McDonald's навлиза на пазара на доставки на храна
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

McDonald's навлиза на пазара на доставки на храна

McDonald's навлиза на пазара на доставки на храна

Компанията ще се опита да върне по този начин част от загубените си клиенти

6749 прочитания

© Jacky Naegelen


Веригата е загубила над 500 млн. посещения в ресторантите си от 2012 г. насам.

McDonald's планира да започне да предлага доставка на храна по-късно през годината в САЩ, пише Financial Times. Това е основна част от стратегията на най-голямата верига за бързо хранене в света, чрез която ще се опита да си върне част от клиентите, загубени през последните години. Компанията има сериозни проблеми с дигитализацията и разчита предимно на физическите си магазини, докато все повече хора се насочват към храна за вкъщи. Според McDonald's компанията е загубила над 500 млн. посещения в ресторантите си от 2012 г. насам.

Това не са първите тестове на доставки на McDonald's в САЩ. Досега компанията извършваше такива пробни услуги във Флорида, като работеше съвместно с Uber. За момента няма информация дали веригата ще продължи да работи с компанията на Травис Каланик, или ще предпочете друга стратегия. Според информацията тестовете в момента вървят добре и скоро доставките ще бъдат разширени в САЩ, а по-късно и на други международни пазари.

Пазар за 100 млрд. долара

Пазарът за доставки на храна се оценява на 100 млрд. долара и според ръководството на McDonald's компанията се е забавила да се възползва от развитието му. Възможностите за веригата сега са свързани с това, че тя е много разпознаваема и за потребителите вече е нещо съвсем нормално да си поръчват храна за вкъщи. "Пазарът с доставки е за 100 млрд. долара и вече е разработен", коментира Люси Брейди, стратегически директор в McDonald's. "Това е огромна възможност за нас - възможност, от която все още не сме се възползвали."

При представянето на стратегията си през миналата седмица от McDonald's заявиха, че ако проектът се окаже успешен в САЩ, следващите пазари, в които ще се появи услугата, ще бъдат Канада, Великобритания, Франция и Германия. Във всяка от страните веригата има ресторанти на всеки пет до седем километра, покриващи 75% от населението, което е важно за качеството и бързината на доставките.

Промяната на стратегията

Това е поредната промяна в стратегията на McDonald's, въведена от новото ръководство, водено от Стив Истърбрук, който е изпълнителен директор от 2015 г. През миналата година той се опита да върне клиентите на веригата, като започна редица промени в менютата на McDonald's наред със закуска, която да се продава през целия ден. Тази стратегия обаче не се отплати на Истърбрук и, изглежда, той ще потърси нови начини за връщане на компанията към растеж.

Според изявление на McDonald's към инвеститорите до края на годината трябва да има мобилна система, която да обхваща 20 хил. обекта на веригата в САЩ. Общият брой на ресторанти в страната е 36 хил. Според Анди Бариш, анализатор в Jefferies, новата стратегия е както впечатляваща, така и разочароваща. "Фокусът, изглежда, е да се направят услугите на McDonald's по-добри, а не по-различни. Все още не знаем дали това ще бъде достатъчно", коментира той.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK