Volkswagen и Tata Motors готвят партньорство на развиващите се пазари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen и Tata Motors готвят партньорство на развиващите се пазари

Volkswagen вече имаше опит да навлезе на развиващите се пазари, чрез консорциум със Suzuki, но тяхното партньорство приключи преди две години.

Volkswagen и Tata Motors готвят партньорство на развиващите се пазари

Двете компании ще разработват съвместно автомобили

Кирил Кирчев
4396 прочитания

Volkswagen вече имаше опит да навлезе на развиващите се пазари, чрез консорциум със Suzuki, но тяхното партньорство приключи преди две години.

© Reuters


Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen подготвя партньорство с Tata Motors, което да му позволи да навлезе по-сериозно на индийския пазар, съобщи Bloomberg, като се позовава на източници от двете компании. Подробности за общия проект вероятно ще бъдат обявени на автосалона в Женева, който отваря врати на 7 март.

Плановете

Плановете са за съвместно разработване на автомобили, с характеристики, които биха се харесали на индийците и имат потенциал за продажба и на други развиващи се пазари. На официално запитване за възможно споразумение от Volkswagen са отговорили, че компанията търси потенциални партньори, за да разшири портфолиото си от модели в Индия. От Tata Motors са били лаконични, че постоянно са в разговори с потенциални партньори, но за момента нямат нищо за съобщаване.

Според autonews.com преговорите обаче са в напреднала фаза.

Пазар с огромен потенциал

Пазарът на нови коли в Индия не спира да расте. За периода април-януари са продадени 2.5 млн. автомобила, или с 9.2% повече от същия период на миналата година. Втората по население страна в света се отличава с ниско ниво на моторизация, като на 1000 души се падат 32 леки коли. В Китай те са 102, а в САЩ 765. Поради огромния потенциал в Индия производство в страната вече имат Fiat Crysler и групата PSA Peugeot Citroen.

Volkswagen от своя страна от години се опитва да разработи евтини модели за развиващите се пазари, но техните технологии са твърде скъпи, за да излезе печеливш краен продукт. Един евентуален алианс пък би бил полезен на Tata Motors именно що се отнася до технологиите и експертизата. Съвместната работа също така би намалила и разходите за двете компании.

Предишен опит

Volkswagen вече имаше опит да навлезе на развиващите се пазари чрез консорциум със Suzuki, но тяхното партньорство приключи неуспешно преди две години. Тогава японската автомобилна компания изкупи обратно близо 20% от акциите си в компанията срещу 3.8 млрд. долара.

Партньорството, което превърна германската компания в най-големия акционер на Suzuki. Компаниите се бяха съгласили да работят заедно за по-енергийно ефективни автомобили, но Suzuki обвини Volkswagen в укриване на информация, която е трябвало да бъде споделяна между двете компании.

Tata Motors е четвъртият по обем на продажбите производител в Индия. Компанията обаче се задъхва финансово заради проблемите на вътрешния пазар и сериозните инвестиции в нови модели за луксозните си марки Jaguar и Land Rover. Печалбата на компания се срина с 97% през последното тримесечие. В Индия Tata е продала 141 454 коли от април до януари, докато Volkswagen са доставили 41 285.

Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen подготвя партньорство с Tata Motors, което да му позволи да навлезе по-сериозно на индийския пазар, съобщи Bloomberg, като се позовава на източници от двете компании. Подробности за общия проект вероятно ще бъдат обявени на автосалона в Женева, който отваря врати на 7 март.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.