Ryanair ще търси по-голям растеж в България и Румъния заради Brexit
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair ще търси по-голям растеж в България и Румъния заради Brexit

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри е изправен пред трудности, защото няма предвидимост за бизнеса на най-голямата авиокомпания в Европа по превозени пътници.

Ryanair ще търси по-голям растеж в България и Румъния заради Brexit

Авиокомпанията смята, че Лондон се бави с договарянето на сделка за бъдещето на авиосектора

9280 прочитания

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри е изправен пред трудности, защото няма предвидимост за бизнеса на най-голямата авиокомпания в Европа по превозени пътници.

© Reuters


Най-голямата европейска авиокомпания по брой превозени пътници Ryanair критикува правителството на Великобритания, защото смята, че администрацията се бави с договарянето на сделка за бъдещето на авиосектора след излизането на Великобритания от Европейския съюз.

Пренасочване

В резултат на големите неясноти около Brexit ирландският превозвач промени драстично плановете си за растеж във Великобритания. Авиокомпанията пребазира нови самолети в Румъния, България и други пазари, където да търси по агресивен растеж, пише Financial Times.

През септември миналата година Ryanair откри своята база в София, която разполага с три самолета. Авиокомпанията изпълнява полети до 21 дестинации от столицата, като също така лети и от Пловдив. Плановете на Ryanair са да достигне 1.6 млн. пътници от летището в София, а новата база на компанията ще доведе до откриването пряко и косвено на над 1200 работни места, малка част от които ще бъдат и в Пловдив, заяви през миналата година главният търговски директор на превозвача Дейвид О'Брайън.

По всичко изглежда, че това решение ще е от полза за компанията, защото ръководството й смята, че авиосекторът във Великобритания се нуждае от поне година, за да се настрои към промените след напускането на ЕС. Кени Джейкъбс, маркетинговият директор на нискобюджетната авиокомпания, смята, че до конкретна сделка за сектора въобще няма да се стигне. Той предупреди, че други членове на Европейския съюз може да блокират достъпа на британските авиокомпании до въздушното пространство над Европа, или т.нар. "Отворено небе".

До момента това е най-плашещото предупреждение за последиците от Brexit, смята той. Според него неприемливо е Великобритания да напусне съюза, без да има никакви детайли относно бъдещето на авиосектора и как ще се изпълняват полетите до страните от ЕС.

Няма план, а ни трябва

"В момента няма план, а на нас ни е нужно да видим конкретен такъв", коментира Джейкъбс. Според премиера Тереза Мей член 50 от Лисабонския договор, който предвижда напускането на Европейския съюз от страна, ще бъде задействан през следващия месец, като процедурата вероятно ще се проточи през следващите две години. "До една година трябва да знаем какво точно ще се случи с "Отворено небе", добави той. От Министерството на транспорта коментираха в четвъртък, че в момента се работи по сделка. "Ще работим заедно с международната авиообщност, за да сме сигурни, че растежът на глобалната индустрия ще продължи и ще подпомага икономиката на Великобритания", се казва в изявлението.

Ryanair има амбициозни планове да удвои пътникопотока си до 2024 г., но вече направи някои промени по финансовите си очаквания за следващите години именно заради Brexit. Компанията вече предвижда броят на пътниците от лондонските летища да се увеличи само с 2% през следващия зимен сезон при 10% през този.

Джейкъбс коментира още, че някои от дестинациите, до които лети в момента Ryanair, могат да бъдат премахнати, ако компанията продължи да няма предвидимост за бъдеще. "Ако по това време следващата година знаем толкова, колкото и сега, какво се очаква да правим? Ще се наложи да направим сериозно намаление на капацитета, казва той.

Най-голямата европейска авиокомпания по брой превозени пътници Ryanair критикува правителството на Великобритания, защото смята, че администрацията се бави с договарянето на сделка за бъдещето на авиосектора след излизането на Великобритания от Европейския съюз.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK