Metro отбелязва лек спад на приходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Metro отбелязва лек спад на приходите

Изпълнителният директор на Metro Олаф Кох се опитва да преструктурира компанията.

Metro отбелязва лек спад на приходите

Акционерите на германскта компания ще обсъждат тази седмица разделянето на бизнеса си

3900 прочитания

Изпълнителният директор на Metro Олаф Кох се опитва да преструктурира компанията.

© Reuters


Германският търговски конгломерат Metro обяви малко по-слаби резултати от очакваните за първото фискално тримесечие. Приходите от 17 млрд. евро и печалба от 821 млн. евро се разминават с прогнозите и са под постигнатото година по-рано, съобщава Financial Times. През тази седмица акционерите на Metro ще се съберат, за да обсъдят и гласуват евентуалното разделяне на компанията на две. В момента компанията, която оперира и в България, смята, че средата за бизнес продължава да е трудна и конкуренцията в търговията е голяма, а динамичните валутни курсове също й се отразяват лошо.

Представянето

Продажбите на Metro за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%. Резултатите на Metro се влошават през последните години, а компанията трупа дългове. Олаф Кох, който зае позицията изпълнителен директор през 2012 г., се опитва да промени тази тенденция.

Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof.

Миналата година Кох предложи план за разделяне на компанията на две, като новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt. Това изглежда особено вероятно предвид подкрепата за разделянето от страна на трима от най-големите акционери в Metro - Haniel, Beisheim и Schmidt-Ruthenbeck. Общо те държат почти 50% от Metro.

По-бързо развитие

Според Кох планът ще позволи на двете групи да се развиват на много по-високи обороти и да имат различни стратегии, насочени към различни клиенти и видове продукти. Според плана на изпълнителния директор бизнесът с потребителска електроника ще остане под ръководството на веригата Media Saturn. Тя ще държи и 10% в хранителния бизнес на компанията. Кох коментира, че Metro има нужда от изцяло нов план как да изглеждат хипермаркетите. За пример той дава магазина в Крефелд, който отбелязва 30% увеличение на клиентите, откакто е отворил повторно през ноември.

"Това ни дава надежда и сигурност, че бизнес моделът на Metro все още може да бъде популярен сред германските ни клиенти, ако е развит както трябва", коментира той и добави, че неговото желание е моделът от Крефелд да бъде дублиран и на други места.

През първото тримесечие продажбите на доминиращия хранителен бизнес на Metro са отбелязали ръст с 0.7% на годишна база, докато продажбите на Media Saturn са останали непроменени спрямо миналата година - 6.9 млрд. евро. От компанията отбелязват, че продажбите на смартфони, телевизори и бяла техника са компенсирали спада в търсенето на IT хардуер и фототехника.

Германският търговски конгломерат Metro обяви малко по-слаби резултати от очакваните за първото фискално тримесечие. Приходите от 17 млрд. евро и печалба от 821 млн. евро се разминават с прогнозите и са под постигнатото година по-рано, съобщава Financial Times. През тази седмица акционерите на Metro ще се съберат, за да обсъдят и гласуват евентуалното разделяне на компанията на две. В момента компанията, която оперира и в България, смята, че средата за бизнес продължава да е трудна и конкуренцията в търговията е голяма, а динамичните валутни курсове също й се отразяват лошо.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK