Резултатите на Alphabet се оказаха под очакванията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Резултатите на Alphabet се оказаха под очакванията

Сергей Брин, съосновател на Alphabet

Резултатите на Alphabet се оказаха под очакванията

Приходите от YouTube са продължили да се увеличават през последното тримесечие

4359 прочитания

Сергей Брин, съосновател на Alphabet

© Ruben Sprich


8% е нараснала печалбата на компанията през последното тримесечие

22% са се увеличили приходите на компанията.

Резултатите на компанията майка на Google - Alphabet, се разминаха с очакванията. Въпреки че приходите са нараснали през последното тримесечие, същото важи и за разходите, съобщава Financial Times. През този период Alphabet е инвестирала усилено в центровете си за данни и в купуването на съдържание за видеоплатформата YouTube. Най-голямата интернет компания в света е изплатила на акционерите си дивидент от 9.36 долара на акция, докато очакванията бяха те да са 9.67. След обявяване на резултатите акциите на Alphabet понижиха цената си с 2%.

Общата печалба за периода е нараснала с 8% на годишна база и е достигнала 5.3 млрд. долара. Приходите на Alphabet са се увеличили с 22%, водени основно от рекламите в YouTube. "Силата на мобилната версия на YouTube продължава да се усилва с постоянна скорост", коментира говорител на Alphabet. "Все още сме едва на повърхността на този бизнес."

Приходите от рекламния бизнес са нараснали със 17.4% до 22.4 млрд. долара. Въпреки че рекламата все още носи голям дял от приходите на Google, главният финансов директор Рут Порат подчерта, че компанията разширява дейностите си, посочвайки растежа на хардуерните продажби, продажбите на приложения и на облачния бизнес.

Приходите в раздела "Други приходи", в който влизат подобни операции, са нараснали с 62% до 3.4 млрд. долара.

Повече, но и по-малко

През тримесечието компанията е отбелязала най-големия растеж в платени кликове за последните четири и половина години. Самата цена на кликовете обаче също е отбелязала голям спад в същия период. В момента Alphabet се опитва да контролира разходите си. Освен инвестициите в YouTube и информационните си центрове Alphabet усилено насочва средства и в някои от подразделенията си като Waymo - компанията, която се занимава с разработка на технология за самоуправляваща се кола.

Сериозни разходи в последната година има и за биотехнологичното звено Verily. През миналата седмица Verily обяви, че е получила 800 млн. долара инвестиция от Temasek - суверенния фонд на Сингапур, в замяна на миноритарен дял от компанията и място в борда на директорите. Според говорителите на Alphabet това е единичен случай и компанията няма да търси други външни инвестиции за своите странични проекти.

Google продължава да бъде най-големият източник на приходи за Alphabet. В момента Google заедно с Facebook държи над две трети от пазара на онлайн реклама в света. Цялостно индустрията върви към консолидация и разширение към облачните услуги, което се отразява добре на приходите на Google.

Компанията за проучвания eMarketer оцени, че Google ще си осигури 60.92 млрд. долара приходи от реклами в търсачката си, или 58.8% от пазара на реклами в търсачки в световен мащаб.

Продължаване на инвестициите

През последното тримесечие Alphabet отдели компанията за автономни автомобили Waymo от секцията си X, в която се разработват технологии от най-ново поколение. Анализаторите разчитат това като знак, че Waymo вече ще се радва на по-големи инвестиции и внимание от страна на Alphabet. Google също смята да инвестира и в технологии, свързани с изкуствения интелект, като за тази цел е наела нови служители, сред които и бивши разработчици в Snapchat.

8% е нараснала печалбата на компанията през последното тримесечие

22% са се увеличили приходите на компанията.

Резултатите на компанията майка на Google - Alphabet, се разминаха с очакванията. Въпреки че приходите са нараснали през последното тримесечие, същото важи и за разходите, съобщава Financial Times. През този период Alphabet е инвестирала усилено в центровете си за данни и в купуването на съдържание за видеоплатформата YouTube. Най-голямата интернет компания в света е изплатила на акционерите си дивидент от 9.36 долара на акция, докато очакванията бяха те да са 9.67. След обявяване на резултатите акциите на Alphabet понижиха цената си с 2%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK