С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
22 фев 2017, 13:36, 3835 прочитания

Airbus очаква по-силна година от изминалата

Компанията отбелязва спад в печалбата заради проблеми с военна програма

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Справихме се с всички цели, които си поставихме, като изключим програмата за А400М, където понесохме финансов удар от 2.2 млрд. евро."
Том Ендерс, изпълнителен директор на Airbus Group
Airbus очаква по-висока печалба през тази година и предвижда по-сериозен контрол върху производствените разходи. Това ще бъде стратегически важна година за европейския производител на самолети, пише Bloomberg.

Фокусът


Компанията ще прехвърли фокуса си върху новия модел A320 и ще увеличи производството на вече популярния A350. Тя обаче все още има големи проблеми, като например забавянето на изпълнението на програмата за военни транспортни самолети A400M. Поръчката на стойност 2.2 млрд. евро продължава да бъде едно от основните притеснения за фирмата, което се отрази на печалбата през изминалата година.

На теория това трябва да са силни времена за Airbus поради големия брой поръчки, но заради проблеми с частите за вътрешното оборудване на новия A350 и с двигателите на модернизираната версия на A320 това изглежда все повече като лош период за компанията.

Изпълнителният директор Том Ендерс смята, че проблемите при тези модели ще бъдат напълно разрешени през тази година и това ще позволи на компанията да увеличи печалбата си. "Прогресът, който направихме през изминалата година, ни дава самочувствието и вярата, че всичко ще се подреди. Ще успеем да реализираме потенциала си за растеж", коментира той в изявление.



Според Ендерс един от най-важните приоритети за компанията през годината ще бъде да се премахнат рисковете около военната програма за самолети А400М. Големият проблем, който се появи през миналата година, беше свързан със скоростната кутия. Той бешe отстранен, но се появиха въпроси доколко самолетът е ефективен. Ако някои клиенти се откажат от програмата, това ще се отрази на финансовите резултати през тази година.

Спад в печалбата

Печалбата е спаднала с 3.6% през 2016 г., след като последната вълна от доставки на самолети не е успяла да компенсира разходите за по-голямо производство на модела А350 и въздействието от проблемите с двигателите, които удариха доставките на последните модели А320. Брутната печалба се е понижила до 3.96 млрд. евро през 2016 г. от 4.11 млрд. евро през предходната година. Анализаторите предвиждаха печалба от 3.80 млрд. евро. Приходите на цялата група са се повишили с 3% и достигат 66.5 млрд. евро.

Airbus е постигнала целта си за положителни свободни парични потоци, след като доставя 266 самолета през последното тримесечие, или две пети от общия брой за годината. Въпреки това 85% от доставените самолети с една пътека са били по-стари варианти, след като проблеми с двигателя Pratt & Whitney забавиха производството на модела с по-висок марж Neo. Това са първите резултати, които групата пуска, откакто финансовите отчети бяха опростени и вече обхващат целия европейския бизнес на Airbus.

Том Ендерс, изглежда, е доволен от резултатите въпреки спада в печалбата. "Спазихме обещанията, които дадохме преди година. Справихме се с всички цели, които си поставихме, като изключим програмата за А400М, където понесохме финансов удар от 2.2 млрд. евро", коментира той.

Проблемите с А400М би трябвало да бъдат най-голямото притеснение на фирмата. През миналия месец един от самолетите отказа да работи, докато още беше на земята, а в него беше един от германските военни генерали. През 2015 г. отново модел А400М доведе до проблеми за Аirbus. Двигателят на самолета отказа по време на полет и се разби, като при падането загинаха четиримата души екипаж.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 736 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 946 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ABB съобщи за схема за измама в поделението си в Южна Корея

Индустриалната група очаква 100 млн. долара извънредни разходи заради проблемите в азиатската страна

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант