Австрийската Hagleitner открива собствен сервизен център в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Австрийската Hagleitner открива собствен сервизен център в София

Новата сграда е с обща площ 1313 кв. м и включва административна и логистична част

Австрийската Hagleitner открива собствен сервизен център в София

Решението е резултат от разширяването на бизнеса й с хигиенни продукти в страната през последните пет години

16157 прочитания

Новата сграда е с обща площ 1313 кв. м и включва административна и логистична част


2.8

млн. евро е общата инвестиция в проекта.

Пет години след като откри свое представителство в страната, австрийската компания за хигиенни продукти и материали Hagleitner прави следващата крачка. От следващата седмица местното й дружество "Хаглайтнер хигиене България" ще заработи в собствена сграда, където ще се помещава административно-логистичният й център. Решението е показателно за развитието на бизнеса й в България, тъй като стратегията на компанията е да изгражда собствени центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в дадена страна. Досега дружеството работеше в помещения под наем.

Сградата

Новата сграда се намира близо до Sofia Airport Center по пътя за столичното летище и е разположена на парцел 4300 кв.м, който компанията е закупила през 2014 г. Обслужващият център е с площ 1313 кв.м, от които офис частта е около 500 кв.м, а останалото са складовите помещения. Проектът е по модела на традиционните сгради на Hagleitner, който обединява административни и логистични пространства, каза прокуристът на "Хаглайтнер хигиене България" Марсел Догар за "Капитал". Строителството е започнало преди по-малко от година – през април 2016 г., а изпълнител е "Щрабаг". Инвестицията в проекта е около 2.8 млн. евро. Новият сервизен център ще обслужва само българския пазар, уточни Догар.

Цялостни решения

Австрийската компания произвежда и продава професионални почистващи системи. Това включва цялостни решения – дозатори, почистващи препарати, консумативи и т.н. По думите на Догар именно това е предимството й в България, където конкуренцията е специализирана само в една от тези сфери. "Освен това ние осигуряваме и консултация, за да могат клиентите ни да отговорят на стандартите и да получат решение за специфичните си нужди", обясни Дугар. Компанията работи както с малки фирми, така и с много големи организации като летищата във Варна и Бургас, университети, болници, молове, институции и т.н. Около 50% от продуктите на Hagleitner са за санитарна хигиена, като компанията предлага също решения за хигиена за кухнята, за прането и обща хигиена. Самото производство е базирано в Австрия.

Бизнес с потенциал

В България австрийската компания започна директни продажби през 2012 г., след като прецени, че местният пазар е достатъчно развит. Дотогава присъстваше на пазара чрез търговски партньори. За тези пет години оборотите на "Хаглайтнер хигиене" нарастват стабилно (виж таблицата), като по думите на Догар продажбите вече достигат 5 млн. лв. "Следващата стъпка беше да си направим собствена сграда", каза той и обясни, че Hagleitner изгражда сервизни центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в даден район. "Това донякъде е мотивация и за служителите", добави Догар.

Пазарни оценки показват, че българският пазар за професионални хигиенни продукти е около 20 лв. на човек, или малко над 140 млн. лв. годишно. Делът на "Хаглайтнер хигиене България" в момента е приблизително 3%, като за последните пет години е нараснал шест пъти (0.5% през 2012 г.). "Това означава, че имаме огромен потенциал за развитие, като дългосрочната ни цел е да достигнем 30 - 40%", каза Догар.

Инвеститорът

Hagleitner е австрийска фамилна фирма, която е основана през 1971 г. от Йохан Хаглайтнер. Собственото производство започва десет години по-късно, като днес компанията има поделения за химическа продукция (препарати), шприцоване (за пластмасови компоненти за дозатори), производство на дозатори и обработка на хартия. Haglaitner продава директно в 12 европейски държави - Австрия, Германия, Италия, Чехия, Словакия, Унгария, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина, България, Румъния и Сърбия. Чрез партньори присъства в общо 60 страни по света. Годишният й оборот е 123 млн. евро. В компанията работят 1200 души.

Дългосрочната ни цел е да достигнем 30-40% пазарен дял в България, каза прокурстът на "Хаглайтнер хигиене България" Марсел Догар
Фотограф: Георги Кожухаров
2.8

млн. евро е общата инвестиция в проекта.

Пет години след като откри свое представителство в страната, австрийската компания за хигиенни продукти и материали Hagleitner прави следващата крачка. От следващата седмица местното й дружество "Хаглайтнер хигиене България" ще заработи в собствена сграда, където ще се помещава административно-логистичният й център. Решението е показателно за развитието на бизнеса й в България, тъй като стратегията на компанията е да изгражда собствени центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в дадена страна. Досега дружеството работеше в помещения под наем.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK