Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 22 фев 2017, 12:15, 10672 прочитания

Морските контейнерни превози са изправени пред критична година

Големите компании очакват най-накрая да излязат на печалба

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си.
Контейнерните морски превози са изправени пред тежка година. В последните месеци операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си, пише Financial Times. Голяма част от индустрията работи на загуба през последните години в резултат на забавянето на глобалната търговия. Според изданието секторът е достигнал до критична точка, която ще покаже дали индустрията ще тръгне по пътя на устойчивата печалба, или ще продължи по спиралата надолу.

Превозвачите стават все по-малко, защото компаниите се сливат. Проблемите в сектора доведоха през миналата година южнокорейската компания Hanjin Shipping до процедура по несъстоятелност. Това е първата такава стъпка от страна на голям морски превозвач от 1996 г. насам.


Някои директори на компании смятат, че сливанията в индустрията са ограничили понижението на финансовите резултати. В резултат на глобалната криза 15-те най-големи превозвачи на контейнери по море са създали нови алианси или са предприели сливания. Според консултантската агенция Drewry Shipping средните приходи от 40-футов контейнер са достигнали до 1645 долара през декември, докато през април те са били 1113 долара, което водеше до големите загуби за компаниите.

Автокорекция

Други анализатори обаче смятат, че в дългосрочен план проблемите на индустрията ще бъдат решени от само себе си, като броят на контейнерите ще намалее по естествен път. Според тях промените, които се случват в момента, са рисковани. В най-лошия сценарий производителите, които транспортират стоките си чрез контейнери, могат да се окажат с продукция за милиарди долари, заседнала в океана. Това вече се случи веднъж през миналото лято - при фалита на Hanjin Shipping.



Ролф Хабен Янсен, изпълнителният директор на германската Hapag-Lloyd, смята, че краят на миналата година дава поводи за оптимизъм на сектора. "Очаквам, че секторът ще бъде далеч по-добре във финансово отношение в следващите 12 до 24 месеца", коментира той. От другата страна е Maersk Lien, която миналата седмица отбеляза загуба от 367 млн. долара за 2016 г., но очаква силно представяне през тази година и печалба от около 600 млн. долара.

Липса на баланс

Според Ларс Йенсен, изпълнителният директор на Sea Intelligence Consulting, новите проблеми в индустрията ще дойдат от липсата на баланс между търсенето на контейнери и броя на корабите, с които компаниите разполагат. "Не трябва да забравяме, че на световно ниво балансът между търсенето и предлагането е там, където беше и преди година, когато пазарът пропадна", коментира той. Основният въпрос е дали индустрията може да възстанови баланса и да го задържи, особено предвид новите сливания и алианси вътре в сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 203 прочитания

Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция Александър Палешутски от мебелната "Средна гора": Магазините на IKEA са затворени, складът ни е пълен с продукция

Работниците са в отпуск, ще се наложат съкращения, казва изпълнителният директор на компанията пред "Капитал"

1 апр 2020, 549 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Airbus очаква по-силна година от изминалата

Компанията отбелязва спад в печалбата заради проблеми с военна програма

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10