Brexit кара автокомпаниите да променят плановете си във Великобритания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Brexit кара автокомпаниите да променят плановете си във Великобритания

Бъдещето на завода на Nissan в Съндърланд изглежда несигурно.

Brexit кара автокомпаниите да променят плановете си във Великобритания

Те вземат инвестиционни решения за десетилетие напред и несигурността ги плаши

Кирил Кирчев
6886 прочитания

Бъдещето на завода на Nissan в Съндърланд изглежда несигурно.

© Reuters


Автомобилните производители натискат педала на газта за оттегляне от Великобритания, колкото повече страната се насочва към изхода на Европейския съюз. Над 1000 работниците ще бъдат освободени от завода за двигатели на Ford в Уелс през следващите няколко години, германската компания BMW обмисля да произвежда електрическия модел на модела Mini (който се очаква да излезе на пазара през 2019 г.) в друга европейска страна, докато Nissan настоява британското правителство да гарантира доставките за завода на компанията в Североизточна Англия, пише CNBC.

И това са неприятните новини за важния за икономиката на Острова сектор само през последната седмица. Арндт Елингхорст от анализаторската компания Evercore ISI заяви, че никой не трябва да бъде изненадан от плановете за напускане. "Автомобилните компании работят в цялостна глобална ценова верига. Те вземат инвестиционни решения за десетилетие напред". "Всеки, който предполага, че тези компании няма да бъдат много притеснени от Brexit и няма да преосмислят бъдещите си инвестиции, напълно отрича реалността", казва Елингхорст.

Плановете на Ford

ITV съобщи, че американската компания Ford предвижда да намали броя на служителите си в завода за двигатели в Уелс от сегашните 1760 на около 600 до 2021 г. И макар че информацията не е потвърдена от Ford, от компанията обявиха в изявление, че са разглеждали 5-годишния план със синдикатите. И заявяват, че през следващите две-три години броят на работниците няма да намалява.След този срок обаче натовареността на предприятието ще бъде намалена и такава прогноза не е нещо необичайно, като се има предвид процикличният характер на нашия бизнес, обясняват от Ford. Политици от Уелс вече заявиха, че ще търсят среща с висши мениджъри от компанията, за да осигурят бъдещето на завода в Бридженд.Ford е най-големият производител на двигатели във Великобритания, като в завода в Уелс са били направени 2.4 млн. броя през 2015 г. Компанията обяви през миналата година, че ще намали инвестициите поради по-малкото търсене от предвижданото на един от бензиновите й двигатели, но нямаше планове за такова голямо свиване на персонала.

Намеренията на BMW за Mini Германската компания BMW от своя страна обмисля да произвежда електрическата версия на модела Mini извън Великобритания точно поради неяснотите около Brexit. Окончателното решение трябва да се вземе през тази година. През миналата седмица говорителката на компанията Ема Бегли заяви, цитирана от Financial Times, че резултатът от референдума за ЕС създава несигурност за автомобилния сектор и за чуждестранните инвеститори. Като уточнява, че BMW остава ангажирана с Великобритания и че бизнесът ще продължи както обикновено в четирите производствени бази в страната.

Случаят на Nissan

В случая с Nissan старши вицепрезидентът за Европа Колин Лоутър заяви пред депутати, че налагането на вносни мита на произвежданите в страната SUV модели на компанията ще й струват около 600 млн. паунда. Той каза, че правителството на Тереза Мей трябва да гарантира сигурни доставки на части от чужбина."Nissan няма да успее в бъдеще - с или без Brexit, ако правителството не направи нужното, за да ни помогне във веригата на доставки." Той призна, че бъдещето на завода на компанията в Съндърланд не е сигурно.

Автомобилните производители натискат педала на газта за оттегляне от Великобритания, колкото повече страната се насочва към изхода на Европейския съюз. Над 1000 работниците ще бъдат освободени от завода за двигатели на Ford в Уелс през следващите няколко години, германската компания BMW обмисля да произвежда електрическия модел на модела Mini (който се очаква да излезе на пазара през 2019 г.) в друга европейска страна, докато Nissan настоява британското правителство да гарантира доставките за завода на компанията в Североизточна Англия, пише CNBC.

И това са неприятните новини за важния за икономиката на Острова сектор само през последната седмица. Арндт Елингхорст от анализаторската компания Evercore ISI заяви, че никой не трябва да бъде изненадан от плановете за напускане. "Автомобилните компании работят в цялостна глобална ценова верига. Те вземат инвестиционни решения за десетилетие напред". "Всеки, който предполага, че тези компании няма да бъдат много притеснени от Brexit и няма да преосмислят бъдещите си инвестиции, напълно отрича реалността", казва Елингхорст.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.