H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците

Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M

H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците

Шведската верига за дрехи обмисля промени в онлайн стратегията си

4781 прочитания

Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M

© Reuters


10-15% ръст на годишните продажби е целта на компанията.

Конкуренцията на онлайн ритейлърите ще доведе до промяна в стратегията на H&M, пише Financial Times. Шведската компания, която вече не се конкурира само с традиционните производители, но и с онлайн търговци като Amazon, Asos и Zalando, ще трябва да промени подхода си към нишата.

Две в едно

H&M е вторият по големина търговец на дрехи на дребно в света, но маржинът на печалбата на компанията намалява. "Онлайн продажбите се отразяват силно на физическите ни магазини, а и не само в този сектор. В същото време това е и огромна възможност за нас. Мислим, че комбинацията на двете ще ни даде предимство - така ще имаме печеливш онлайн магазин, както и физическите магазини, които все още са доходоносни", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M, в интервю за Financial Times.

Фокусът върху продажбите през интернет е довел до промяна във финансовите прогнози на H&M - за пръв път от повече от десет години насам. Досега фирмата се стремеше да увеличава с между 10 и 15% годишно броя на новите отворени физически магазини, които са насочени предимно към нови пазари като Австралия и Чили. Персон обаче е променил стратегията и сега се търси растеж от между 10 и 15% в общите годишни продажби на компанията.

Притесненията сред анализаторите са, че новата стратегия може да доведе до неочаквани последици за H&M. Компанията, известна с ниските цени на голяма част от продуктите си, може да се окаже в клопка и да бъде принудена да предоставя скъпи услуги, които вече са част от портфолиото на онлайн ритейлърите. "Има голяма въпросителна относно това дали с тази концепция H&M ще може да предоставя услуги като безплатна доставка, които накрая да се отразят прекалено силно на печалбата", коментира Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale.

Спиране на спада

Маржинът от печалбата на H&M се е стопил почти наполовина от 2007 г., когато беше достигнат пик. Според анализаторите на Societe Generale показателят ще продължи да намалява. Кричлоу смята, че предлагането на безплатна доставка и възможност за връщане на онлайн покупките - услуги, които в момента H&M не предлага, може да доведе до още по-бърз спад в маржина на печалба, който през миналата година е бил 12.4%. В същото време маржинът на Inditex - главния конкурент и най-голям търговец на дрехи в света, се вдига. И двете компании имат успешен бизнес в България.

Карл-Йохан Персон, чието семейство държи почти три четвърти от акциите с плавно на глас в компанията, коментира, че H&M е много по-заинтересована от дългосрочния растеж и неговата стабилност, отколкото възможно най-бързо да навлезе по-дълбоко в онлайн търговията. Според него в момента онлайн бизнесът е толкова печеливш, колкото и физическите магазини.

"Въпреки цялото напрежение върху нас, когато трябва да приоритетизираме, дългосрочните планове винаги са пред краткосрочните", коментира той. H&M инвестира все повече в своята IT инфраструктура и във все повече страни предлага онлайн пазаруване. Компанията обмисля и различни формати, чрез които да комбинира физическите си магазини с интернет търговията, като голямата цел е да бъде създаден силен омниченъл (многоканален подход при продажбите, чиято цел е да се предостави на клиента еднакво удобство, без значение как пазарува), който да помогне за по-бързия растеж на компанията.

10-15% ръст на годишните продажби е целта на компанията.

Конкуренцията на онлайн ритейлърите ще доведе до промяна в стратегията на H&M, пише Financial Times. Шведската компания, която вече не се конкурира само с традиционните производители, но и с онлайн търговци като Amazon, Asos и Zalando, ще трябва да промени подхода си към нишата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK