С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 29 яну 2017, 15:01, 5780 прочитания

Бизнесът в САЩ разделен за увеличаването на вносните мита

Износители покрепят намеренията на Тръмп, вносителите са против

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът в САЩ е разделен относно търговските мерки, които новият президент на САЩ Доналд Тръмп смята да въведе, пише Financial Times. От едната страна застават компаниите, които подкрепят плановете на Тръмп, като производителя на самолети Boeing, а от другата са вериги като Walmart, които не са съгласни с въвеждането на високи тарифи за вносните продукти.

Според изданието Boeing General Electric и още много други компании обмислят да формират коалиция, която да лобира във Вашингтон за новите правила, които президентът иска да въведе. От другата страна ще бъдат Walmart и други компании, които внасят голяма част от продуктите си. Техните планове също са да се мобилизират и да се обявят официално срещу намеренията на президента.


Walmart вече изпрати някои от най-високопоставените си директори във Вашингтон, които да предупредят властите, че вдигане на вносното мито ще се отрази драматично на бизнеса на веригата. Това ще доведе до вдигане на цените на продуктите и свиване на работни места - точно обратното на желанието на Доналд Тръмп, който настоява компаниите да отворят милиони нови работни места в страната.

Новата политика

Според плановете на Доналд Тръмп данъчната система трябва да насърчава американските компании да изнасят повече, отколкото да внасят. Тя предвижда мита за вносни продукти от 35%, което може да обърка стратегията на огромен брой бизнеси. Гласуването на новите митнически тарифи обаче не е сигурно, защото цялостната политика на Републиканската партия е в полза на свободната търговия. Сега и самият бизнес може да спомогне за промяна на плановете. "В САЩ данъчните реформи винаги се спират от бизнесите. Те водят политика на разделение, влизат агресивно, като хората, които инициират промените, не могат да удържат на натиска, и се отказват", коментира Дъг Холц-Екин, бивш директор в отдела за бюджет в Конгреса.



Част от компаниите в САЩ от години искат от политиците да променят "обърканата" данъчна система на страната, но досега всички опити за по-радикални промени се провалят. След избирането на Доналд Тръмп за 45-и президент на САЩ оптимизмът вдигна акциите на борсите именно заради обещанието за радикална данъчна реформа. Част от този ентусиазъм обаче беше охладен заради протекционистката политика на новата администрация. А тази политика е една от най-важните и за трите страни - Вашингтон, бизнеса, който подкрепя Тръмп, и този против.

Без данъци

За някои бизнеси предложенията на новия президент са най-доброто нещо, което е възможно да им се случи. Такъв е случаят с банка Morgan Stanley, която чрез новите правила за данъчни облекчения може да продава свои услуги на чуждестранни клиенти на практика без никакво облагане. Същата е позицията и при General Electric и Boeing. Според Джеф Имелт, изпълнителен директор на General Electric, предложените промени в данъчната политика ще помогнат на всички износители от САЩ. Според Boeing със сегашната данъчна система американските компании не могат да бъдат конкурентоспособни на световния пазар.

В същото време обаче от Walmart са изчислили, че промените ще ги принудят да увеличат цените на дрехите и електрониката с 20%. "От гледна точка на бизнеса няма как подобна данъчна реформа да не доведе до значителни нови разходи", коментира източник от Конгреса. Според Скот Чикарели, анализатор в RBC Capital Markets, търговците се делят в 4 групи според ефекта, който новото облагане ще окаже, и Walmart са сред най-силно засегнатите. Основната причина за това - 98% от дрехите, продавани в САЩ, се произвеждат извън страната и това може да доведе до 3 до 5 пъти поскъпване на продуктите на модните марки.

Според някои икономисти промените ще доведат до по-силен долар, който ще приглуши търговските ефекти, но тези прогнози са спорни, завършва изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания 1 EasyJet ще стане първата въглеродно неутрална авиокомпания

Нискотарифният превозвач ще си партнира с Airbus за разработването на хибриден самолет

20 ное 2019, 697 прочитания

Все повече германски банки облагат с отрицателни лихви корпоративни депозити Все повече германски банки облагат с отрицателни лихви корпоративни депозити

Над половината от фирмите плащат, за да държат парите си във финансови институции

20 ное 2019, 625 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германия се опитва да привлече водещи световни банки във Франкфурт

На среща в понеделник регулаторите ще представят условията за преместване след Brexit

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10