Сърбия започна процедура за концесията на летището в Белград

Кандидатите за оператор на "Никола Тесла" за 25 години не трябва да управляват други аерогари в радиус от 450 км с над 1 млн. пътници

През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]
През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]
През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]    ©  Vesailok за Wikimedia Commons
През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]    ©  Vesailok за Wikimedia Commons

Сръбското правителство започна процедура по отдаване на концесия на международното летище "Никола Тесла" в Белград за 25 години. Тя ще бъде за финансиране, разширяване и реконструкция, поддръжка и управление на инфраструктурата на аерогарата, както и за извършване на дейност като летищен оператор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 4
    • + 11

    След 5 години, летището в Белград вече ще бъде регионалният транспортен хъб на Балканите, защото за него ще бъде намерен най-добрия стратегически концесионер. Бъдете сигурни в това. А летището в София все още ще бъде една миризлива държавна автогара, в перманентен режим на изчакване да се сменят поредните правителства, за да се види накъде духа вятъра...

    Нередност?
  • 2
    vassilun avatar :-?
    vassilun
    • - 1
    • + 9

    При почти същия пътникопоток, печалбата на сръбския държавен оператор на летището е почти 22 милиона евро! Колко е печалбата на Летище София?

    Нередност?
  • 3
    pianisimo avatar :-|
    pianisimo
    • + 3

    Печалбата на летище София за 2016 г. е близо 5 млн. евро, но в наземното облсужване (откъдето се генерира и най-големият дял печалба) има още двама конкуренти (Суиспорт и Голдън)

    Нередност?
  • 4
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#3] от " pianisimo ": Мисля, че има още 1 фирма за наземно обслужване (4 общо), но това не е важно. Аз съм за концесия, но съм против парите да се налеят в БДЖ! Да приватизират БДЖ за 1 лев и толкоз! Пощите също са за приватизация! И двете са безвъзвратно закъсняли!

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 1

    Значи при един и същи пътникопоток нашето летище има 20 пъти по-висока печалба (техните цифри са в Евро).

    Освен това и концесията са си изпипали по-добре.

    Нередност?
  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 3

    Извинявам се, гледал съм данните до средата на годината. И все пак печалбата е 4 пъти по-ниска.

    Нередност?
  • 7
    petrot avatar :-|
    petrot
    • - 3
    • + 2

    Летище София беше приготвено за ТИМ и компания политици,а като ги знаем какви са "плащачи",не е на добре.БДЖ е само параван,парите ще се изпарят незнайно къде.Тези не плащат на държавата,а обратното.Като гледам летище Варна и Бургас не са станали европейски,пак са си селски с лек козметичен ремонт.Където е стъпил концесионер в БГ е пълна мизерия,аман от тези чуждестранни псевдо инвеститори.

    Нередност?
  • 8
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#7] от "petrot":

    Ти явно не си стъпвал на летищата във Варна и Бургас, щом си мислиш, è са селски. И двете летища са на доста по-високо ниво от повеèто европейски. А летище София е кенеф. Попътувай малко и сам ще видиш разликата. А що се касае до концесията, щом сред кандидатите са фирми на Пеевски, значи е ясно за кого са го приготвили.

    Нередност?
  • 9
    petrot avatar :-|
    petrot
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#8] от "Алфонсо":
    Голям процент пътници през софийското летище са от тъмната боя- castrol arbeiter или пияни,надрусани чужденци.Къртят,рутят-свинска история.То май и нашето Черноморие заприлича на кенеф

    Нередност?
Нов коментар