С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 фев 2017, 12:13, 5833 прочитания

Възходът на Facebook продължава

Големият двигател зад растежа отново са рекламите, приходите са нараснали с 50%, а печалбата се е удвоила

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата социална мрежа в света - Facebook, продължава да впечатлява инвеститорите с резултатите си. За последното тримесечие те отново са надминали очакванията, като печалбата за периода се е удвоила, а приходите са нараснали с 51%. За четвъртото фискално тримесечие постъпленията на компанията са нараснали до 8.81 млрд. долара при предвиждания за 8.51 млрд. Печалбата е достигнала 3.57 млрд. долара при 1.56 млрд. през същия период на миналата година, съобщава Financial Times. Социалната платформа има вече 1.9 млрд. потребители, от които 1.2 млрд. влизат в нея всеки ден.

Големият ускорител на растежа е бизнесът с реклами, които са нараснали на годишна база с 53% до 8.63 млрд. долара. Компанията на Марк Зукурбърг се разширява в рекламния бизнес чрез мобилни устройства. Наскоро обаче ръководството предупреди за забавяне на ръста, тъй като компанията не може да предостави на потребителите си неограничено количество реклами. Последните резултати обаче са повече от добри - делът на рекламните приходи чрез мобилни устройства се покачва през изминалото тримесечие до 84% от всички приходи, като година по-рано е бил 80%.


Сега накъде?

Възможностите за растеж на приходите на Facebook сега са много. От социалната мрежа вероятно ще продължат да търсят нови потребители, които за последната година са нараснали със 17%. Увеличаването им обаче ще става все по-трудно и по-бавно. Вече близо една трета от населението на планетата използва Facebook, а ръстът на нови потребители идва предимно от по-слабо развитите региони на Африка и Азия. Тези потребители обаче почти не харчат пари за реклами и това е проблем за финансовите показатели на Facebook.

Дейвид Уенър, финансовият директор на Facebook, коментира, че въпреки намеренията на компанията да спре да увеличава броя на рекламите в информационния поток на потребителите в самата социална мрежа, те могат да бъдат увеличени сред другите услуги на фирмата - Instagram, WhatsApp и Messenger. "Гледаме към бъдещето на бизнеса и средата. Огромна част от приходите ни идват от Facebook, както и сравнително голям дял от Instagram. Сега трябва да експериментираме и с другите услуги, които предоставяме", коментира той.



Бъдеще във видеото

Според Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Facebook, бъдещето на мрежата се крие във видеосъдържанието. Наскоро от Facebook добавиха изцяло отделна секция за видео, в която се показват както видеоматериали от потребителите, така и професионално направени видеа. "Видеото е следващият мегатренд след мобилното ползване на Facebook", коментира Зукърбърг. В момента платформата експериментира с реклами и в самите видеа, които се пускат в средата на клиповете. Този подход не е иновативен и се ползва от много платформи за видео.

Това, което е по-различно във Facebook, е, че социалната мрежа дава възможност за реклами дори във видеоизлъчването на живо. "Всичко все още е на експериментално ниво", коментира оперативният директор в компанията Шерил Сандбърг.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Собствениците на имоти в AirBNB ще могат да плащат патентен данък Собствениците на имоти в AirBNB ще могат да плащат патентен данък

Към момента този вариант изглежда по-изгоден в сравнение с данък общ доход

12 дек 2019, 276 прочитания

Hidroelectrica иска да купи активите на CEZ и Enel в Румъния Hidroelectrica иска да купи активите на CEZ и Enel в Румъния

Държавната компания не е единственият кандидат за бизнеса на чешката група в северната ни съседка

12 дек 2019, 259 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на "Теленор" продължават да се увеличават

Българският бизнес на норвежкия телеком расте с най-големи темпове е Европа

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10