Сърбия започна процедура за концесията на летището в Белград
Кандидатите за оператор на "Никола Тесла" за 25 години не трябва да управляват други аерогари в радиус от 450 км с над 1 млн. пътници
![През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]](https://img.capital.bg/shimg/zx952y526_2917492.jpg?v=1597382670)
![През декември сръбският премиер Александър Вучич съобщи, че правителството очаква да получи 400 млн. евро от концесията на белградската аерогара<br />[Снимката се разпространява под лиценз <a href="https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.en" target="_blank">CC0</a>]](https://img.capital.bg/shimg/zx952y526_2917492.jpg?v=1597382670)
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Сръбското правителство започна процедура по отдаване на концесия на международното летище "Никола Тесла" в Белград за 25 години. Тя ще бъде за финансиране, разширяване и реконструкция, поддръжка и управление на инфраструктурата на аерогарата, както и за извършване на дейност като летищен оператор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
След 5 години, летището в Белград вече ще бъде регионалният транспортен хъб на Балканите, защото за него ще бъде намерен най-добрия стратегически концесионер. Бъдете сигурни в това. А летището в София все още ще бъде една миризлива държавна автогара, в перманентен режим на изчакване да се сменят поредните правителства, за да се види накъде духа вятъра...
При почти същия пътникопоток, печалбата на сръбския държавен оператор на летището е почти 22 милиона евро! Колко е печалбата на Летище София?
Печалбата на летище София за 2016 г. е близо 5 млн. евро, но в наземното облсужване (откъдето се генерира и най-големият дял печалба) има още двама конкуренти (Суиспорт и Голдън)
До коментар [#3] от " pianisimo ": Мисля, че има още 1 фирма за наземно обслужване (4 общо), но това не е важно. Аз съм за концесия, но съм против парите да се налеят в БДЖ! Да приватизират БДЖ за 1 лев и толкоз! Пощите също са за приватизация! И двете са безвъзвратно закъсняли!
Значи при един и същи пътникопоток нашето летище има 20 пъти по-висока печалба (техните цифри са в Евро).
Освен това и концесията са си изпипали по-добре.
Извинявам се, гледал съм данните до средата на годината. И все пак печалбата е 4 пъти по-ниска.
Летище София беше приготвено за ТИМ и компания политици,а като ги знаем какви са "плащачи",не е на добре.БДЖ е само параван,парите ще се изпарят незнайно къде.Тези не плащат на държавата,а обратното.Като гледам летище Варна и Бургас не са станали европейски,пак са си селски с лек козметичен ремонт.Където е стъпил концесионер в БГ е пълна мизерия,аман от тези чуждестранни псевдо инвеститори.
До коментар [#7] от "petrot":
Ти явно не си стъпвал на летищата във Варна и Бургас, щом си мислиш, è са селски. И двете летища са на доста по-високо ниво от повеèто европейски. А летище София е кенеф. Попътувай малко и сам ще видиш разликата. А що се касае до концесията, щом сред кандидатите са фирми на Пеевски, значи е ясно за кого са го приготвили.
До коментар [#8] от "Алфонсо":
Голям процент пътници през софийското летище са от тъмната боя- castrol arbeiter или пияни,надрусани чужденци.Къртят,рутят-свинска история.То май и нашето Черноморие заприлича на кенеф
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.