С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 17 фев 2017, 16:41, 6794 прочитания

Unilever отхвърли оферта за 143 млрд. долара от Kraft Heinz

Потенциалната сделка за англо-холандската група за потребителски стоки ще е най-голямото сливане в историята

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Хранителният конгломерат Kraft Heinz заедно с бразилската инвестиционна компания 3G Capital и Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет е направила оферта от 143 млрд. долара за придобиването на Unilever, пише Financial Times. Англо-холандската група за потребителски стоки е отхвърлила сделката, която би била най-голямото сливане в историята. От Kraft Heinz коментираха, че са направили "изкусително предложение на Unilever относно сливането на двете групи и създаването на лидер в потребителските стоки по света, който да осигури дългосрочен растеж и устойчивост".

От Unilever обаче побързаха да откажат сделката, като определиха предложената цена от 50 долара на акция - с 18% над борсовите котировки при затваряне на търговията в четвъртък, за "фундаментално подценяване на Unilever".


Въпреки отказа от Kraft Heinz остават оптимисти относно евентуално сливане на две от най-големите групи в сектора с потребителски стоки. "Макар Unilever да отказа нашето предложение, ние гледаме напред и смятаме, че можем да стигнем до споразумение. За момента няма яснота дали ще направим второ предложение", се казва във второто изявление на Kraft Heinz.

Акциите на Unilever се покачиха с 11% след решението й, като капитализацията на компанията достига 112 млрд. паунда. Ако се стигне до сделка, тя със сигурност ще бъде най-голямата в историята. Unilever е четвъртата в света компания за потребителски стоки с приходи от над 52 млрд. евро за изминалата година.

Потенциално обединение



Ако двете компании в крайна сметка стигнат до сливане, някои от най-известните потребителски марки ще се окажат под един чадър. Сред тях са Dove, Knorr, Heinz, Philadelphia, Weight Watchers и други. Новините за потенциално обединение дойдоха ден след като Kraft Heinz преживя най-големия си еднодневен спад на цената на акциите след сливането през 2015 г. Пазарната капитализация на групата се понижи с 5%, след като продажбите през четвъртото тримесечие се понижиха и Kraft Heinz обяви, че се очаква свиване на разходите.

Подобно е положението и на Unilever, която отбеляза понижение на ръста на приходите. Тенденцията в сектора е потребителите да се обръщат все повече към стартъп компании, които правят нови продукти. Традиционните компании все още имат своята основна продуктова база, но имат проблем с достигането до нови клиенти. През миналата година Unilever все пак добави няколко нови бранда, чрез които се опитва да достигне до нови клиенти. Сред тях е и Dollar Shave Club, закупена през лятото на 2016 г. Стартъпът, който предлага абонаменти
за самобръсначки в интернет, беше купен срещу 1 млрд. долара и показа, че Unilever ще се опита да се модернизира и да се насочи към нов тип потребители, които освен всичко друго използват предимно интернет.

Желанието на Kraft Heinz

Kraft Heinz беше създадена през 2015 г. след сливане за 100 млрд. долара. Heinz беше собственост на бразилската 3G Capital и компанията на милиардера Уорън Бъфет Berkshire Hathaway, които я придобиха през 2013 г. срещу 23.2 млрд. долара. Оттогава насам групата се стреми да намали разходите си в отделните си звена, като планът е да бъдат свити с 1.7 млрд. долара до 2018 г.

Анализаторите смятат, че консолидацията в сектора ще продължи и дори да няма сделка между Kraft Heinz и Unilever, като американската компания ще се насочи към други големи цели и една от възможностите е Mondelez.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 544 прочитания

Ryanair става Buzz в София 1 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 1488 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Синята птица без пера

Трудностите за Twitter продължават

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

18-ият кръг на електронния ад

Изискванията в данъчната наредба Н-18 ще променят начина, по който работят българските онлайн магазини и ще ги направят по-неконкурентни

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10