Бизнесът в САЩ разделен за увеличаването на вносните мита
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бизнесът в САЩ разделен за увеличаването на вносните мита

Изпълнителният директор на General Electric Джеф Имелт е един от големите подръжници на данъчната реформа

Бизнесът в САЩ разделен за увеличаването на вносните мита

Износители покрепят намеренията на Тръмп, вносителите са против

6225 прочитания

Изпълнителният директор на General Electric Джеф Имелт е един от големите подръжници на данъчната реформа

© Reuters


Бизнесът в САЩ е разделен относно търговските мерки, които новият президент на САЩ Доналд Тръмп смята да въведе, пише Financial Times. От едната страна застават компаниите, които подкрепят плановете на Тръмп, като производителя на самолети Boeing, а от другата са вериги като Walmart, които не са съгласни с въвеждането на високи тарифи за вносните продукти.

Според изданието Boeing General Electric и още много други компании обмислят да формират коалиция, която да лобира във Вашингтон за новите правила, които президентът иска да въведе. От другата страна ще бъдат Walmart и други компании, които внасят голяма част от продуктите си. Техните планове също са да се мобилизират и да се обявят официално срещу намеренията на президента.

Walmart вече изпрати някои от най-високопоставените си директори във Вашингтон, които да предупредят властите, че вдигане на вносното мито ще се отрази драматично на бизнеса на веригата. Това ще доведе до вдигане на цените на продуктите и свиване на работни места - точно обратното на желанието на Доналд Тръмп, който настоява компаниите да отворят милиони нови работни места в страната.

Новата политика

Според плановете на Доналд Тръмп данъчната система трябва да насърчава американските компании да изнасят повече, отколкото да внасят. Тя предвижда мита за вносни продукти от 35%, което може да обърка стратегията на огромен брой бизнеси. Гласуването на новите митнически тарифи обаче не е сигурно, защото цялостната политика на Републиканската партия е в полза на свободната търговия. Сега и самият бизнес може да спомогне за промяна на плановете. "В САЩ данъчните реформи винаги се спират от бизнесите. Те водят политика на разделение, влизат агресивно, като хората, които инициират промените, не могат да удържат на натиска, и се отказват", коментира Дъг Холц-Екин, бивш директор в отдела за бюджет в Конгреса.

Част от компаниите в САЩ от години искат от политиците да променят "обърканата" данъчна система на страната, но досега всички опити за по-радикални промени се провалят. След избирането на Доналд Тръмп за 45-и президент на САЩ оптимизмът вдигна акциите на борсите именно заради обещанието за радикална данъчна реформа. Част от този ентусиазъм обаче беше охладен заради протекционистката политика на новата администрация. А тази политика е една от най-важните и за трите страни - Вашингтон, бизнеса, който подкрепя Тръмп, и този против.

Без данъци

За някои бизнеси предложенията на новия президент са най-доброто нещо, което е възможно да им се случи. Такъв е случаят с банка Morgan Stanley, която чрез новите правила за данъчни облекчения може да продава свои услуги на чуждестранни клиенти на практика без никакво облагане. Същата е позицията и при General Electric и Boeing. Според Джеф Имелт, изпълнителен директор на General Electric, предложените промени в данъчната политика ще помогнат на всички износители от САЩ. Според Boeing със сегашната данъчна система американските компании не могат да бъдат конкурентоспособни на световния пазар.

В същото време обаче от Walmart са изчислили, че промените ще ги принудят да увеличат цените на дрехите и електрониката с 20%. "От гледна точка на бизнеса няма как подобна данъчна реформа да не доведе до значителни нови разходи", коментира източник от Конгреса. Според Скот Чикарели, анализатор в RBC Capital Markets, търговците се делят в 4 групи според ефекта, който новото облагане ще окаже, и Walmart са сред най-силно засегнатите. Основната причина за това - 98% от дрехите, продавани в САЩ, се произвеждат извън страната и това може да доведе до 3 до 5 пъти поскъпване на продуктите на модните марки.

Според някои икономисти промените ще доведат до по-силен долар, който ще приглуши търговските ефекти, но тези прогнози са спорни, завършва изданието.

Бизнесът в САЩ е разделен относно търговските мерки, които новият президент на САЩ Доналд Тръмп смята да въведе, пише Financial Times. От едната страна застават компаниите, които подкрепят плановете на Тръмп, като производителя на самолети Boeing, а от другата са вериги като Walmart, които не са съгласни с въвеждането на високи тарифи за вносните продукти.

Според изданието Boeing General Electric и още много други компании обмислят да формират коалиция, която да лобира във Вашингтон за новите правила, които президентът иска да въведе. От другата страна ще бъдат Walmart и други компании, които внасят голяма част от продуктите си. Техните планове също са да се мобилизират и да се обявят официално срещу намеренията на президента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Позицията на Walmart е изключително глинена. Техните аргументи никога не биха издържали пред патриотичния американски народ, независимо дали са икономически издържани или не.

    САЩ са огромна държава с на практика всички нужни ресурси за самоиздръжка. Ако Walmart вдигне цените на вносните стоки, ще има предостатъчно местни производители, които да стъпят в освободените ниши. Това със работните места е много спорно - защото тези работници ще бъдат по-добре платени в производство, от колкото в Walmart.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    [quote#1:"Георги Георгиев"]Ако Walmart вдигне цените на вносните стоки, ще има предостатъчно местни производители, които да стъпят в освободените ниши[/quote]

    Уол март е верига. Дори да има местни производители, те пак ще продават през Уол март. Но както сам казваш, вече цените ще са други. Високи цени - ниски обеми. Стагнация.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK