С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 фев 2017, 16:28, 14674 прочитания

Австрийската Hagleitner открива собствен сервизен център в София

Решението е резултат от разширяването на бизнеса й с хигиенни продукти в страната през последните пет години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
2.8
млн. евро е общата инвестиция в проекта.
Пет години след като откри свое представителство в страната, австрийската компания за хигиенни продукти и материали Hagleitner прави следващата крачка. От следващата седмица местното й дружество "Хаглайтнер хигиене България" ще заработи в собствена сграда, където ще се помещава административно-логистичният й център. Решението е показателно за развитието на бизнеса й в България, тъй като стратегията на компанията е да изгражда собствени центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в дадена страна. Досега дружеството работеше в помещения под наем.

Сградата


Новата сграда се намира близо до Sofia Airport Center по пътя за столичното летище и е разположена на парцел 4300 кв.м, който компанията е закупила през 2014 г. Обслужващият център е с площ 1313 кв.м, от които офис частта е около 500 кв.м, а останалото са складовите помещения. Проектът е по модела на традиционните сгради на Hagleitner, който обединява административни и логистични пространства, каза прокуристът на "Хаглайтнер хигиене България" Марсел Догар за "Капитал". Строителството е започнало преди по-малко от година – през април 2016 г., а изпълнител е "Щрабаг". Инвестицията в проекта е около 2.8 млн. евро. Новият сервизен център ще обслужва само българския пазар, уточни Догар.

Цялостни решения

Австрийската компания произвежда и продава професионални почистващи системи. Това включва цялостни решения – дозатори, почистващи препарати, консумативи и т.н. По думите на Догар именно това е предимството й в България, където конкуренцията е специализирана само в една от тези сфери. "Освен това ние осигуряваме и консултация, за да могат клиентите ни да отговорят на стандартите и да получат решение за специфичните си нужди", обясни Дугар. Компанията работи както с малки фирми, така и с много големи организации като летищата във Варна и Бургас, университети, болници, молове, институции и т.н. Около 50% от продуктите на Hagleitner са за санитарна хигиена, като компанията предлага също решения за хигиена за кухнята, за прането и обща хигиена. Самото производство е базирано в Австрия.



Бизнес с потенциал

В България австрийската компания започна директни продажби през 2012 г., след като прецени, че местният пазар е достатъчно развит. Дотогава присъстваше на пазара чрез търговски партньори. За тези пет години оборотите на "Хаглайтнер хигиене" нарастват стабилно (виж таблицата), като по думите на Догар продажбите вече достигат 5 млн. лв. "Следващата стъпка беше да си направим собствена сграда", каза той и обясни, че Hagleitner изгражда сервизни центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в даден район. "Това донякъде е мотивация и за служителите", добави Догар.

Пазарни оценки показват, че българският пазар за професионални хигиенни продукти е около 20 лв. на човек, или малко над 140 млн. лв. годишно. Делът на "Хаглайтнер хигиене България" в момента е приблизително 3%, като за последните пет години е нараснал шест пъти (0.5% през 2012 г.). "Това означава, че имаме огромен потенциал за развитие, като дългосрочната ни цел е да достигнем 30 - 40%", каза Догар.

Инвеститорът

Hagleitner е австрийска фамилна фирма, която е основана през 1971 г. от Йохан Хаглайтнер. Собственото производство започва десет години по-късно, като днес компанията има поделения за химическа продукция (препарати), шприцоване (за пластмасови компоненти за дозатори), производство на дозатори и обработка на хартия. Haglaitner продава директно в 12 европейски държави - Австрия, Германия, Италия, Чехия, Словакия, Унгария, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина, България, Румъния и Сърбия. Чрез партньори присъства в общо 60 страни по света. Годишният й оборот е 123 млн. евро. В компанията работят 1200 души.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 835 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2092 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Производителят на Peugeot може да купи Opel от General Motors

Американската компания се подготвя напълно да напусне европейския пазар

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10