САЩ оптимизмът вдигна акциите на борсите именно заради обещанието за радикална данъчна реформа. Част от този ентусиазъм обаче беше охладен заради протекционистката политика на новата администрация. А тази политика е една от най-важните и за трите страни - Вашингтон, бизнеса, който подкрепя Тръмп, и този против.

Без данъци

За някои бизнеси предложенията на новия президент са най-доброто нещо, което е възможно да им се случи. Такъв е случаят с банка Morgan Stanley, която чрез новите правила за данъчни облекчения може да продава свои услуги на чуждестранни клиенти на практика без никакво облагане. Същата е позицията и при General Electric и Boeing. Според Джеф Имелт, изпълнителен директор на General Electric, предложените промени в данъчната политика ще помогнат на всички износители от САЩ. Според Boeing със сегашната данъчна система американските компании не могат да бъдат конкурентоспособни на световния пазар.

В същото време обаче от Walmart са изчислили, че промените ще ги принудят да увеличат цените на дрехите и електрониката с 20%. "От гледна точка на бизнеса няма как подобна данъчна реформа да не доведе до значителни нови разходи", коментира източник от Конгреса. Според Скот Чикарели, анализатор в RBC Capital Markets, търговците се делят в 4 групи според ефекта, който новото облагане ще окаже, и Walmart са сред най-силно засегнатите. Основната причина за това - 98% от дрехите, продавани в САЩ, се произвеждат извън страната и това може да доведе до 3 до 5 пъти поскъпване на продуктите на модните марки.

Според някои икономисти промените ще доведат до по-силен долар, който ще приглуши търговските ефекти, но тези прогнози са спорни, завършва изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1048 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 1881 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германия се опитва да привлече водещи световни банки във Франкфурт

На среща в понеделник регулаторите ще представят условията за преместване след Brexit

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

Плащай, за да живееш

Пациентите с масови заболявания доплащат 300 млн. лв., за да получат лекарства от здравната каса

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

Should I Stay or Should I Go

Групата Hayes & Y за уроците, на които Великобритания ги научи