С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 мар 2017, 10:51, 7296 прочитания

Nestle и Danone обединяват сили в разработката на по-зелени бутилки

Те ще инвестират в биотехнологичната компания Origin Materials

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Швейцарската група Nestle ще обедини сили с френския си конкурент Danone в разработването на нова пластмасова бутилка, която да е по-малко вредна за околната среда, пише Financial Times.

Критики


Компаниите от хранителната индустрия получават все по-големи критики за полагането на повече усилия за опазването на околната среда. Именно затова двете компании ще инвестират в Origin Materials, биотехнологична компания, базирана в Калифорния. Сумата засега не се споменава, а целта на Origin Materials е да направи бутилка от материали, в които не са използвани суровини от петрол.

През последните 50 години производството на пластмасови продукти се е повишило 20 пъти, сочат изследвания на индустрията. Това обаче усилва парниковия ефект и е основна причина за замърсяването на водните басейни. Именно затова компаниите са поставени под огромно напрежение и много от тях мислят за промяна на опаковките си и дори цялостния бизнес модел. Възможностите са за направа на бутилки и опаковки от картон и други материали, които да се разграждат и рециклират по-лесно.

Кой е по-зелен?



Компаниите в сектора отдавна се конкурират за това кой е по-зелен в бранша. Най-известна е конкуренцията между PepsiCo и Coca-Cola, които се съревновават вече години за това кой ще използва най-лесната за разграждане бутилка. Някои от тези опити включват бутилки, направени от биогорива, като критиците изразяват съмнение доколко са безвредни за природата.

Nestle и Danone смятат да направят бутилките си изцяло от отпадъчни материали като дървени стърготини.
Двете компании са в жестока конкуренция на редица пазари, но ще обединят сили, за да може разработката на новите бутилки да вземе по-малко време. Според Клаус Хартуиг, директор по разработките в Nestle Waters, новите бутилки трябва да бъдат направени от възможно най-безвредни материали, а след това веригата да се задейства така, че да бъдат правилно рециклирани. "Това е по-добре за околната среда, отколкото да промениш химическата формула на материала и просто да се надяваш, че той след това ще изчезне", коментира той. "Целта е да оставяме възможно най-малко следи върху околната среда."

Компаниите се надяват до 2020 г. новите бутилки не само да бъдат разработени, но и да се използват масово в производството, като засега все още не се знае точно за кои продукти ще се използват. "Смятам, че в дългосрочен вариант всичките ни бутилки ще бъдат направени, без да ползваме и капка петрол", коментира Фредерик Жуин, директор в Danone. Компаниите също така обявиха, че технологията ще бъде свободна за ползване от другите фирми в сектора.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

FinTech Summit 2020: България привлича много малко от глобалните инвестиции във финтек FinTech Summit 2020: България привлича много малко от глобалните инвестиции във финтек

Димитър Цвятков, партньор в CMS, за правната среда в България и трендовете във финтек сектора

19 фев 2020, 73 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1477 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Peugeot-Citroen става европейския вицешампион на автопазара с покупката на Opel

Френската група купува от General Motors Opel и Vauxhall за 2.2 млрд. евро

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10