Възходът на Facebook продължава
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Възходът на Facebook продължава

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг

Възходът на Facebook продължава

Големият двигател зад растежа отново са рекламите, приходите са нараснали с 50%, а печалбата се е удвоила

6005 прочитания

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг

© Stephen Lam


Най-голямата социална мрежа в света - Facebook, продължава да впечатлява инвеститорите с резултатите си. За последното тримесечие те отново са надминали очакванията, като печалбата за периода се е удвоила, а приходите са нараснали с 51%. За четвъртото фискално тримесечие постъпленията на компанията са нараснали до 8.81 млрд. долара при предвиждания за 8.51 млрд. Печалбата е достигнала 3.57 млрд. долара при 1.56 млрд. през същия период на миналата година, съобщава Financial Times. Социалната платформа има вече 1.9 млрд. потребители, от които 1.2 млрд. влизат в нея всеки ден.

Големият ускорител на растежа е бизнесът с реклами, които са нараснали на годишна база с 53% до 8.63 млрд. долара. Компанията на Марк Зукурбърг се разширява в рекламния бизнес чрез мобилни устройства. Наскоро обаче ръководството предупреди за забавяне на ръста, тъй като компанията не може да предостави на потребителите си неограничено количество реклами. Последните резултати обаче са повече от добри - делът на рекламните приходи чрез мобилни устройства се покачва през изминалото тримесечие до 84% от всички приходи, като година по-рано е бил 80%.

Сега накъде?

Възможностите за растеж на приходите на Facebook сега са много. От социалната мрежа вероятно ще продължат да търсят нови потребители, които за последната година са нараснали със 17%. Увеличаването им обаче ще става все по-трудно и по-бавно. Вече близо една трета от населението на планетата използва Facebook, а ръстът на нови потребители идва предимно от по-слабо развитите региони на Африка и Азия. Тези потребители обаче почти не харчат пари за реклами и това е проблем за финансовите показатели на Facebook.

Дейвид Уенър, финансовият директор на Facebook, коментира, че въпреки намеренията на компанията да спре да увеличава броя на рекламите в информационния поток на потребителите в самата социална мрежа, те могат да бъдат увеличени сред другите услуги на фирмата - Instagram, WhatsApp и Messenger. "Гледаме към бъдещето на бизнеса и средата. Огромна част от приходите ни идват от Facebook, както и сравнително голям дял от Instagram. Сега трябва да експериментираме и с другите услуги, които предоставяме", коментира той.

Бъдеще във видеото

Според Марк Зукърбърг, основател и главен изпълнителен директор на Facebook, бъдещето на мрежата се крие във видеосъдържанието. Наскоро от Facebook добавиха изцяло отделна секция за видео, в която се показват както видеоматериали от потребителите, така и професионално направени видеа. "Видеото е следващият мегатренд след мобилното ползване на Facebook", коментира Зукърбърг. В момента платформата експериментира с реклами и в самите видеа, които се пускат в средата на клиповете. Този подход не е иновативен и се ползва от много платформи за видео.

Това, което е по-различно във Facebook, е, че социалната мрежа дава възможност за реклами дори във видеоизлъчването на живо. "Всичко все още е на експериментално ниво", коментира оперативният директор в компанията Шерил Сандбърг.

Най-голямата социална мрежа в света - Facebook, продължава да впечатлява инвеститорите с резултатите си. За последното тримесечие те отново са надминали очакванията, като печалбата за периода се е удвоила, а приходите са нараснали с 51%. За четвъртото фискално тримесечие постъпленията на компанията са нараснали до 8.81 млрд. долара при предвиждания за 8.51 млрд. Печалбата е достигнала 3.57 млрд. долара при 1.56 млрд. през същия период на миналата година, съобщава Financial Times. Социалната платформа има вече 1.9 млрд. потребители, от които 1.2 млрд. влизат в нея всеки ден.

Големият ускорител на растежа е бизнесът с реклами, които са нараснали на годишна база с 53% до 8.63 млрд. долара. Компанията на Марк Зукурбърг се разширява в рекламния бизнес чрез мобилни устройства. Наскоро обаче ръководството предупреди за забавяне на ръста, тъй като компанията не може да предостави на потребителите си неограничено количество реклами. Последните резултати обаче са повече от добри - делът на рекламните приходи чрез мобилни устройства се покачва през изминалото тримесечие до 84% от всички приходи, като година по-рано е бил 80%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK