Peugeot Citroen с двоен ръст на печалбата, дава дивидент за пръв път от 2011 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Peugeot Citroen с двоен ръст на печалбата, дава дивидент за пръв път от 2011 г.

Главният изпълнителен директор и председател на борда на PSA Карлос Таварес има тежката задача да приключи успешно преговорите за европейския бизнес на General Motors.

Peugeot Citroen с двоен ръст на печалбата, дава дивидент за пръв път от 2011 г.

Френската компания има осигурени средства за придобивания

6338 прочитания

Главният изпълнителен директор и председател на борда на PSA Карлос Таварес има тежката задача да приключи успешно преговорите за европейския бизнес на General Motors.

© Gonzalo Fuentes


Френският производител на автомобили Peugeot Citroen (PSA) отчете двойно увеличение на годишната печалба. Това показва нарастващата сила на компанията, която се опитва да придобие европейските операции на General Motors, пише Financial Times. Производителят на Peugeot и Citroën обяви, че ще плати дивидент на акционерите за пръв път от 2011 г. и увеличи средносрочната си цел за рентабилност. Нетната печалба на компанията за миналата година е нараснала с 92% и е била 1.73 млрд. евро. Оперативният финансов резултат се е подобрил с 18% - до 3.2 млрд. евро.

Готова за придобиване

Главният финансов директор Жан-Баптист де Шатилон заяви, че все още няма яснота дали преговорите с General Motors ще доведат до сделка, но кешовият резерв от 6.8 млрд. евро ще позволи на групата да направи "печеливша инвестиция".

Преди три години френската група трябваше да бъде спасявана от държавата, но бързо се възстанови от тежкото финансово положение, в което беше изпаднала преди 2014 г. И ако преговорите с американската компания приключат успешно, ще бъде създадена втората по големина автомобилна група в Европа след Volkswagen.

Преговорите с GM

Френската група пое ангажимент да спазва съществуващите трудови договори в европейските поделения на GM, за да намали притесненията, че ако придобие марките Opel и Vauxhall, ще затвори заводи в Германия и Великобритания. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес полага усилия да приключи успешно преговорите. Той говори с британския премиер Тереза Мей в сряда, след като по-рано се срещна с представители на френското и германското правителства, за да спечели одобрението им за сделката. След като по-рано през месеца стана известно, че двете компании преговарят, политици и синдикати изразиха притеснения за бъдещето на предприятията в Германия и Великобритания.

Докато френската компания подчертаваше, че сделката ще създаде "европейски шампион", анализаторите и специалисти от автомобилния сектор заявиха, че тя вероятно ще доведе до съкращаването на хиляди работни места.

Инвеститорите също така предупредиха за предизвикателството пред Opel на силно конкурентния европейски пазар. За последно германският производител е бил на печалба през далечната 1999 г. и от 2010 г. е натрупал загуба от 8 млрд. евро. Но добрите резултати на PSA ще добавят увереност в Карлос Таварес, който е известен с уменията си успешно да оптимизира разходите, че ще се справи и с проблемите на Opel, както разреши тези на френската група.

На какво се дължи ръстът на печалбата

PSA обяви, че продажбата на по-скъпи модели и свиването на разходите на европейските им операции са помогнали за покачване на оперативния марж на печалбата до рекордните 6% през 2016 г., при 5% година по-рано. Приходите за 2016 г. са се понижили с малко над 600 млн. евро и са били 54.03 млрд. евро. Компанията ще даде дивидент от 48 цента на акция, което ще е първото плащане към акционерите от 2011 г. Освен това ръководството потвърди плановете приходите през 2018 г. да са с 10% повече от тези през 2015 г. (при постоянни валутни курсове) и да нараснат с още 15% до 2021 г.

Френският производител на автомобили Peugeot Citroen (PSA) отчете двойно увеличение на годишната печалба. Това показва нарастващата сила на компанията, която се опитва да придобие европейските операции на General Motors, пише Financial Times. Производителят на Peugeot и Citroën обяви, че ще плати дивидент на акционерите за пръв път от 2011 г. и увеличи средносрочната си цел за рентабилност. Нетната печалба на компанията за миналата година е нараснала с 92% и е била 1.73 млрд. евро. Оперативният финансов резултат се е подобрил с 18% - до 3.2 млрд. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK