БДЖ: Ретро завинаги

ЖП-превозвачът продава билетите си по архаични способи. Досега е имало три проекта за електронно билетоиздаване, но нито един от тях не е въведен, като и последният на "Информационно обслужване" се бави.

- "БДЖ - Пътнически превози" продава билетите си по архаични способи отпреди векове.

- Електронната централизирана система за продажби освен удобство за клиентите би увеличила и контрола върху служителите и приходите на БДЖ.

- Досега е имало три проекта за електронно билетоиздаване, но нито един от тях не е въведен, като и последният на "Информационно обслужване" се бави.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mcphisto38 avatar :-|
    Димитър Димитров
    • + 4

    През юни 2016г. ползвах системата в двете посоки по линията София-Варна. И в двата случая показвах Ацтек кода на ваучера на телефона. В първия случай нямаше проблем да го сканират и ми издадоха билет. Във втория случай кондукторката не можа да го сканира няколко пъти и ми издаде билета на ръка, пишейки в кочан с химикалка. Честно казано бях учуден от избраните таблети, а същи и от факта, че кондукторите ги държаха в техните купета и ходеха да ги вземат едва, когато видят пътник с ваучер като мен.

    Нередност?
  • 4
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 3
    • + 3

    БДЖ няма читави влакове.. а вие сте се заяли по какъв начин БДЖ продава билети.

    Да не говорим, че БДЖ в момента колкото по-малко билети продава, толкова по-добре е. Щото цената е много ниска - заради държавата - какви ли не намаления има. Едва ли не всеки може да ползва намаление.

    Държавата товари БДЖ с прекалено много социални функции.

    Нередност?
  • 6
    greenhrast avatar :-P
    greenhrast
    • + 2

    Georgi chinkov, Беше позагубил този спамаджия 😀 Не моо са запрА да цитирам Трендафил Акациев: Всички истински мъже пътуват с БДЖ!

    Нередност?
  • 7
    dragozow avatar :-|
    dragozow
    • + 6

    Всичко се корени в собствеността на БДЖ, ако остане държавна може да напишете подобна статия и през 2025 година. Като държавна компания колкото и дотации да получават, все ще са на този хал. Идиотско е да нямат работеща в реално време система за билети, с това би се оправила всяка малка фирма, има и готови решения, които могат да се напаснат към конкретни изисквания. Сега не ми казвайте, че разработката на такъв софтуер е като ядрена физика. Ще западат все повече и инцидентите ще зачестяват. За чий и е на държавата железница и поща през 21 век? Има само един отговор, за да си крадат.

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    Фундаментално неразбиране на материята.

    ОК, БДЖ е демонстрирало некомпетентност при предишните изпълнители - напълно съм съгласен. Забавило се е в годините създаването на подобна система - съгласен. Обаче тестване на завършен билинг продукт траят дълго време. Не може с лека ръка да се премине от една на другата.

    Освен това техническата обезпеченост още не е налице - защо не проследите докъде са стигнали поръчките за хардуер?

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Между другото, освен ако няма датчик на всяка седалка, не виждам как може да бъде подобрен контрола върху кондукторите. Дали има или няма хора знае само той, системата отчита брой продадени билети. Вътрешен одит би бил улеснен обаче.

    Нередност?
  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    До коментар [#7] от "dragozow":

    Няма как да не е държавна. Никой не я иска, защото в момента всеки може да си направи паралелна структура с нови вагони и локомотиви. На никоя фирма не й трябва амортизираната база на БДЖ, а в един нормален свят това е единственото, което би си заслужавало.

    Нередност?
Нов коментар