С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2017, 12:15, 4408 прочитания

Торстен Тюрлинг: Увеличаваме продажбите и печелим пазарен дял

Главният изпълнителен директор на Ideal Standard International в интервю за "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Торстен Тюрлинг е главен изпълнителен директор на Ideal Standard International (ISI) - компанията, собственик на "Идеал Стандарт – Видима", от септември 2015 г. Има магистърска степен по мениджмънт от EM Lyon Business School и магистърска степен по бизнес администрация от Университета в Саарбрюкен, Германия. Преди да поеме поста в ISI, е бил главен изпълнителен директор на Frigoglass.
ISI е базирана в Брюксел и работи в над 30 държави в Европа, Близкия Изток и Африка. Под старото си име American Standard компанията стъпи в България през 1992 г., създавайки смесено дружество с "Видима". През 2007 г. компанията стана собственост на Bain Capital, а от 2014 г. в нея влезе още един голям инвеститор – Anchorage Capital. Със заводите си за санитарна керамика и арматура България е една от ключовите производствени локации на ISI. За компанията работят 3200 души в страната.
Значителна част от инвестициите ни в следващите три години ще бъдат в България.
Ако се съди по финансовите резултати, стратегията ни за растеж работи много добре засега.


Вие сте изпълнителен директор на ISI от година и половина. Направихте ли някакви промени в компанията?
- Промените започнаха през 2014 г., когато Anchorage Capital Group се присъедини към Bain Capital Group като акционер в компанията и инвестира допълнителен капитал. След няколко години на рецесия на европейския пазар Anchorage искаше да види, че компанията се връща към растежа. Затова те започнаха с назначаването на нов главен изпълнителен директор в мое лице. Първото нещо, което направих, беше да сформиран мениджърски екип, който е комбинация от нови хора и няколко вътрешни повишения. С новото ръководство разработихме нова стратегия – за дългосрочен растеж на компанията. Този растеж ще бъде постигнат със значителни допълнителни инвестиции, които собствениците на компанията осигуряват.


Какви са основните точки в тази стратегия? Предвиждате ли някакво разширяване или промяна на продуктите?
- Като част от процеса по изготвяне на стратегията прегледахме къде компанията е най-силна и защо и насочихме инвестициите натам. Вместо да се захващаме с неща, които никога преди не сме правили, решихме да инвестираме там, където вече сме добри и можем да станем най-добрите в света. Такива са две сфери. Едната е, че предоставяме цялостни решения за банята. Ние сме производител на санитарна керамика и арматура, имаме и различни аксесоари, които допълват решението, свързват елементите в едно решение, което следи потока на водата в банята. Това е една от областите, в която сме много силни и продължаваме да инвестираме, за да изпреварим всички. Втората ни силна област са фитингите. От една страна, тези продукти са част от решенията, но могат да се разглеждат и отделно. И тук имаме чудесна ситуация, комбинация от германски инженеринг и българска производствена база. Така сме конкурентни по отношение на разходите като азиатските страни, но имаме инженерната компетентност на германците. Тази комбинация е печеливша и с допълнителни инвестиции можем да станем най-добрите в света.

Какви инвестиции планирате като част от стратегията?
- Споменах двете сфери на бизнеса, които искаме да развием – цялостните решения по потока на водата и бизнеса с арматура. За тази цел инвестираме в три области. Едната са технологиите, т.е. машини, които осигуряват производителност, така че да можем да станем разходно по-ефективни, но също и машини, които осигуряват по-голям капацитет, т.е. позволяват ни да произвеждаме по-големи обеми. По отношение на технологиите имаме значителна инвестиционна програма за следващите три години, която включва и България.

Второто са иновациите. За да можеш да разшириш бизнеса си, трябва да си разходно ефективен, да имаш капацитета да поемеш растежа, но трябва също и да си привлекателен, да имаш интересен продукт. Затова инвестираме много в иновации и през следващите три години ще излезем с много интересни нови продукти. Тези продукти са измислени така, че да подкрепят двата бизнес сегмента, които споменах - по-добри решения за потока на водата и впечатляващи продукти при арматурата. Дори при арматурата обмисляме интелигентни начини за управление на водата. Това означава например, че те ще спестяват вода или че водата ще е по-чиста или че ще имаме много красиви дизайнерски решения, които съчетават в едно продукти, които преди са били отделни. В тази индустрия, особено в жилищните бани, функционалността има значение, но дизайнът също е много важен.



Третата категория за инвестиции е обслужването на клиентите. Целта е да се уверим, че когато някой клиент работи с нас, той се чувства суперудобно. Това означава надеждна и навременна доставка, няколко категории продукти на едно място и дигитален интерфейс, който позволява лесно да си направиш поръчките, да проследиш доставката и да намериш информация. Това всичко е пакет от клиентски услуги, в които искаме да инвестираме.

Каква е предвидената инвестиция за тази тригодишна програма и каква част от нея ще е в България?
- Тази информация е поверителна. Това, което мога да кажа, е, че става дума за инвестиция, каквато компанията не е правила през последните десет години. Това наистина е значителна инвестиционна програма и България ще получи значителна част от нея.

Как приключи преструктурирането на дълга преди няколко години и кои са основните акционери в момента?
- При преструктурирането на дълга през 2014 г. Anchorage влезе като акционер. Най-общо казано, той внесе свеж капитал, а част от дълга беше преобразувана в дялово участие. Днес най-големите акционери са Bain Capital и Anchorage Capital, и двата са финансови инвеститори.

На този етап имат ли някакъв конкретен график за излизане от инвестицията?
- По принцип такива инвеститори държат актива определен брой години, докато компанията се разрасне, добави стойност към инвестицията, и след това излизат. Като правило, не говоря конкретно за нашия случай, тези инвестиции се държат за около 5 години, плюс/минус 1-2 години. Anchorage влезе през 2014 г., аз дойдох през 2015 г., а изпълнението на новата стратегия започна през 2016 г. За да може тя да донесе резултати, трябва да се мисли поне в петгодишен хоризонт. Засега целта ни е да изпълним стратегията и да развием компанията. Това за нея ще означава добро бъдеще, независимо кой ще е следващият акционер.

Стратегията вече дава ли резултати или е много рано?
- Ако се съди по финансовите резултати, стратегията работи много добре засега. Все още не сме публикували резултатите си за 2016 г., но това, което се забелязва, е значителен ръст на годишна база както на продажбите, така и на крайния резултат. Постигнахме добро повишаване на рентабилността. Но това, което е не по-малко важно, е, че с увеличаването на продажбите започнахме да печелим и пазарен дял. Това се дължи основно на иновациите, които започнахме да пускаме. Технологията Aquablade при тоалетните например се смята за една от най-големите иновации в индустрията от много години насам и продаваме много такива продукти. Това е един пример как с пускането на иновативни продукти печелим пазарен дял, увеличаваме приходите си и отчитаме изпреварващ ръст на рентабилността.

Къде са най-силните ви пазарни позиции?
- В няколко страни сме номер едно на пазара, България определено е такава страна. Много силни позиции имаме също във Великобритания, Франция и Германия.

Може ли да се каже, че пазарът се възстановява и това също допринася за ръста на продажбите ви?
- Да, определено. Компанията, а и цялата индустрия преминаха през трудни години, когато рязко намаля строителството. Пазарът се стабилизира през 2015 г. и започна да расте през 2016 г. Говоря общо за Европа. Иначе в отделните страни имаме различна динамика. Германският пазар расте много силно, италианският е все още без промяна, но след продължилия години спад там това е добра новина. Общо за Европа ръстът е около 1.5-2%, което е добре. Нашият ръст е повече от този на пазара. Затова казваме, че взимаме пазарен дял.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 806 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност 1 "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 1860 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Deutsche Bank ще увеличи капитала си с 8 млрд. евро

Банката планира още структурни и управленски промени

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10