В Bulgaria Mall отвори хипермаркет за български стоки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В Bulgaria Mall отвори хипермаркет за български стоки

В "АБО маркет" се предлагат над 40 000 хранителни и нехранителни стоки

В Bulgaria Mall отвори хипермаркет за български стоки

На мястото на освободените от Carrefour площи се представят над 800 български производителя

Мара Георгиева
115205 прочитания

В "АБО маркет" се предлагат над 40 000 хранителни и нехранителни стоки

© Георги Кожухаров


На мястото на освободените от Carrefour площи в столичния Bulgaria Mall вече работи нов хипермаркет - "АБО маркет" (ABO Market). Търговският обект заема 5000 кв. метра площ, на която са разположени над 40 000 хранителни и нехранителни стоки. Името идва от "Аз България Обичам", обясниха от мениджърския екип. Откриването на магазина идва и в момента, в който и големите вериги увеличават асортиментите от български производители и директно работата с тях.

Бизнес моделът

"Това е магазин в магазина", обясни концепцията Александър Викилев, инициатор на проекта и управител на фирма "АБО маркет". По думите му над 800 български фирми представят директно цялото портфолио от продуктите си на цена, която сами са определили, като разчитат на общ обслужващ персонал в хипермаркета. Така на практика те имат свои магазини в магазина.

"Събрахме само качествени български производители, за които проучването показа, че работят много добре, че са познати в регионите си и имат богата клиентела, а някои от тях са с 25-годишно присъствие на пазара. Повечето фирми не са представени в търговските вериги, а тези, които продават там, не присъстват с цялото си портфолио от продукти, както при нас", обясни Александър Викилев. По думите му цените в "АБО маркет" ще са по-ниски, защото са определени от производителите, които продават без посредник.

Фирмите доставят стоките си до търговския обект, плащат наем и отчисляват процент от оборота си за "АБО маркет". Операторът се грижи за подредбата на стоките, маркетинга и рекламата и следи за наличностите по регалите. Промоциите ще са по желание на компаниите, които ще решават дали и кога да ги направят. Чрез софтуер производителят може да следи в реално време пътя на стоката и пътя на парите си.

За проекта "Първи български маркет" стана ясно през юни 2016. Зад идеята стои фирмата на Александър Викилев "Вердон инвест". Откриването беше отлагано няколко пъти, но от "АБО маркет" смятат за успех, че идеята е реализирана за по-малко от година. Наемният договор с Bulgaria Mall е десетгодишен. Очаква се рекламните кампании на българския хипермаркет и на събитията в него да се правят в партньорство с мола.

Предложенията

Хипермаркетът разполага с щандове за млечни и месни продукти, плодове и зеленчуци, риба, със зона за здравословни и биохрани, топла витрина, кафе бар, пекарна. Част от нехранителния асортимент включва козметика, почистващи препарати, домашни потреби, електроуреди, професионални инструменти, аксесоари за автомобили, фитнес уреди, планинска екипировка и др.

В магазина се предлагат и продуктите на мултинационални компании – газирани напитки, прахове, цигари, а част от вносните стоки са нови за българския пазар. Има и специално създадени за "АБО маркет" стоки, уточняват от мениджърския екип.

В новосъздадена компания "АБО маркет" работят 120 души, посочиха от фирмата. На въпрос дали компанията възнамерява да отвори хипермаркет и на други освободени от Carrefour площи Александър Викилев отговори: "Засега искаме да направим този модел устойчив, да докараме едно нещо докрай."

Продуктова линия "Родна стряха" в "Лидл България"

"Лидл България" пусна в продажба над 50 продукта от български производители под името "Родна стряха", съобщиха от търговската верига. Брандът обединява традиционни храни от разнообразни групи: месни деликатеси (луканка, суджук, саздърма), млечни (сирене, кашкавал, кисело мляко), сладкарски (халва, локум, вафли) и охладени тестени изделия, варива, подправки и напитки.

"Продуктовата линия "Родна стряха" е доказателство за конкретни действия в подкрепа на българското производство. Още при стъпването си на българския пазар през 2010 г. Lidl започна да си партнира с български доставчици. Само за последните две години броят на българските производители в "Лидл България" нарасна със 74, като 21 от тях са за плодове и зеленчуци. За периода 2015-2016 г. стоките от български производители в постоянния асортимент се увеличиха с 30%, а тези в акционния – с близо 40%", споделя Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията, цитирана в прессъобщението.

На мястото на освободените от Carrefour площи в столичния Bulgaria Mall вече работи нов хипермаркет - "АБО маркет" (ABO Market). Търговският обект заема 5000 кв. метра площ, на която са разположени над 40 000 хранителни и нехранителни стоки. Името идва от "Аз България Обичам", обясниха от мениджърския екип. Откриването на магазина идва и в момента, в който и големите вериги увеличават асортиментите от български производители и директно работата с тях.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

22 коментара
  • 1
    smotlixx avatar :-|
    smotlixx

    >Името идва от "Аз България обичам"
    По принцип "або" е от "абориген", ама нищо, пак става :D

  • 2
    stonedridah1 avatar :-|
    stonedridah1

    нещо това АБО не ме грабва

  • 3
    ria38365646 avatar :-|
    ria38365646

    Този бизнес модел едва ли ще изкара повече от две години.

    ", електроуреди, професионални инструменти, аксесоари за автомобили, фитнес уреди, планинска екипировка и др."
    Тук българските продукти ще бъдат по скоро изключение !
    Въпреки всичко им пожелавам успех и попътен вятър

  • 4
    itoskov avatar :-|
    Woland

    Това е начинът, а не да принуждават големи играчи на пазара да продават български стоки. Сега ще видим колко ще изкарат, аз не давам на митичното българско качество повече от шест месеца.

  • 5
    furiozzo avatar :-|
    furiozzo

    До коментар [#1] от " smotlixx ": Ами аборигенски мениджмънт, иначе добра концепция

  • 6
    iliaivanov2012 avatar :-P
    iliaivanov2012

    В магазина има много, наистина много непознати продукти. Тъй като цените не бяха въведени в системата, успях да си купя само домашна лютеница, която се оказа разкошна.
    Според мен магазинът ще бъде успешен, но определено са избързали с отварянето. Явно много сериозна липса на опит, което може да спъне проекта. Не може да отвориш голям магазин без никакъв анонс и по-лошото, стоките в него да не могат да се купят, защото ги няма в системата..
    А и името.. нали беше Агро, Био, Органик.. сега станало Аз България Обичам.. то верно, че плодовете и зеленчуците вътре са били агро преди около половин година :)

  • 7
    mkardjiev avatar :-|
    MMK

    Успех!

  • 8
    blaah avatar :-|
    Вов

    Искрено им желая успех. Дано успеят да го развият не само в София, но в други областни центрове.

  • 9
    mpt990 avatar :-|
    mpt990

    Доколкото разбирам, ще бъде нещо от рода на "Произведено в България", "Златен Лъв", "Изберете българското" -- бит пазар за български, турски, китайски и пр. стоки (нищо че името означвало друго). Явно идеята за Агро Био Органик се е провалила и са се опитали да се измъкнат от ситуацията. Скоро пак ще търсят наематели, но най-вече клиенти за този "мол".

  • 10
    bobinews avatar :-|
    bobinews

    хубава идея, но името звучи странно и може би е граматически некоректно - Аз обичам България, а не Аз България обичам..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.