Морските контейнерни превози са изправени пред критична година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Морските контейнерни превози са изправени пред критична година

Морските контейнерни превози са изправени пред критична година

Големите компании очакват най-накрая да излязат на печалба

10889 прочитания

© Fabian Bimmer


Операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си.

Контейнерните морски превози са изправени пред тежка година. В последните месеци операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си, пише Financial Times. Голяма част от индустрията работи на загуба през последните години в резултат на забавянето на глобалната търговия. Според изданието секторът е достигнал до критична точка, която ще покаже дали индустрията ще тръгне по пътя на устойчивата печалба, или ще продължи по спиралата надолу.

Превозвачите стават все по-малко, защото компаниите се сливат. Проблемите в сектора доведоха през миналата година южнокорейската компания Hanjin Shipping до процедура по несъстоятелност. Това е първата такава стъпка от страна на голям морски превозвач от 1996 г. насам.

Някои директори на компании смятат, че сливанията в индустрията са ограничили понижението на финансовите резултати. В резултат на глобалната криза 15-те най-големи превозвачи на контейнери по море са създали нови алианси или са предприели сливания. Според консултантската агенция Drewry Shipping средните приходи от 40-футов контейнер са достигнали до 1645 долара през декември, докато през април те са били 1113 долара, което водеше до големите загуби за компаниите.

Автокорекция

Други анализатори обаче смятат, че в дългосрочен план проблемите на индустрията ще бъдат решени от само себе си, като броят на контейнерите ще намалее по естествен път. Според тях промените, които се случват в момента, са рисковани. В най-лошия сценарий производителите, които транспортират стоките си чрез контейнери, могат да се окажат с продукция за милиарди долари, заседнала в океана. Това вече се случи веднъж през миналото лято - при фалита на Hanjin Shipping.

Ролф Хабен Янсен, изпълнителният директор на германската Hapag-Lloyd, смята, че краят на миналата година дава поводи за оптимизъм на сектора. "Очаквам, че секторът ще бъде далеч по-добре във финансово отношение в следващите 12 до 24 месеца", коментира той. От другата страна е Maersk Lien, която миналата седмица отбеляза загуба от 367 млн. долара за 2016 г., но очаква силно представяне през тази година и печалба от около 600 млн. долара.

Липса на баланс

Според Ларс Йенсен, изпълнителният директор на Sea Intelligence Consulting, новите проблеми в индустрията ще дойдат от липсата на баланс между търсенето на контейнери и броя на корабите, с които компаниите разполагат. "Не трябва да забравяме, че на световно ниво балансът между търсенето и предлагането е там, където беше и преди година, когато пазарът пропадна", коментира той. Основният въпрос е дали индустрията може да възстанови баланса и да го задържи, особено предвид новите сливания и алианси вътре в сектора.

Операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си.

Контейнерните морски превози са изправени пред тежка година. В последните месеци операторите са започнали да се кооперират, за да напълнят корабите си, пише Financial Times. Голяма част от индустрията работи на загуба през последните години в резултат на забавянето на глобалната търговия. Според изданието секторът е достигнал до критична точка, която ще покаже дали индустрията ще тръгне по пътя на устойчивата печалба, или ще продължи по спиралата надолу.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    comandante avatar :-|

    Голяма част от индустрията работи на загуба през последните години в резултат на забавянето на глобалната търговия.
    _________________
    Както се знае след Тръмп, много национални икономики ще опълчват на търговската обсада и глобалната търговия ще продължи на губи темпове. Мултинационалните компании наистина са в неизгодна позиция!

  • 2
    sasoss avatar :-|
    sasoss

    Всъщност какъв е смисъла на този повърхностен съкратен превод? Да запъкни място?

  • 3
    sasoss avatar :-|
    sasoss

    А ето го и оригинала - https://www.ft.com/content/8b633cfa-e7f0-11e6-967b-c88452263daf
    Ако само бяхте превели буквално цялата статия, щеше да звучи по-смислено.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK