Airbus очаква по-силна година от изминалата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus очаква по-силна година от изминалата

Моделът А350 е една от надеждите за по-висока печалба през тази година

Airbus очаква по-силна година от изминалата

Компанията отбелязва спад в печалбата заради проблеми с военна програма

3970 прочитания

Моделът А350 е една от надеждите за по-висока печалба през тази година

© Reuters




Том Ендерс


"Справихме се с всички цели, които си поставихме, като изключим програмата за А400М, където понесохме финансов удар от 2.2 млрд. евро."

Том Ендерс, изпълнителен директор на Airbus Group

Airbus очаква по-висока печалба през тази година и предвижда по-сериозен контрол върху производствените разходи. Това ще бъде стратегически важна година за европейския производител на самолети, пише Bloomberg.

Фокусът

Компанията ще прехвърли фокуса си върху новия модел A320 и ще увеличи производството на вече популярния A350. Тя обаче все още има големи проблеми, като например забавянето на изпълнението на програмата за военни транспортни самолети A400M. Поръчката на стойност 2.2 млрд. евро продължава да бъде едно от основните притеснения за фирмата, което се отрази на печалбата през изминалата година.

На теория това трябва да са силни времена за Airbus поради големия брой поръчки, но заради проблеми с частите за вътрешното оборудване на новия A350 и с двигателите на модернизираната версия на A320 това изглежда все повече като лош период за компанията.

Изпълнителният директор Том Ендерс смята, че проблемите при тези модели ще бъдат напълно разрешени през тази година и това ще позволи на компанията да увеличи печалбата си. "Прогресът, който направихме през изминалата година, ни дава самочувствието и вярата, че всичко ще се подреди. Ще успеем да реализираме потенциала си за растеж", коментира той в изявление.

Според Ендерс един от най-важните приоритети за компанията през годината ще бъде да се премахнат рисковете около военната програма за самолети А400М. Големият проблем, който се появи през миналата година, беше свързан със скоростната кутия. Той бешe отстранен, но се появиха въпроси доколко самолетът е ефективен. Ако някои клиенти се откажат от програмата, това ще се отрази на финансовите резултати през тази година.

Спад в печалбата

Печалбата е спаднала с 3.6% през 2016 г., след като последната вълна от доставки на самолети не е успяла да компенсира разходите за по-голямо производство на модела А350 и въздействието от проблемите с двигателите, които удариха доставките на последните модели А320. Брутната печалба се е понижила до 3.96 млрд. евро през 2016 г. от 4.11 млрд. евро през предходната година. Анализаторите предвиждаха печалба от 3.80 млрд. евро. Приходите на цялата група са се повишили с 3% и достигат 66.5 млрд. евро.

Airbus е постигнала целта си за положителни свободни парични потоци, след като доставя 266 самолета през последното тримесечие, или две пети от общия брой за годината. Въпреки това 85% от доставените самолети с една пътека са били по-стари варианти, след като проблеми с двигателя Pratt & Whitney забавиха производството на модела с по-висок марж Neo. Това са първите резултати, които групата пуска, откакто финансовите отчети бяха опростени и вече обхващат целия европейския бизнес на Airbus.

Том Ендерс, изглежда, е доволен от резултатите въпреки спада в печалбата. "Спазихме обещанията, които дадохме преди година. Справихме се с всички цели, които си поставихме, като изключим програмата за А400М, където понесохме финансов удар от 2.2 млрд. евро", коментира той.

Проблемите с А400М би трябвало да бъдат най-голямото притеснение на фирмата. През миналия месец един от самолетите отказа да работи, докато още беше на земята, а в него беше един от германските военни генерали. През 2015 г. отново модел А400М доведе до проблеми за Аirbus. Двигателят на самолета отказа по време на полет и се разби, като при падането загинаха четиримата души екипаж.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK