С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 мар 2017, 12:33, 2858 прочитания

Виртуалната реалност не расте с очакваните темпове

Големият печеливш е Sony, останалите производители са далеч назад

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
През 2016 г. са продадени общо 11 млн. очила за виртуална реалност, повечето от които са в ниския ценови сегмент, насочени към смартфони.

Само 1.2 млн. от продадените бройки са били насочени към потребителите на конзоли и компютри.
Виртуалната реалност не се оказва огромният успех, който се очакваше да бъде, пише Financial Times. Производителите както на хардуер, така и на софтуер изглеждат разочаровани от развитието на пазара, който се очакваше до 2017 г. вече да е силно развит. Тази седмица ще се проведе годишната конференция на разработчиците на игри и много от лекторите там смятат, че достигането на виртуалната реалност до по-широка аудитория взима повече време, отколкото се очаква.

Надеждите за нова ера в гейминг индустрията за момента са в застой. Очакванията бяха, че до 2017 г. хардуерът за виртуална реалност трябваше да бъде широко разпространен, а софтуерните разработчици да са се насочили към подходящ софтуер. Надеждите бяха високи най-вече заради Facebook, която през 2014 г. купи производителя на хардуер Oculus.


Нарастващата конкуренция

Oculus вече изглежда загуби първоначалното си предимство сред пионерите в индустрията. Въпреки че компанията все още предлага най-високото качество на графика и изживяване, Sony достига до много по-голям брой крайни клиенти заради своя PlayStation VR - много по-лесен за разпространение модел с готов канал от потребители, които вече имат PlayStation 4. Според някои анализатори Oculus е на път да загуби дори второто си място, като Vive на HTC набира скорост.

Досега нито HTC, нито Oculus са съобщавали колко точно броя очила за виртуална реалност са продали. Единственият производител с отворени данни е Sony, която в началото на седмицата се похвали, че е продала 915 хил. броя PlayStation VR от октомври насам, когато хардуерът излезе на пазара на цена от 400 долара. Заради липсата на конкретни числа от Oculus и HTC не може да бъде сметнато колко напред е Sony спрямо конкурентите си. Някои анализатори смятат, че PlayStation VR продава три пъти повече бройки от Oculus. Тук обаче трябва да се вземе предвид фактът, че продуктите на Oculus са на далеч по-висока цена от около 700 долара.




PlayStation VR очила

[Reuters]


Криза за едни, печалба за други

Sony изглежда единствената компания, която се справя с огромния проблем пред индустрията да достигне до средностатистическия клиент, а не да остане нишово ориентирана. Причината за това е ясна - японската компания има готов канал чрез своите потребители на PlayStation, както и сериозни контакти със софтуерните разработчици в индустрията, които й дават добър поглед кога е най-удобният момент за налагане на технологията. Андрю Хаус, изпълнителен директор на Sony Interactive, коментира, че търсенето на хардуера вече е по-голямо от предлагането и компанията се насочва към агресивно увеличаване на производството.

"Скоро вече ще сме продали над милион бройки и очакваме да се вдигне темпото на производство. Вярваме, че ще бъдем големият лидер на този нов пазар", коментира той пред Financial Times.


Добрите новини обаче, изглежда, са само за Sony. Повечето анализатори смятат, че растежът на цялостната индустрия ще бъде по-бавен, отколкото се очакваше. Според данните на анализаторската група CCS Insight през 2016 г. са продадени общо 11 млн. очила за виртуална реалност, повечето от които са в ниския ценови сегмент, насочени към смартфони - като Google Cardboard и Samsung Gear. Само 1.2 млн. от продадените бройки са били насочени към потребителите на конзоли и компютри.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции Ваканционните имоти се завръщат на картата с добри инвестиции

Гарантирана доходност, атрактивни цени и възможността за семейна ваканция в домашен уют са сред основните фактори, които движат пазара

14 дек 2019, 599 прочитания

Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни 2 Халите 2020: Ресторанти, барове и фермерски храни

Motto и Spaghetti Kitchen, Manzo, Forno Cipollini, La Bottega, Mediterraneo, 33 Гастронавти, By The Way, Memento и др. са сред обектите, с които собствениците на сегашния пазар преговарят

13 дек 2019, 1846 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
YouTube пуска телевизионна услуга

Компанията ще предлага 40 канала за стрийминг

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10