Air France-KLM ще свива разходите, за да е по-конкурентна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France-KLM ще свива разходите, за да е по-конкурентна

Жан-Марк Жанайяк, изпълнителен директор на Air France-KLM

Air France-KLM ще свива разходите, за да е по-конкурентна

Приходите на групата падат, но печалбата се увеличава

3928 прочитания

Жан-Марк Жанайяк, изпълнителен директор на Air France-KLM

© Christian Hartmann


Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM ще се опита да свие разходите си и да увеличи превозените пътници през годината, съобщава Financial Times. Компанията, която отбелязва ръст на печалбата, но спад на приходите, се стреми да навлезе по-сериозно в сектора с дълги полети. За цялата 2016 г. постъпленията й са се понижили с над 3.3% - от 25.6 млрд. на 24.8 млрд. евро, докато печалбата се е вдигнала от 780 млн. евро на 1.04 млрд. евро.

Несигурност

Ръководството на авиокомпанията предупреди, че бизнес климатът в сектора изглежда несигурен. Докато на някои пазари авиопревозвачът работи на свръхкапацитет, на други тя изпитва проблеми, които могат да се задълбочат заради икономическата и политическа несигурност в Европа. Подобно на другите компании в сектора Air France също предупреждава, че евентуални терористични атаки и други непредвидени обстоятелства, могат да се отразят пагубно на бизнеса.

"В тази икономическа и геополитическа ситуация, в която сме обградени от несигурност, както и агресивна конкуренция, да останем в същото положение не е възможност", коментира Жан-Марк Жанайяк, изпълнителният директор на групата. Той добави, че целият му фокус пада върху това Air France да атакува по-агресивно пазара.

Под напрежение

През последните няколко години Air France-KLM е под напрежение от бързо развиващите се конкуренти от Близкия изток. Освен конкуренцията на Emirates и другите компании от Персийския залив, тя среща трудности и с нискотарифните превозвачи в Европа, които се разрастват твърде бързо. Проблем са и няколкото на брой стачки на пилоти в авиокомпанията през последните години. Жанайяк фокусира възможностите си върху това групата да бъде напълно преструктурирана, като това да доведе до по-предвидимост в бизнеса и подобряване на конкурентоспособността.

Една от идеите на Жанайяк е да се създаде ново подразделение - Boost, което да се конкурира с Wizzair, easyJet и Ryanair за дял в нискотарифния сектор. Според него, ако Air France-KLM не вземе мерки и не се преструктурира, ще свърши като Alitalia - италианският превозвач, който работеше години на загуба и в момента се контролира от Etihard Airways.

Френско-холандската авиокомпания Air France-KLM ще се опита да свие разходите си и да увеличи превозените пътници през годината, съобщава Financial Times. Компанията, която отбелязва ръст на печалбата, но спад на приходите, се стреми да навлезе по-сериозно в сектора с дълги полети. За цялата 2016 г. постъпленията й са се понижили с над 3.3% - от 25.6 млрд. на 24.8 млрд. евро, докато печалбата се е вдигнала от 780 млн. евро на 1.04 млрд. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    Да продължават с безумната си ценова политика, стачки и други глупости и да се "надяват" на чудо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK