Германска и арабска компания са сериозните кандидати за пристанището в Солун
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германска и арабска компания са сериозните кандидати за пристанището в Солун

Thessaloniki Port Authority

Германска и арабска компания са сериозните кандидати за пристанището в Солун

Срокът за подаване на обвързващи оферти за оператор на порта е 24 март

Кирил Кирчев
7122 прочитания

Thessaloniki Port Authority

© Thessaloniki Port Authority


Deutche Invest Partners и Dubai Ports World се смятат за фаворити в процедурата.

Търгът за приватизацията на 67% от компанията Thessaloniki Port Authority (THPA), която управлява пристанището в Солун, е на път да се превърне в германско-арабско състезание, тъй като два от сериозните кандидат-инвеститори са Deutsche Invest Equity Partners и Dubai Ports World (DP World) от Обединените арабски емирства. Това съобщава гръцкият в. "Катимерини".

В края на януари Reuters обяви, позовавайки се на свои източници, че процедурата навлиза в последната си фаза и 24 март е крайният срок, в който кандидатите могат да подават обвързващи оферти. Процедурата е част от мащабната програма за приватизация, провеждана от Гърция, която при договарянето с ЕК и МВФ на третия спасителен пакет за страната в размер на 86 млрд. евро обеща да продаде ключови активи. Програмата обаче се изпълнява твърде бавно заради съпротива от правителството в Атина.

Макар и да признават, че тези две компании засега са доминиращи в надпреварата, някои не изключват в последния момент в търга да се включат и други, отбелязва гръцкото издание. Според негови източници германската и арабската компания са в много по-напреднал стадий на подготовка за този търг.

Не е изключено обаче в сегашния търг да се появят и други кандидати, след като формално до втората фаза са допуснати още ARM Terminals (дъщерна на Maersk), швейцарската Duferco Participacion Holdings, базираната във Филипините International Container Terminal Services, руските железници Russian Railways, турската Yilport Holdings и гръцката GEK Terna. Последната участва самостоятелно и независимо от руската, с която първоначално се яви заедно на търга, пише БТА.

Главните кандидати

Голям акционер в Deutsche Invest Equity Partners е инвеститорът д-р Щефан Гедз и неговата фамилия. Според "Катимерини" германската компания наскоро се е договорила с голям европейски консорциум за управление на пристанища, за да участват заедно в процедурата за това в Солун. В консорциума с 20% участва и руският бизнесмен от гръцки произход Иван Савидис, пише "Катимерини".

В същото време DP World и гръцките й партньори от десет години се стремят да придобият част от THPA, която управлява пристанището в Солун. Те бяха сред участниците и в предишния провален търг през 2008 г., когато участваха заедно с гръцката Aktor и с Piraeus Bank. Тогава офертата беше трета по цена след тези на Hutchison и Cosco.

Инвестициите

От бъдещия концесионер се изисква да направи инвестиции от 180 млн. евро за срок от 7 години. Той също така се задължава да увеличи и количеството на обработваните товари в следващите девет години до 550 хил. контейнера TEU (20-футов еквивалент). Концесионният договор ще бъде за 40 години и трябва да бъде одобрен от гръцкия парламент. В момента гръцката приватизационна агенция държи 74.27% от акциите на THPA, а след приватизацията ще има 7.24%.

Пристанището в Солун е второто по големина в страната след това в Пирея и се използва активно от български компании. В началото на миналата година гръцките власти избраха китайската държавна компания Cosco за оператор на пристанището в Пирея. Китайската група беше единственият кандидат, подал оферта за 67% от оператора Piraeus Port Authority, а продажбата беше договорена след допълнителни преговори, при които Cosco повиши първоначалната си оферта от 293.1 млн. до 368.5 млн. евро. Cosco също така се ангажира да инвестира над 500 млн. евро в нова инфраструктура на пристанището и да плаща годишна такса на правителството според съществуващия концесионен договор.

Deutche Invest Partners и Dubai Ports World се смятат за фаворити в процедурата.

Търгът за приватизацията на 67% от компанията Thessaloniki Port Authority (THPA), която управлява пристанището в Солун, е на път да се превърне в германско-арабско състезание, тъй като два от сериозните кандидат-инвеститори са Deutsche Invest Equity Partners и Dubai Ports World (DP World) от Обединените арабски емирства. Това съобщава гръцкият в. "Катимерини".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK