Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2017, 10:30, 3697 прочитания

Metro отбелязва лек спад на приходите

Акционерите на германскта компания ще обсъждат тази седмица разделянето на бизнеса си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският търговски конгломерат Metro обяви малко по-слаби резултати от очакваните за първото фискално тримесечие. Приходите от 17 млрд. евро и печалба от 821 млн. евро се разминават с прогнозите и са под постигнатото година по-рано, съобщава Financial Times. През тази седмица акционерите на Metro ще се съберат, за да обсъдят и гласуват евентуалното разделяне на компанията на две. В момента компанията, която оперира и в България, смята, че средата за бизнес продължава да е трудна и конкуренцията в търговията е голяма, а динамичните валутни курсове също й се отразяват лошо.

Представянето


Продажбите на Metro за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%. Резултатите на Metro се влошават през последните години, а компанията трупа дългове. Олаф Кох, който зае позицията изпълнителен директор през 2012 г., се опитва да промени тази тенденция.

Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof.

Миналата година Кох предложи план за разделяне на компанията на две, като новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt. Това изглежда особено вероятно предвид подкрепата за разделянето от страна на трима от най-големите акционери в Metro - Haniel, Beisheim и Schmidt-Ruthenbeck. Общо те държат почти 50% от Metro.



По-бързо развитие

Според Кох планът ще позволи на двете групи да се развиват на много по-високи обороти и да имат различни стратегии, насочени към различни клиенти и видове продукти. Според плана на изпълнителния директор бизнесът с потребителска електроника ще остане под ръководството на веригата Media Saturn. Тя ще държи и 10% в хранителния бизнес на компанията. Кох коментира, че Metro има нужда от изцяло нов план как да изглеждат хипермаркетите. За пример той дава магазина в Крефелд, който отбелязва 30% увеличение на клиентите, откакто е отворил повторно през ноември.

"Това ни дава надежда и сигурност, че бизнес моделът на Metro все още може да бъде популярен сред германските ни клиенти, ако е развит както трябва", коментира той и добави, че неговото желание е моделът от Крефелд да бъде дублиран и на други места.

През първото тримесечие продажбите на доминиращия хранителен бизнес на Metro са отбелязали ръст с 0.7% на годишна база
, докато продажбите на Media Saturn са останали непроменени спрямо миналата година - 6.9 млрд. евро. От компанията отбелязват, че продажбите на смартфони, телевизори и бяла техника са компенсирали спада в търсенето на IT хардуер и фототехника.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12643 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1978 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Peugeot ще сглобява автомобили в Кения

Това е нов етап в стратегическото развитие на компанията в Африка

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10