Облачните услуги подобриха печалбата на Microsoft
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Облачните услуги подобриха печалбата на Microsoft

Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела

Облачните услуги подобриха печалбата на Microsoft

LinkedIn вече официално стана част от компанията

3683 прочитания

Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела

© Lucas Jackson


Microsoft е увеличила печалбата си през второто фискално тримесечие и тя надвишава очакванията на анализаторите. Основна заслуга за добрите резултати са облачните услуги, които се разрастват все повече в портфолиото на компанията, както и стабилизиращият се пазар на компютри, съобщава Bloomberg

Интернет базиран бизнес

Продажбите за периода са достигнали 25.8 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 25.3 млрд. Печалбата се е увеличила до 5.2 млрд. долара, или 66 цента на акция, при 5.02 млрд. и 62 цента на акция година по-рано.

Изпълнителният директор Сатя Надела променя стратегията на компанията и я насочва към по-голям фокус върху интернет базираните корпоративни услуги като приложения и съхранение на информация. Приходите от облачното подразделение продължават растежа си - с 8% до 6.9 млрд. долара. Постъпленията само от облачната услуга Azure почти са се удвоили за периода.

Продажбите на офис пакетите на Microsoft също са на високо ниво. Интересна изненада са вдигащите се продажби на единични лицензи в компютърния сектор - зона, която в последните години залязваше. "Докато облачните услуги продължават да растат, акционерите ще са щастливи", коментира Марк Моердлер, анализатор на компанията в Stanford C. Bernstein.

С LinkedIn в облаците

На 8 декември Microsoft окончателно приключи най-голямата сделка в историята си - придобиването на социалната бизнес мрежа LinkedIn. За 23-те дни, в които LinkedIn е била под ръководството на Microsoft, мрежата е отбелязала приходи от 228 млн. долара. С LinkedIn са свързани някои от големите надежди на компанията за разрастване в следващото десетилетие. В момента мрежата разполага с над 400 млн. потребители, но е неясно как точно ще се развива тя в бъдеще.

Microsoft прави все по-сериозни инвестиции в бъдещето си. Най-големи са надеждите към бизнеса с облачни услуги, където компанията инвестира през последната година в няколко нови центъра за информация подобно на своите конкуренти в сектора Google, Salesforce и Amazon. Според анализаторите Microsoft и Amazon се очертават като двата най-големи играча в облачните услуги.

"Microsoft навлиза смело в бизнеса с облачни услуги. Amazon все още е по-голямата компания в сектора, но двете фирми заедно дърпат напред пред всички останали. Все повече технологични директори говорят за Microsoft, докато досега не ги смятаха за толкова голям играч", коментира още Марк Моердлер.

Microsoft е увеличила печалбата си през второто фискално тримесечие и тя надвишава очакванията на анализаторите. Основна заслуга за добрите резултати са облачните услуги, които се разрастват все повече в портфолиото на компанията, както и стабилизиращият се пазар на компютри, съобщава Bloomberg


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK