млн. евро е общата инвестиция в проекта.
Пет години след като откри свое представителство в страната, австрийската компания за хигиенни продукти и материали Hagleitner прави следващата крачка. От следващата седмица местното й дружество "Хаглайтнер хигиене България" ще заработи в собствена сграда, където ще се помещава административно-логистичният й център. Решението е показателно за развитието на бизнеса й в България, тъй като стратегията на компанията е да изгражда собствени центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в дадена страна. Досега дружеството работеше в помещения под наем.
Сградата
Новата сграда се намира близо до Sofia Airport Center по пътя за столичното летище и е разположена на парцел 4300 кв.м, който компанията е закупила през 2014 г. Обслужващият център е с площ 1313 кв.м, от които офис частта е около 500 кв.м, а останалото са складовите помещения. Проектът е по модела на традиционните сгради на Hagleitner, който обединява административни и логистични пространства, каза прокуристът на "Хаглайтнер хигиене България" Марсел Догар за "Капитал". Строителството е започнало преди по-малко от година – през април 2016 г., а изпълнител е "Щрабаг". Инвестицията в проекта е около 2.8 млн. евро. Новият сервизен център ще обслужва само българския пазар, уточни Догар.
Цялостни решения
Австрийската компания произвежда и продава професионални почистващи системи. Това включва цялостни решения – дозатори, почистващи препарати, консумативи и т.н. По думите на Догар именно това е предимството й в България, където конкуренцията е специализирана само в една от тези сфери. "Освен това ние осигуряваме и консултация, за да могат клиентите ни да отговорят на стандартите и да получат решение за специфичните си нужди", обясни Дугар. Компанията работи както с малки фирми, така и с много големи организации като летищата във Варна и Бургас, университети, болници, молове, институции и т.н. Около 50% от продуктите на Hagleitner са за санитарна хигиена, като компанията предлага също решения за хигиена за кухнята, за прането и обща хигиена. Самото производство е базирано в Австрия.
Бизнес с потенциал
В България австрийската компания започна директни продажби през 2012 г., след като прецени, че местният пазар е достатъчно развит. Дотогава присъстваше на пазара чрез търговски партньори. За тези пет години оборотите на "Хаглайтнер хигиене" нарастват стабилно (виж таблицата), като по думите на Догар продажбите вече достигат 5 млн. лв. "Следващата стъпка беше да си направим собствена сграда", каза той и обясни, че Hagleitner изгражда сервизни центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в даден район. "Това донякъде е мотивация и за служителите", добави Догар.
Пазарни оценки показват, че българският пазар за професионални хигиенни продукти е около 20 лв. на човек, или малко над 140 млн. лв. годишно. Делът на "Хаглайтнер хигиене България" в момента е приблизително 3%, като за последните пет години е нараснал шест пъти (0.5% през 2012 г.). "Това означава, че имаме огромен потенциал за развитие, като дългосрочната ни цел е да достигнем 30 - 40%", каза Догар.
Инвеститорът
Hagleitner е австрийска фамилна фирма, която е основана през 1971 г. от Йохан Хаглайтнер. Собственото производство започва десет години по-късно, като днес компанията има поделения за химическа продукция (препарати), шприцоване (за пластмасови компоненти за дозатори), производство на дозатори и обработка на хартия. Haglaitner продава директно в 12 европейски държави - Австрия, Германия, Италия, Чехия, Словакия, Унгария, Словения, Хърватия, Босна и Херцеговина, България, Румъния и Сърбия. Чрез партньори присъства в общо 60 страни по света. Годишният й оборот е 123 млн. евро. В компанията работят 1200 души.

млн. евро е общата инвестиция в проекта.
Пет години след като откри свое представителство в страната, австрийската компания за хигиенни продукти и материали Hagleitner прави следващата крачка. От следващата седмица местното й дружество "Хаглайтнер хигиене България" ще заработи в собствена сграда, където ще се помещава административно-логистичният й център. Решението е показателно за развитието на бизнеса й в България, тъй като стратегията на компанията е да изгражда собствени центрове, когато достигне оборот от 2 млн. евро в дадена страна. Досега дружеството работеше в помещения под наем.
0 коментара