С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 фев 2017, 13:49, 4566 прочитания

H&M се изправя пред конкуренцията на онлайн търговците

Шведската верига за дрехи обмисля промени в онлайн стратегията си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
10-15% ръст на годишните продажби е целта на компанията.
Конкуренцията на онлайн ритейлърите ще доведе до промяна в стратегията на H&M, пише Financial Times. Шведската компания, която вече не се конкурира само с традиционните производители, но и с онлайн търговци като Amazon, Asos и Zalando, ще трябва да промени подхода си към нишата.

Две в едно


H&M е вторият по големина търговец на дрехи на дребно в света, но маржинът на печалбата на компанията намалява. "Онлайн продажбите се отразяват силно на физическите ни магазини, а и не само в този сектор. В същото време това е и огромна възможност за нас. Мислим, че комбинацията на двете ще ни даде предимство - така ще имаме печеливш онлайн магазин, както и физическите магазини, които все още са доходоносни", коментира Карл-Йохан Персон, изпълнителният директор на H&M, в интервю за Financial Times.

Фокусът върху продажбите през интернет е довел до промяна във финансовите прогнози на H&M - за пръв път от повече от десет години насам. Досега фирмата се стремеше да увеличава с между 10 и 15% годишно броя на новите отворени физически магазини, които са насочени предимно към нови пазари като Австралия и Чили. Персон обаче е променил стратегията и сега се търси растеж от между 10 и 15% в общите годишни продажби на компанията.

Притесненията сред анализаторите са, че новата стратегия може да доведе до неочаквани последици за H&M. Компанията, известна с ниските цени на голяма част от продуктите си, може да се окаже в клопка и да бъде принудена да предоставя скъпи услуги, които вече са част от портфолиото на онлайн ритейлърите. "Има голяма въпросителна относно това дали с тази концепция H&M ще може да предоставя услуги като безплатна доставка, които накрая да се отразят прекалено силно на печалбата", коментира Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale.



Спиране на спада

Маржинът от печалбата на H&M се е стопил почти наполовина от 2007 г., когато беше достигнат пик. Според анализаторите на Societe Generale показателят ще продължи да намалява. Кричлоу смята, че предлагането на безплатна доставка и възможност за връщане на онлайн покупките - услуги, които в момента H&M не предлага, може да доведе до още по-бърз спад в маржина на печалба, който през миналата година е бил 12.4%. В същото време маржинът на Inditex - главния конкурент и най-голям търговец на дрехи в света, се вдига. И двете компании имат успешен бизнес в България.

Карл-Йохан Персон, чието семейство държи почти три четвърти от акциите с плавно на глас в компанията, коментира, че H&M е много по-заинтересована от дългосрочния растеж и неговата стабилност, отколкото възможно най-бързо да навлезе по-дълбоко в онлайн търговията. Според него в момента онлайн бизнесът е толкова печеливш, колкото и физическите магазини.


"Въпреки цялото напрежение върху нас, когато трябва да приоритетизираме, дългосрочните планове винаги са пред краткосрочните", коментира той. H&M инвестира все повече в своята IT инфраструктура и във все повече страни предлага онлайн пазаруване. Компанията обмисля и различни формати, чрез които да комбинира физическите си магазини с интернет търговията, като голямата цел е да бъде създаден силен омниченъл (многоканален подход при продажбите, чиято цел е да се предостави на клиента еднакво удобство, без значение как пазарува), който да помогне за по-бързия растеж на компанията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: H&M дрехи ритейл

Прочетете и това

КЗК глоби с 65 хил. лв. "Агрия груп холдинг" за покупка на компания без одобрение КЗК глоби с 65 хил. лв. "Агрия груп холдинг" за покупка на компания без одобрение

Ако регулаторът прилага същата логика, би трябвало да санкционира последната сделка за "Техномаркет" с над 10 млн. лв.

18 ное 2019, 91 прочитания

Saudi Aramco пуска 1.5% от акциите си на борсата в Саудитска Арабия Saudi Aramco пуска 1.5% от акциите си на борсата в Саудитска Арабия

Най-голямата компания в света по приходи официално започна процедурата за първоначално публично предлагане

18 ное 2019, 59 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
General Motors ще тества автономни коли заедно с Lyft

Досега такива тестове се правеха предимно от големия конкурент на Lyft Uber

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10