Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 фев 2017, 18:00, 12841 прочитания

"Спиди" увеличава приходите си, но свива печалбата

Компанията разширява дейността си в Гърция и Румъния

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията е направила инвестиции за 14.2 млн. лв.


Един от най-големите куриери в България "Спиди" отчете спад на нетната печалба от близо 40% на годишна база към края на 2016 г. Според финансовия отчет на дружеството, публикуван на БФБ – София, това се случва въпреки годишния ръст на приходите на компанията с 20% до близо 147 млн. лв., тъй като разходите са нараствали по-бързо. Растежът на дейността е станал благодарение на новите инвестиции и услуги. Точно те обаче са изисквали повече оперативни разходи, което е свило печалбата.


"Инвестициите в капацитет и нови услуги позволиха да се ускори ръстът на приходите от куриерски услуги до 15.3% спрямо 13.4% през 2015 г., но са свързани и с увеличението на оперативните разходи като наеми, възнаграждения, маркетинг и други. Първоначалното ниско натоварване на новия капацитет се отрази негативно на рентабилността и на годишна база EBITDA (печалбата преди лихви, данъци и амортизации) се понижи с 6.8%", се посочва в доклада за дейността на компанията.


Повече за външни услуги

През 2016 г. тя значително увеличава средствата, отделени за външни услуги и по-специално за подизпълнители. На тях компанията е платила 71.6 млн. лв., което е нарастване от приблизително 30% в сравнение с предходната 2015 г. Освен това "Спиди" е увеличила с 26% и разходите си за възнаграждения на персонала, като общо за целта са насочени над 22.8 млн лв.



През годината компанията задели 14.2 млн. лв. за инвестиции. Това е най-голямата сума, която "Спиди" са заделяли за това перо от съществуването на дружеството. Обичайно най-голямата част от инвестициите – близо 40% от тях - са насочени за закупуването на транспортни средства. Около 14.5 млн. лв. са задълженията на компанията по финансов лизинг, което е само с 3.6% повече на годишна база. Освен това периодът на евтини кредити позволява на компанията да понижи разходите си за лихви с 4% на годишна база, въпреки че към края на годината кредитирането, което "Спиди" има да погасява към банки е нараснало с 23% до 8.9 млн. лв.

Инвестиции в самообслужване

Останалите 60% от инвестициите отиват за поддръжка на логистичните центрове, като 100 офиса на компанията са били ремонтирани, съобщават от компанията. През 2016 г. също така бяха отделени средства и за развитието на мрежата от автоматични пощенски станции за самообслужване. Чрез това устройство клиентите могат сами да изпращат и получават пратки. Въпросните станции са разположени на оживени места в градовете и имат по-дълго работно време, спрямо офисите на компанията. В основния хъб в София също така бе въведена поточна линия за сортиране на пратки. В края на 2016 г. мажоритарният собственик на дружеството - "Спиди груп" приключи сделката за придобиване на логистичната база на СОМАТ в столичния квартал Горубляне, като цената, която бе платена на "Виена реал естейт" бе 46 млн. лв. Сделката беше финансирана с кредит от страна на Уникредит Булбанк в размер на 20.2 млн. евро.

Разрастване в чужбина

Основен двигател на растежа продължават да бъдат приходите от международни пратки, като приходите на местния пазар от основната услуга, пакетите и палетните пратки също поддържат високи темпове на растеж от над 14%, става ясно от отчета. През миналата година фокус за компанията бе развитието на регионалния пазар в съседните държави, особено пратките от и до Румъния. Инвестициите и значително по-високата динамика на пазара на куриерски услуги в Румъния водят до растеж от близо 27% през 2016 г., значително над темповете през предходната година. Предвижда се също така да се предлагат международни доставки от и за Европа през мрежата на DPD, като в рамките на Гърция дейността ще продължи да се осъществява чрез партньорството с местни компании.

В средата на миналата година дружеството разпредели и малко над 6 млн. лв. за дивидент на акционерите по 1.13 лв. на акция преди облагане. Цената на акциите на Спиди повишиха цената си през последния месец от 35.5 лв. и достигна 38 лв. за акция, приблизително колкото струваше и преди 1 година. Спиди е 4-тият най-голям куриер по приходи в България след Български пощи, Еконт експрес и Ди Ейч Ел експрес България по данни към края на 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1274 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1419 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Софарма" иска по-голям дял в холдинг "Доверие"

Фармацевтичната компания и бившият приватизационен фонд и сега са под контрола на Огнян Донев

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10