Производителят на Peugeot може да купи Opel от General Motors
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на Peugeot може да купи Opel от General Motors

Производителят на Peugeot може да купи Opel от General Motors

Американската компания се подготвя напълно да напусне европейския пазар

10772 прочитания

© Ina Fassbender


Производителят на Peugeot и Citroen PSA обмисля закупуването на европейския бизнес на General Motors. Подобна сделка може да промени драстично пазара на автомобили в региона, пише Bloomberg. Френският производител в момента е в търсене на придобивания, като най-голямото от тях е именно закупуването на марките Opel и Vauxhall, която е известна най-вече във Великобритания. В последните години продажбите на двете марки са слаби и не носят печалба на General Motors. Говорител на PSA е потвърдил за преговорите по сделката пред агенцията.

"General Motors има интерес от това да продаде европейския си бизнес, който не е бил на печалба от много години", коментира Джордж Галиерс, анализатор в Everscore. "Неясната част от сделката е защо Peugeot се интересува от активите на General Motors. Opel се произвежда в Германия, която е една от най-скъпите държави за производство на коли." Ако сделката бъде сключена, ще бъде създадена втората по големина автомобилна компания в Европа след Volkswagen. Комбинацията на PSA с Opel и Vauxhall ще осигури на френската група дял от 16% на европейския пазар и ще изпревари конкурента си си Renault.

Сделка с история

PSA вече държи 7% от акциите на Opel, след като купи дела от General Motors през 2013 г. Американската компания държи марката Оpel вече над 90 години, но последните не са най-силните за бранда. Ако сделката бъде осъществена, PSA ще има достъп до инженерния отдел на Opel и нейните разработки в сферата на електрическите коли. Според някои от запознатите със сделката източници придобиването на Opel би довело до увеличаване на печалбата на PSA през идните години. За General Motors това може да се разглежда като стратегическо изтегляне от Европа, преди Великобритания официално да напусне Европейския съюз.

И двете компании преминаха през няколко основни преструктурирания през последните години. General Motors загуби милиарди долари в Европа през последните две десетилетия и затвори завода си в Бохум - първият в Германия, закрит след Втората световна война. PSA, от друга страна, затвори свой завод в покрайнините на Париж. Двете групи не успяваха да се справят с намирането на правилния баланс и в крайна сметка бяха задминати от конкурентите в сектора.

Светлина в тунела

PSA преживя някои от най-тежките си години, като през 2014 г. компанията дори подаде документи за фалит пред френското правителство. Под ръководството на новия изпълнителен директор Карлос Таварес обаче PSA успя да се върне на печалба, като се фокусира върху по-малък брой модели.

Инвеститорите, изглежда, одобряват подобна сделка. Акциите на PSA повишиха цената си с 5% и в момента пазарната капитализация на фирмата надминава 16 млрд. евро.

Производителят на Peugeot и Citroen PSA обмисля закупуването на европейския бизнес на General Motors. Подобна сделка може да промени драстично пазара на автомобили в региона, пише Bloomberg. Френският производител в момента е в търсене на придобивания, като най-голямото от тях е именно закупуването на марките Opel и Vauxhall, която е известна най-вече във Великобритания. В последните години продажбите на двете марки са слаби и не носят печалба на General Motors. Говорител на PSA е потвърдил за преговорите по сделката пред агенцията.

"General Motors има интерес от това да продаде европейския си бизнес, който не е бил на печалба от много години", коментира Джордж Галиерс, анализатор в Everscore. "Неясната част от сделката е защо Peugeot се интересува от активите на General Motors. Opel се произвежда в Германия, която е една от най-скъпите държави за производство на коли." Ако сделката бъде сключена, ще бъде създадена втората по големина автомобилна компания в Европа след Volkswagen. Комбинацията на PSA с Opel и Vauxhall ще осигури на френската група дял от 16% на европейския пазар и ще изпревари конкурента си си Renault.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    messera avatar :-?
    Willy Messerschmitt

    Според мен Опел е и трябва да си остане немска марка!

  • 2
    historama avatar :-|
    historama

    Мисля, че ГМ ид отдавна собствениците на Опел, може би след ВСВ. И въпреки това винаги е била немска марка с леко американизирън дизайн (видим особено при моделите от 60-те и 70-те години), и това бе един плюс за тях. Вероятно ще се наложат двигателите на ПСА, кой знае?

  • 3
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво

    PSA напоследък явно намериха правилния път защото очевидно са засилиха. Завода им в градчето Mangualde в северна Португалия от 60-те години произвежда различни модели на Ситроен. Дори в средата на ротондата пред завода е поставен един DS - най-символният от всички модели на Ситроен. Тоя мкодел последно е бил монтиран там. А у нас той е познат най-вече от филмите на Луи дьо Фюнес и Фантомас. От доста години в тоя завод се монтират "баничарките" на Пежо и Ситроен: Partner и Berlingo. Преди няколко години се загоовори, че французите се канят да затварят завода, което хвърли в паника града. Но вместо това сега завода се разширява, строят се нови цехове и ще бъдат наети над 750 нови работници за производтвото на последните модели на двете марки, които се очаква да завладеят пазара за години напред.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK