Производителят на матраци TЕД открива нов шоурум в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на матраци TЕД открива нов шоурум в София

Серията Sensi Scandia за обзавеждане на спалня е в най-високия ценови клас

Производителят на матраци TЕД открива нов шоурум в София

В него дружеството ще представи луксозната си серия Sensi Scandia

Мара Георгиева
11304 прочитания

Серията Sensi Scandia за обзавеждане на спалня е в най-високия ценови клас

© "Тед бед"


Пловдивският производител на матраци TЕД се разширява с нов шоурум в София. В четвъртък фирма "Тед бед" започва да предлага на площ от 105 кв. метра моделите от луксозната си серия Sensi Scandia за обзавеждане на спалня - пет вида легла от скандинавски тип (Gaea, Nya Aurora, Sensi Thousand, Venus, Ocean), матраци, топери (топ матраци), обогатени с билки възглавници, кресла. Инвестицията в търговския обект е 81 000 лв., каза за "Капитал" Дора Андреева, маркетинг директор. Модели Sensi Scandia има изложени и в официалния шоурум на "Тед бед" в Пловдив. За пръв път серията, която е в най-високия ценови клас, ще бъде представена и в София.

Колекцията

Първата колекция е представена през 2009 г. В годините след това моделите Sensi Scandia участват в най-големите международни мебелни изложения в Кьолн, Милано, Брюксел, Бад Залцуфлен и други и се продават зад граница. Колекцията Sensi Scandia е от ръчно изработени легла, като серията е разработена съвместно с датски, немски и холандски партньори, уточняват от компанията.

Производителят "Тед бед" е част от семеен холдинг - собственост на Тодор Димитров Тодоров, Димитър Тодоров Тодоров, Елин Тодоров Тодоров. Групата обединява 10 компании, опериращи в различни сфери – производство на матраци, пружини, машиностроене, търговия с керамични продукти, карго транспорт, строителство, верига магазини, медийна агенция. Част от компаниите в холдинга са: "ТЕД керамика", "Виа логистик", "ТЕД инвест", "Бенефит трейд", "Бранд билдинг кампъни".

През 2009 холдингът придобива български производител на полиуретанови матраци и започва производство на бутикова полиуретанова пяна с естествени примеси като канела, кехлибар, зеолит и др. През 2015 г. следва нова покупка - на хърватска търговска фирма – лидер на местния пазар.

"Тед бед" започва да произвежда матраци през 1995 г. През 2000 г. фирмата вече има собствена фабрика с 6000 кв.м площ. Осем години по-късно фирмата инвестира в нов завод с четири пъти по-голяма площ. В момента има годишен капацитет 1.6 млн. артикула.

"Водеща политика на "Тед бед" е реинвестицията и внедряването на иновации в областта на технологиите и дизайна", посочи Дора Андреева. Компанията вече е изпълнила два проекта за ново технологично оборудване по оперативна програма "Конкурентоспособност" 2007 - 2013 г. с общ размер на субсидията над 4 млн. лв.

През 2015 дружеството въвежда CRM система за управление на взаимоотношенията с клиентите и инвестира над 500 хил. евро за изграждане на нов склад със 7200 кв.м площ.

Ръст на бизнеса

Миналата година фирмата направи и ребрандинг. По данни на дружеството то приключва 2016 г. с оборот от над 45 млн. лева (срещу 38.685 млн. лв. за 2015), а през тази година започва изпълнение на проект от 2.8 млн. лв. по процедура "Подкрепа за внедряване на иновации в предприятията" от оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Компанията разполага с 27 фирмени магазина (собствени и партньорски) и е представена в над 1000 търговски обекта в страната. Има и онлайн магазин и отчита 300% ръст на продажбите по интернет през 2016, посочва Андреева.

Дружеството изнася в около 30 държави, сред които Германия, Холандия, Испания, Малта, Хърватия, Словения, Унгария, Естония, Гърция, Индия, Тайланд, Корея, Япония, Австралия. На международните пазари компанията предлага продукти със своята марка ТЕД, но работи и за собствените марки (private label) на световни производители. През 2016 делът на експорта достига приблизително 50%, уточняват от "Тед бед".

По данни на компанията пазарът на матраци в България се оценява на 48.6 млн. лв. за 2015 г. На него оперират около 20 по-големи производители и вносители. Матраци ТЕД имат 38% пазарен дял, коментира Дора Андреева.

Пловдивският производител на матраци TЕД се разширява с нов шоурум в София. В четвъртък фирма "Тед бед" започва да предлага на площ от 105 кв. метра моделите от луксозната си серия Sensi Scandia за обзавеждане на спалня - пет вида легла от скандинавски тип (Gaea, Nya Aurora, Sensi Thousand, Venus, Ocean), матраци, топери (топ матраци), обогатени с билки възглавници, кресла. Инвестицията в търговския обект е 81 000 лв., каза за "Капитал" Дора Андреева, маркетинг директор. Модели Sensi Scandia има изложени и в официалния шоурум на "Тед бед" в Пловдив. За пръв път серията, която е в най-високия ценови клас, ще бъде представена и в София.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • mikke

    Не стига че тази "статия" е в секцията "Най-важни" ами дори не е маркирана като реклама!!! Капитал, и вие ли се присъединихте към масовара редакционна политика на дезинформация ... ?!?
    На времето тази "новина" щеше да съдържа поне малко описания на сектора, на конкуренцията в бранша и да се постарае да даде наистина някаква смислена информация... безобразно е


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK