Unilever отхвърли оферта за 143 млрд. долара от Kraft Heinz
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Unilever отхвърли оферта за 143 млрд. долара от Kraft Heinz

Reuters

Unilever отхвърли оферта за 143 млрд. долара от Kraft Heinz

Потенциалната сделка за англо-холандската група за потребителски стоки ще е най-голямото сливане в историята

6965 прочитания

Reuters

© Reuters


Хранителният конгломерат Kraft Heinz заедно с бразилската инвестиционна компания 3G Capital и Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет е направила оферта от 143 млрд. долара за придобиването на Unilever, пише Financial Times. Англо-холандската група за потребителски стоки е отхвърлила сделката, която би била най-голямото сливане в историята. От Kraft Heinz коментираха, че са направили "изкусително предложение на Unilever относно сливането на двете групи и създаването на лидер в потребителските стоки по света, който да осигури дългосрочен растеж и устойчивост".

От Unilever обаче побързаха да откажат сделката, като определиха предложената цена от 50 долара на акция - с 18% над борсовите котировки при затваряне на търговията в четвъртък, за "фундаментално подценяване на Unilever".

Въпреки отказа от Kraft Heinz остават оптимисти относно евентуално сливане на две от най-големите групи в сектора с потребителски стоки. "Макар Unilever да отказа нашето предложение, ние гледаме напред и смятаме, че можем да стигнем до споразумение. За момента няма яснота дали ще направим второ предложение", се казва във второто изявление на Kraft Heinz.

Акциите на Unilever се покачиха с 11% след решението й, като капитализацията на компанията достига 112 млрд. паунда. Ако се стигне до сделка, тя със сигурност ще бъде най-голямата в историята. Unilever е четвъртата в света компания за потребителски стоки с приходи от над 52 млрд. евро за изминалата година.

Потенциално обединение

Ако двете компании в крайна сметка стигнат до сливане, някои от най-известните потребителски марки ще се окажат под един чадър. Сред тях са Dove, Knorr, Heinz, Philadelphia, Weight Watchers и други. Новините за потенциално обединение дойдоха ден след като Kraft Heinz преживя най-големия си еднодневен спад на цената на акциите след сливането през 2015 г. Пазарната капитализация на групата се понижи с 5%, след като продажбите през четвъртото тримесечие се понижиха и Kraft Heinz обяви, че се очаква свиване на разходите.

Подобно е положението и на Unilever, която отбеляза понижение на ръста на приходите. Тенденцията в сектора е потребителите да се обръщат все повече към стартъп компании, които правят нови продукти. Традиционните компании все още имат своята основна продуктова база, но имат проблем с достигането до нови клиенти. През миналата година Unilever все пак добави няколко нови бранда, чрез които се опитва да достигне до нови клиенти. Сред тях е и Dollar Shave Club, закупена през лятото на 2016 г. Стартъпът, който предлага абонаменти за самобръсначки в интернет, беше купен срещу 1 млрд. долара и показа, че Unilever ще се опита да се модернизира и да се насочи към нов тип потребители, които освен всичко друго използват предимно интернет.

Желанието на Kraft Heinz

Kraft Heinz беше създадена през 2015 г. след сливане за 100 млрд. долара. Heinz беше собственост на бразилската 3G Capital и компанията на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway, които я придобиха през 2013 г. срещу 23.2 млрд. долара. Оттогава насам групата се стреми да намали разходите си в отделните си звена, като планът е да бъдат свити с 1.7 млрд. долара до 2018 г.

Анализаторите смятат, че консолидацията в сектора ще продължи и дори да няма сделка между Kraft Heinz и Unilever, като американската компания ще се насочи към други големи цели и една от възможностите е Mondelez.

Хранителният конгломерат Kraft Heinz заедно с бразилската инвестиционна компания 3G Capital и Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет е направила оферта от 143 млрд. долара за придобиването на Unilever, пише Financial Times. Англо-холандската група за потребителски стоки е отхвърлила сделката, която би била най-голямото сливане в историята. От Kraft Heinz коментираха, че са направили "изкусително предложение на Unilever относно сливането на двете групи и създаването на лидер в потребителските стоки по света, който да осигури дългосрочен растеж и устойчивост".

От Unilever обаче побързаха да откажат сделката, като определиха предложената цена от 50 долара на акция - с 18% над борсовите котировки при затваряне на търговията в четвъртък, за "фундаментално подценяване на Unilever".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Тия парите ги нямат за нищо.

    Каква конкуренция може да има при толкова големи играчи? - Никаква.

  • 2
    sfn42609274 avatar :-P
    Kosta Delev

    Щеше ми се да имаме и ние компания, която при оферта от 143 млрд. долара за придобиване да се изсмее, че е това е фундаментално подценяване...

  • 3
    bajhuj avatar :-P
    Николай Колев

    "...една от възможностите е Mondelez." Крафт скоро продаде европейския си бизнес на Mondelez, сега ще го купува. Как беше в онзи виц, "абе, менкаме тука едни пари"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK