С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 фев 2017, 12:04, 9065 прочитания

Ryanair ще търси по-голям растеж в България и Румъния заради Brexit

Авиокомпанията смята, че Лондон се бави с договарянето на сделка за бъдещето на авиосектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата европейска авиокомпания по брой превозени пътници Ryanair критикува правителството на Великобритания, защото смята, че администрацията се бави с договарянето на сделка за бъдещето на авиосектора след излизането на Великобритания от Европейския съюз.

Пренасочване


В резултат на големите неясноти около Brexit ирландският превозвач промени драстично плановете си за растеж във Великобритания. Авиокомпанията пребазира нови самолети в Румъния, България и други пазари, където да търси по агресивен растеж, пише Financial Times.

През септември миналата година Ryanair откри своята база в София, която разполага с три самолета. Авиокомпанията изпълнява полети до 21 дестинации от столицата, като също така лети и от Пловдив. Плановете на Ryanair са да достигне 1.6 млн. пътници от летището в София, а новата база на компанията ще доведе до откриването пряко и косвено на над 1200 работни места, малка част от които ще бъдат и в Пловдив, заяви през миналата година главният търговски директор на превозвача Дейвид О'Брайън.

По всичко изглежда, че това решение ще е от полза за компанията, защото ръководството й смята, че авиосекторът във Великобритания се нуждае от поне година, за да се настрои към промените след напускането на ЕС. Кени Джейкъбс, маркетинговият директор на нискобюджетната авиокомпания, смята, че до конкретна сделка за сектора въобще няма да се стигне. Той предупреди, че други членове на Европейския съюз може да блокират достъпа на британските авиокомпании до въздушното пространство над Европа, или т.нар. "Отворено небе".



До момента това е най-плашещото предупреждение за последиците от Brexit, смята той. Според него неприемливо е Великобритания да напусне съюза, без да има никакви детайли относно бъдещето на авиосектора и как ще се изпълняват полетите до страните от ЕС.

Няма план, а ни трябва

"В момента няма план, а на нас ни е нужно да видим конкретен такъв", коментира Джейкъбс. Според премиера Тереза Мей член 50 от Лисабонския договор, който предвижда напускането на Европейския съюз от страна, ще бъде задействан през следващия месец, като процедурата вероятно ще се проточи през следващите две години. "До една година трябва да знаем какво точно ще се случи с "Отворено небе", добави той. От Министерството на транспорта коментираха в четвъртък, че в момента се работи по сделка. "Ще работим заедно с международната авиообщност, за да сме сигурни, че растежът на глобалната индустрия ще продължи и ще подпомага икономиката на Великобритания", се казва в изявлението.

Ryanair има амбициозни планове да удвои пътникопотока си до 2024 г., но вече направи някои промени по финансовите си очаквания за следващите години именно заради Brexit.
Компанията вече предвижда броят на пътниците от лондонските летища да се увеличи само с 2% през следващия зимен сезон при 10% през този.

Джейкъбс коментира още, че някои от дестинациите, до които лети в момента Ryanair, могат да бъдат премахнати, ако компанията продължи да няма предвидимост за бъдеще. "Ако по това време следващата година знаем толкова, колкото и сега, какво се очаква да правим? Ще се наложи да направим сериозно намаление на капацитета, казва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Какво научиха авиокомпаниите от NASA 1 Какво научиха авиокомпаниите от NASA

Превозвачите използват космическите технологии, които улесняват полетите

24 авг 2019, 1338 прочитания

Възходът и падението на General Electric Възходът и падението на General Electric

Гигантът има динамична 127-годишна история, като от икона на американската икономика се превръща в обект на разследване за масивна финансова измама

23 авг 2019, 2060 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Първият завод на Boeing в Европа ще бъде във Великобритания

Инвестицията в предприятието ще бъде 20 млн. паунда

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

"Друсана" държава

Заради нежеланието си да различи индустриалния коноп от марихуаната България е на път окончателно да остане извън CBD индустрията

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците