ЕК предвижда 133 млн. евро за 2017 за промоционални програми

Целта е популяризиране на европейски продукти на чужди пазари, различни от националния

Европейската комисия предвижда 133 млн. евро за 2017 г. в подкрепа на тригодишни промоционални и информационни програми, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния. Тази година срокът за представяне на предложенията е 20 април. Няма квоти за отделните държави членки, тъй като се състезават отделни програми.

Европейската комисия финансира два вида програми – обикновени (национални) и мултинационални. Безвъзмездното европейско финансиране е 70% от искания бюджет за обикновените програми на вътрешния пазар и 80% - за обикновените програми, насочени към трети страни, както и за мултинационалните. Останалата част от сумата се покрива от предлагащите организации, уточни за "Капитал" Иванка Статкова, главен експерт в дирекция "Пазарни мерки и организации на производители" в Министерството на земеделието и храните.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал