Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Седмични новини за ритейл

Продажбите на нови товарни автомобили и автобуси в страните от ЕС за миналата година са скочили с 11.6% до 2 324 371 броя.

Седмични новини за ритейл

Amazon се насочва към пазара на авточасти, "Kауфланд" и "Билла" с награди на германската икономика, По-малко таблети и повече винили ще се продават през 2017 г., еBay очаква по-добра година, Продажбите на нови камиони и автобуси в Европа скочиха с близо 12%

3633 прочитания

Продажбите на нови товарни автомобили и автобуси в страните от ЕС за миналата година са скочили с 11.6% до 2 324 371 броя.

© Цветелина Белутова


Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

Amazon се насочва към пазара на авточасти

Amazon ще се насочи към пазара за части на автомобили. Компанията е сключила договори с няколко от най-големите доставчици на авточасти в САЩ, които ще могат да продават своите продукти директно. Така Amazon ще се превърне в конкуренция на традиционните вериги за авточасти като Autozone и O'Reilly.

В последните години пазарът на авточасти се развива с бързи темпове. Много от продажбите стават именно онлайн. Досега обаче Amazon нямаше конкретна сделка с производителите и повечето части, които се продаваха, бяха вече използвани. Според Grand View Research през 2015 г. пазарът е възлизал на 68 млрд. долара. Според информация на Financial Times от миналата година, въпреки че продажбите на нови авточасти са нараснали с едва 1%, вторичният пазар е отбелязал скок от 7%. Една от причините са остаряващите коли в САЩ, които стават все повече и това води до повишено търсене на вторичния пазар. В същото време сделките през интернет са се увеличили с 16% и стойността им достига 7.4 млрд. долара. Първите две места се държат очаквано от Amazon и eBay, сочат данните на Hedges & Company. Amazon ще се опита да се съревновава с традиционните търговци на авточасти и вероятно конкуренцията ще е успешна. С новите договори компанията се очаква да предложи по-удобна доставка и по-ниски цени. В момента някои части, като акумулатори например, се продават в Amazon на цена с 25% по-ниска, отколкото при традиционните търговци. Голяма роля играе и срокът на доставката, тъй като Amazon може да ги направи още същия ден в 40 големи града в САЩ.

Анализатори на пазара смятат, че навлизането в бизнеса с нови авточасти може да е стъпка напред към продажбата на автомобили онлайн през Amazon. В края на миналата година компанията започна да продава на сайта си ограничен брой модели коли в Италия.

"Kауфланд" и "Билла" с награди на германската икономика

Германо-българската индустриално-търговска камара награди за 13-ти път фирми, допринесли за развитието на икономическите отношения между двете страни през 2016 г. "Kауфланд България" спечели наградата в категория "Иновации". Веригата беше отличена за новаторския си подход в изграждането на своите магазини и по-специално за иновативната система за енергийно ефективно отопление и охлаждане. Системата използва за отопление в хипермаркетите отпадната топлина от хладилната инсталация през зимата и излишния студ за охлаждане през топлите месеци. Резултатът е намаляване на емисиите от въглероден диоксид и чувствително понижено шумово замърсяване.

"Билла България" спечели отличието в категорията "Корпоративна социална отговорност". С кампанията "Градините на "Билла" веригата поощрява националното производство на плодове и зеленчуци. През 2016 г. в рамките на кампанията "За повече деца в България" заедно с фондация "Искам бебе" дружеството е подпомогнало за инвитро процедури 6 двойки. Веригата е инициатор и на кампанията "Ние обичаме България", която събра на 66 хил. лв. за реставрацията на лъва на паметника "Шипка".

По-малко таблети и повече винили ще се продават през 2017 г.

Потреблението на интернет и умни устройства ще се увеличава, но през 2017 г. продажбите на таблети в световен план ще намалеят до под 165 млн. броя, което представлява спад от 10% спрямо 2016. Това прогнозира консултантската компания Deloitte.

Пикът на тази технология отминава и е съвсем възможно да бъде заместена с все по-функционалните смартфони и много по-леките лаптопи. Едни от най-верните потребители на таблети са децата, но, ставайки тийнейджъри, те отново се насочват към други мобилни устройства. При проучване сред американските потребители за технологичните устройства, които ценят най-много, 76% от анкетираните поставят на първо място смартфоните си, следвани от лаптопите и дори настолните компютри. Най-малка значимост отдават на таблетите.

През 2016 на музикалния пазар се възроди силният интерес към винилите. Според Deloitte приходите от продажбата им в глобален план може за пръв път да достигнат близо 1 млрд. долара, или между 15% и 18% от приходите на цялата музикалната индустрия с физически носители. На някои големи международни пазари модните ритейлъри, веригите магазини и супермаркети се превръщат в основни доставчици на винили. Сред тях са Whole Foods, Target, Tesco и Sainsbury’s.

еBay очаква по-добра година

eBay отчете 3.1% ръст на приходите за четвъртото тримесечие, показвайки знаци за подобрение в традиционния бизнес на компанията, съобщава Reuters. Компанията обяви, че брутният ѝ обем стоки, или общата стойност на всички стоки, продавани в нейните сайтове, е нараснал с 2.2% до 22.34 млрд. долара за периода. EBay, която някога беше синоним на онлайн търговете, възражда своята платформа, за да може да се конкурира по-добре с Amazon, най-големия онлайн търговец на дребно в света, както и с физическите магазини. Това означава промяна към продажби на фиксирани цени и страници за предлагане на стоки, които са по-лесни за ориентиране на потребителите, отколкото множеството обяви на търговци, които могат да се генерират за отделен продукт. Компанията прогнозира, че приходите ѝ ще нараснат до 9.5 млрд. долара през 2017 г., докато анализаторите очакват сумата да достигне 9.36 млрд. долара.

Продажбите на нови камиони и автобуси в Европа скочиха с близо 12%

Продажбите на нови товарни автомобили и автобуси в страните от ЕС за миналата година са скочили с 11.6% до 2 324 371 броя, съобщиха от Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). От големите пазари най-добре се представя Италия с ръст от почти 50%.

България присъства в класацията само при най-леките модели с обща маса до 3.5 тона, като отчита 4890 продажби за година и повишаване на търсенето със 7.4%. Това е и сегментът, в който се отчитат най-много сделки в страните от ЕС - почти 2 млн. броя и ръст от почти 12%. Камионите в средния теглови клас (над 3.5 тона) намират 365 051 купувачи (+11%). Товарните автомобили, ползвани в строителството и за международен транспорт (обща маса над 16 тона), са отчели 16.1% по-голямо търсене и са стигнали 24 044 сделки. В този сегмент впечатлява ръстът в Италия - повече от 200%.

При автобусите повишението е най-скромно - едва 2.3%, формирано от 40 370 продажби. Тук рекордьори са холандците, купили със 144.2% повече рейсове.

Накратко

Започна събирането на мостри за винения Concours Mondial de Bruxelles (CMB). Големите търговски вериги в Европа отчитат около 25% ръст в продажбите на медалистите от СМВ.

H&M дава старт на целогодишната инициатива за събиране на стари дрехи с нова кампания, наречена Bring IT, която цели да повиши осведомеността относно необходимостта от рециклирането на дрехи.

Американският производител на фармацевтични и потребителски стоки Johnson & Johnson ще купи най-голямата биотехнологична компания в Европа – швейцарската Actelion Pharmaceuticals, за 30 млрд. долара. Сделката ще осигури достъп на Johnson & Johnson до портфолиото на швейцарската компания за лечение на редки заболявания.

Американската кафе верига Starbucks намали прогнозата за годишните си приходи и отчете по-малък от очакванията ръст на продажбите за тримесечието в своите разработени обекти в Северна Америка. Най-голямата верига за кафе в света заяви, че посещенията в САЩ са намалели, което е сигнал, че компанията може би се поддава на упорития спад, засягащ ресторантьорския бизнес.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK