С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 фев 2017, 17:21, 3022 прочитания

Седмични новини за ритейл

По-малко предлагане на търговски площи в центъра; 133 млн. евро през 2017 г. за промоционални програми; На "Фудтех" - акцент върху местните храни; Христо Кенански е бранд мениджър на Devin минерална и Devin Air; Tesco купува търговеца на едро Booker

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рубриката е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: editors@regal.bg

По-малко предлагане на търговски площи в центъра


Интересът на търговците към централните зони и квартали е силен заради икономическото оживление, но наемите са далеч от бума преди 10 години. Днес нишата на уличните обекти е в сферата на услугите или продажбата на специализирани продукти (месарници, пекарни, сладкарници). Предлагането при по-популярните търговски райони и улици обаче е малко и води до покачване на наемните нива там.
През 2016 г. наемът на т.нар. high streets, сред които бул. "Витоша", улиците "Граф Игнатиев", "Раковски", "Леге", се движи между 40-45 евро на кв.м на месец. Според консултантите от Colliers помещения на ключови локации могат да стигнат и по-високи нива между 60 евро на кв. м (бул. "Витоша") и 50 евро на кв.м (ул. "Съборна") за пространства около 60 кв.м.
Обектите на второстепенни улици в централната част като бул. "Васил Левски", "Патриарха", "Пиротска" (в търговската й част) се отдават месечно за от 10 докъм 25-30 евро/кв.м, сочат данните на "Форос". За сравнение, средният наем в столичен мол за първокласно помещение е 28 евро на кв.м.
Районите "Изгрев", "Изток", "Иван Вазов" също се радват на силен интерес от търговци и сравнително високи наеми, но предлагането на добри обекти там е по-ограничено. Наемите средно са около 8-9 евро. В софийския "Младост" (1, 2 и 3) има по-сериозно предлагане на търговски площи, като т.нар. регионални търговски центрове предлагат услуги и стоки от всекидневна необходимост. Сред районите, където търсенето е активно, са и тези, където кипи и жилищно строителствоь като "Хладилника" и "Кръстова вада". Очакванията са в района на Paradise Center да се обособи добре работеща улица с търговски обекти. Развитието на метрото също има търговски ъгъл. Обектите се разполагат не само в непосредствена близост до станциите, но и в самите им входове.

133 млн. евро през 2017 г. за промоционални програми

Европейската комисия предвижда 133 млн. евро за 2017 г. в подкрепа на тригодишни промоционални и информационни програми, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния. Тази година срокът за представяне на предложенията е 20 април.
ЕК финансира два вида програми – обикновени (национални) и мултинационални. Безвъзмездното европейско финансиране е 70% от искания бюджет за обикновените програми на вътрешния пазар и 80% - за обикновените програми, насочени към трети страни, както и за мултинационалните. Останалата част от сумата се покрива от предлагащите организации.
Средствата се отпускат само на представителни сдружения на производители или на производители и търговци на земеделски или хранителни продукти. Браншовите организации могат да искат пари за реклама, обучения и конференции, промоции в търговски вериги, дегустации, участие в изложби, панаири, изложения, посещения на място в предприятия и др.



На "Фудтех" - акцент върху местните храни

Международната изложба за храни и напитки, опаковки, машини и технологии "Фудтех 2017" ще се проведе от 22 до 26 февруари в Международен панаир - Пловдив. По време на изложението ще бъдат показани типични продукти на региони от България, Италия, Гърция и др. Експозициите на българските производители предлагат широка гама месни и млечни продукти, плодови и зеленчукови консерви, захарни и сладкарски изделия, биохрани, традиционни и модерни специалитети. Акцентът е върху автентичните съставки и методи за преработка. За първи път ще има колбаси от дивечово месо, различни видове брашно и зърнени храни, органичен оцет.
Простотата на локалните кухни вече измества висшата кулинария, твърдят експерти. На тази тенденция е посветена и конференцията "Бъдеще за местните храни", която се организира от фондация "LocalFood.bg" и Slow Food - България.
"Фудтех" е част от мегафорума за агробизнес, вино, храни и туризъм. По същото време се провеждат още пет международни изложби: "Агра" със секция "БиоАгра" - за селско стопанство, "Винария" - за лозарство и винарство, "Вкусове от Италия", "Хорека Пловдив" - за оборудване за хотели, заведения и търговски обекти, и "Апи България" - за пчеларство.

Христо Кенански е бранд мениджър на Devin минерална и Devin Air

Христо Кенански е новият бранд мениджър за марките "Devin минерална" и Devin Air. Той ще отговаря за представянето и развитието на двата бранда на българския пазар. Кенански ще управлява рекламните и промоционални активности на двете марки, а също така ще е отговорен за присъствието им в дигиталното пространство. Сред неговите основни приоритети ще бъде и разработването на нови подходи в маркетинг стратегията на брандовете.
Христо Кенански има бакалавърска степен по мениджмънт и маркетинг от Royal Holloway University of London, Великобритания. Голяма част от професионалния си опит придобива в "Хенкел", като през последните две години е заемал позицията бранд мениджър за Централна и Източна Европа. Има интереси в областта на дигиталната реклама и разработването на нови продукти.

Tesco купува търговеца на едро Booker

Най-голямата ритейл верига във Великобритания Tesco ще закупи един от лидерите в продажбите на едро - Booker, за 3.7 млрд. паунда. По този начин Tesco ще затвърди доминацията си сред веригите в хранителния бизнес и ще навлезе по-агресивно в разширяващия се сектор за кетъринг.
Решението за закупуването на Booker се оценява от инвеститорите като завръщане на Tescо към разширение чрез придобивания. Tesco, изглежда, ще продължи да се фокусира основно върху британския си бизнес, където в момента държи 28% от целия пазар. В общо изявление на Tesco и Booker се казва още, че двете компании ще работят заедно с поглед към разрастващия се пазар на хранителни стоки във Великобритания.
Чрез закупуването на Booker Tesco ще навлезе и в бизнеса на кафенетата, ресторантите и баровете в страната, който в момента се разраства по-бързо, отколкото поръчките на храна за вкъщи. Booker доставя до 450 хил. обекта, включително и вериги като Wagamama и Carluccio. Компанията има около 200 склада във Великобритания и доставя стоки още на Budgens, Londis и Family Shopper, които са конкуренти на Tesco. Някои анализатори смятат, че сделката може да бъде блокирана от регулаторните органи в страната.

Накратко

"Лидл България" получи 7 отличия QUDAL за най-високо качество на продукти със собствена марка в България. Компанията спечели най-голям брой гласове сред 1200 участници в проучване, проведено на българския пазар от швейцарската организация ICERTIAS (International Certification Association GmbH).

Германският автомобилен концерн Volkswagen изпревари японския си конкурент Toyota и е световен лидер по продажби в сектора през 2016 г. Германската компания за пръв път заема тази позиция въпреки проблемите, свързани с дизеловия скандал от есента на 2015 г.

IKEA ще произведе играчка по дизайн на българско дете като част от благотворителна инициатива. Рисунката на 10-годишната Мира Цветарска от София е избрана в конкурс сред 70 хил. предложения от цял свят.

На едно от най-големите международни изложения за захарни и сладкарски изделия ISM от 29.01 – 1 февруари 2017 г. в Кьолн България взе участие с национален щанд, на който се представиха 18 фирми.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв. "Градус" ще разпредели междинен дивидент за 5.4 млн. лв.

Предложението трябва да бъде гласувано на извънредно общо събрание през октомври

15 сеп 2019, 1395 прочитания

Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал Международното летище в Букурещ ще се разшири с нов терминал

Инвестицията се оценява на 700 млн. евро, търгът се очаква да бъде обявен до месец

15 сеп 2019, 1385 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Доларът започна седмицата с повишение

Песимизмът завладя европейските борси

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език