С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 фев 2017, 16:43, 4959 прочитания

Facebook – 13 години по-късно

Компанията прави още една стъпка към привличане на приходи от телевизионната реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Видеосъдържанието ще е приоритет през тази година за социалната мрежа.
Социалната мрежа Facebook празнува 13-я си рожден ден. По този повод основателят на компанията Марк Зукърбърг сподели в профила си някои от приоритетите на платформата в посока сближаване на хората по света. Сред тях са осигуряване на безопасност и достъп до информация, както и социална ангажираност към различните общности.

В бизнес отношение и тази година фокусът на компанията остава видеосъдържанието, като ръководството планира редица нововъведения в посока разрастване на възможностите за реклама в платформата. Наскоро стана ясно, че интернет гигантът започва разработване на нова видеоплатформа за телевизионни декодери, включително и за системата Apple TV, която ще отвори нови възможности за видеореклами, пише The Wall Street Journal.


Повече видеосъдържание

До момента Facebook е бил площадка за кратки видеореклами. Някои международни медийни компании обаче твърдят, че са в преговори със социалната мрежа за осигуряване на достъп до по-дълги видеоформати - 10 минути и повече, наподобяващи телевизионно съдържание. То може да включва предавания за спорт, забавления и др., създадени специално за платформата. Ако това се случи, е съвсем възможно Facebook да успее да привлече част от рекламните инвестиции на рекламодателите, които до момента са насочвани към телевизията.

Facebook започна да акцентира на видеосъдържанието още през 2014 г., смятайки, че то се превръща в централната част в начина на комуникация на хората. През годините приоритетите на компанията за развитие на видеата в платформата се променяха. В началото бяха на поискване (т.нар. Video on Demand – VoD), след това видеата на живо, а сега се фокусират върху видеата с високо качество на картина и звук. Количеството публикувани видеа в социалната платформа също постоянно се увеличава, а миналата година компанията излезе с изявление, че потребителите гледат на ден близо 100 млн. часа видеопубликации. Затова и Facebook започна да тества нова услуга за рекламни клипове, които ще започват в средата на видеата, публикувани в платформата (т.нар. mid-roll видеореклами), и за пореден път се обяви срещу лансирането на реклами, които започват в началото на видеата (pre-roll), защото има вероятност да отблъснат потребителите.



Ясни метрики

В началото на февруари Facebook обяви и новото си партньорство с компанията за проучвания DoubleVerify, което е част от програмата за подобряване на методите за измерване на резултатите от рекламите в платформата. Интернет гигантът претърпя няколко поражения през втората половина на миналата година, част от тях свързани именно с видеорекламата. От ръководството на социалната платформа на няколко пъти признаха за редица грешки при измерването на резултатите от рекламите. Първо компанията обясни, че в продължение на две години е преувеличавала времетраенето на гледанията на видеата в платформата с между 60% и 80%. Това накара големите рекламодатели и агенции, които инвестират огромни бюджети в онлайн реклама, да поискат ясни метрики и прозрачност при измерването на кампаниите в социалната мрежа. Като част от новата стратегия Facebook разширява и партньорствата си с други големи компании за проучвания, а именно Nielsen и comScore.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 96 прочитания

Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати Apple с нов връх на акциите след впечатляващи резултати

Продажбите на новия iPhone и услугите са помогнали за отличното представяне през последното тримесечие

29 яну 2020, 118 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите на H&M в България растат с 25% до 132 млн. лв.

Шведската верига стана най-големият търговец на облекла в страната преди година, като изпревари испанската Inditex

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10