С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 27 фев 2017, 16:51, 10224 прочитания

Съюзът на пивоварите отчете 2.5% ръст на продажбите през 2016 г.

Най-големите шест пивоварни в страната са реализирали общо 5.181 млн. хектолитра пиво

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продадените количества бира през миналата година от членовете на Съюза на пивоварите в България са най-високите за последните 8 години, става ясно от обобщените данни на браншовата организация. Компаниите, членуващи в съюза – "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България" и "Ломско пиво", са реализирали общо 5.181 млн. хектолитра бира, което е с 2.5% повече от продажбите им през 2015 г.
По данни на браншовата организация, която обединява най-големите производители на бира в страната, нейните членове държат общо 93% от пазара като количество продадени бири.

Поредна година на растеж


"Продажбите през миналата година се доближават до обемите от 2007 и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша. Тогава членовете на съюза отчетоха 5.3 млн. хектолитра бира, но при действащи към онзи момент девет пивоварни", уточнява Ивана Радомирова, изпълнителен директор на браншовата структура. За този период са напуснали няколко малки производителя - закрита е "Агрима", а вече не са членове на съюза "При кмета" и една по-малка пивоварна във Варна.

Общият пазар на бира в страната също расте. "През 2015 г. е бил 5.3 млн. хектолитра, което е с 2% повече от 2014 г. Все още нямаме официални данни от Националния статистически институт за размера на целия пазар на бира в страната през 2016, но според Годишния доклад на Агенция "Митници" през миналата година са реализирани 5.6 млн. хектолитра", коментира за "Капитал" Радомирова. По думите й увеличението е резултат от "иновациите в бранша, добрия туристически сезон, дългото и топло лято". Така на практика 2016 става втора поредна година на нарастване на бирения пазар след няколко предишни, в които продажбите на пиво в страната се свиваха.

Инвестиции и новости



През 2016 всички фирми, членуващи в Съюза на пивоварите, са инвестирали общо близо 43 милиона лева. Средствата са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, окомплектоване на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване, автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.

По данни на браншовата организация през миналата година пивоварните компании са представили на пазара седем нови продукта: "Болярка радлер", "Столично пейл бок", "Каменица старо пиво", Staropramen Dark, "Плевен пиво", "Пиринско младо пиво", Grimbergen launch. "Освен това производителите са предложили и над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки", коментира Ивана Радомирова.

Акцизи и заетост

Според данните на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира през изминалата година са 81.3 милиона лева, което е с 5% повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева. Пивоварните компании, членуващи в съюза, са платили 4 милиона лева повече акцизи през 2016 г. в сравнение с предходната година, посочват от браншовата организация.

По данни на НОИ през 2016 заетите с производство на пиво и малц са 2400. От тях с техниците и приложните специалисти са 890, машинните оператори и монтажистите - 560, а ръководният състав и висококвалифицираните специалисти - 510.
За изминалата година средният осигурителен доход в бранша е 1350 лева, посочват от Съюза на пивоварите.
Социална отговорност

"Освен активен инвестиционен процес и устойчива работна заетост пивоварите в страната отчитат и силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, насочени към защита на потребителите", коментира Ивана Радомирова. Браншът инвестира в общи инициативи за социална отговорност.
Кампанията "Спортът е по-добрият начин децата да пораснат" има за цел да насърчава и подкрепя масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години. Пивоварните компании се присъединиха към общоевропейския доброволен ангажимент на индустрията за представяне на енергийната стойност и хранителното съдържанието на марките бира. Продължава и информационната кампания на бранша за качествата на пивото и ефекта от умерената му консумация.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбата на "Стара планина холд" е скочила с близо 22%

По-добрите резултати на "М+С хидравлик" през 2016 г. са се отразили на резултатите и на друг голям акционер - "Индустриален капитал холдинг"

Още от Капитал
Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10