Volkswagen е глобален лидер по продажби на автомобили през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen е глобален лидер по продажби на автомобили през 2016 г.

Въпреки дизеловия скандал германската автомобилна компания изпревари за пръв път по годишни продажби японската Toyota.

Volkswagen е глобален лидер по продажби на автомобили през 2016 г.

Германският концерн стана за пръв път №1 в света

Кирил Кирчев
17537 прочитания

Въпреки дизеловия скандал германската автомобилна компания изпревари за пръв път по годишни продажби японската Toyota.

© Reuters


Годишни продажби

(в млн. броя за 2016 г.)

Volkswagen 10.31

Toyota 10.175

General Motors – ще представи данните си следващата седмица.

Германският автомобилен концерн Volkswagen изпревари японския си конкурент Toyota и е световен лидер по продажби в сектора през 2016 г. По този начин германската компания за пръв път заема тази позиция въпреки проблемите, свързани с дизеловия скандал от есента на 2015 г., съобщава BBC.

Промяна

Японската компания Toyota, която беше на върха на класацията по продажби през последните четири години, е пласирала 10.175 млн. превозни средства в глобален мащаб през 2016 г. Това постижение не е било достатъчно да запази лидерската си позиция, след като през миналата седмица Volkswagen отчете продажби от 10.31 млн. автомобила за годината.

Германската компания постига високите резултати въпреки скандала, свързан с манипулираните дизелови емисии, довели до ответни мерки в цял свят и редица дела.

Volkswagen Group, която произвежда още марките Audi, Porsche и Skoda, отчита годишно увеличение на продажбите от 3.8% в резултат на по-високото търсене в Китай, където продажбите са нараснали с 12% до 4 млн. броя. Анализатори твърдят, че продажбите на двата най-големи пазари – САЩ и Китай, ще продължат да бъдат определящ фактор за Volkswagen, за да може германската компания да продължи да бъде лидер пред Toyota и през 2017 г.

Европейският автомобилен пазар също е помогнал за подобряването на представянето на групата.

Volkswagen запазва убедителната си лидерска позиция на Стария континент с пазарен дял от 23.9%. Продажбите на групата се увеличават от 3.380 млн. на 3.498 млн. броя, докато на самата марка Volkswagen спадат от 1.658 млн. до 1.650 млн.

Германската компания също така подобрява представянето си и на по-малки пазари. В Швеция например Volkswagen Golf е бил най-популярният нов автомобил за изминалата година и за пръв път от над половин век Volvo не е на първо място по продажби в страната.

Подгласниците

Продажбите на Toyota са се увеличили по-скромно през миналата година – само с 0.2%, като японският производител явно усеща проблеми в резултат на забавянето на американската автомобилна индустрия.

General Motors трябва да представи данните си следващата седмица, но се очаква американският производител да остане зад японската и германската компания.

General Motors беше третият по големина производител в сектора през 2015 г. Американската компания зае първото място през 2011 г., след като производството на Toyota беше ударено от огромно земетресение и цунами в Североизточна Япония.

Годишни продажби

(в млн. броя за 2016 г.)

Volkswagen 10.31

Toyota 10.175

General Motors – ще представи данните си следващата седмица.

Германският автомобилен концерн Volkswagen изпревари японския си конкурент Toyota и е световен лидер по продажби в сектора през 2016 г. По този начин германската компания за пръв път заема тази позиция въпреки проблемите, свързани с дизеловия скандал от есента на 2015 г., съобщава BBC.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK