е достигнал делът на компанията на пазара на домакинско фолио в Европа. Година по-рано предприятието държеше 20%.
Близо три пъти е нараснала печалбата на производителя на алуминиеви продукти "Алкомет" през миналата година. Въпреки лекото понижение на продажбите свиването на разходите е било значително по-голямо, което е и причината за подобрения краен резултат. Това става ясно от отчета на публичното дружество.
През 2016 г. компанията е продължила преориентацията си към приоритетно производство на продукти с по-висока добавена стойност, а делът й на пазара на домакинско фолио в Европа е достигнал една четвърт. През следващите години продажбите се очаква да продължат да растат, след като през миналата година предприятието започна нова инвестиция за увеличаване на капацитета си в Шумен. Проектът трябва да приключи през 2018 г.
Резултати
Нетните приходи от продажби на компанията са намалели с 4.2% (виж таблицата), но оперативните разходи са се свили с 10.3%, като спадът е главно при разходите за материали. Основната причина за това са по-ниските цени на алуминия през първите три тримесечия, както и повишената ефективност на производството. Компанията печели от надбавка за преработка, така че ценовите промени на Лондонската метална борса имат минимален ефект върху резултатите й. Затова и печалбата нараства значително.
Близо една четвърт от продуктите на "Алкомет" се изнасят в Германия. Други по-големи пазари включват също Полша, Италия, България, Франция, Испания, Дания, Австрия, Холандия и Унгария.
Подобрената рентабилност на компанията е довела до намаление на краткосрочните кредити с около 25%, показва още отчетът. Този фактор в съчетание с намалените банкови лихви и исторически ниските нива на EURIBOR са причината лихвените разходи да спаднат с 46% на годишна база (до 1.8 млн. лв.).
Планове за нов ръст
През миналата година дружеството започна двугодишна инвестиционна програма за 36 млн. евро, която се очаква да увеличи капацитета на завода с 35% до 100 хил. тона годишно. Компанията ще разшири и портфейла си с продукти отново с фокус към по-специалните изделия, в резултат на което оборотът се планира да нарасне с близо 50% до 500 млн. лв. Броят на работниците също ще бъде увеличен с около 100 души до 1000. Инвестицията се финансира със собствени средства и банков заем и се очаква да се изплати за пет години.
Шуменският завод беше приватизиран преди 17 години от турската FAF Metal. Оттогава досега в предприятието са инвестирани 80 млн. евро, а капацитетът е нараснал 15 пъти. След публикуване на отчета акциите на компанията поскъпнаха с над 5%, а капитализацията на компанията е 327 млн. лв., като за 12 месеца е нагоре със 143%.
е достигнал делът на компанията на пазара на домакинско фолио в Европа. Година по-рано предприятието държеше 20%.
Близо три пъти е нараснала печалбата на производителя на алуминиеви продукти "Алкомет" през миналата година. Въпреки лекото понижение на продажбите свиването на разходите е било значително по-голямо, което е и причината за подобрения краен резултат. Това става ясно от отчета на публичното дружество.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара