Peugeot-Citroen става европейския вицешампион на автопазара с покупката на Opel

Френската група купува от General Motors Opel и Vauxhall за 2.2 млрд. евро

Изпълнителният директор на General Motors Мари Бара заедно с Карлос Таварес (в средата), изпълнтиелен директор на PSA и президентът на Opel Карл-Томас Нюман.
Изпълнителният директор на General Motors Мари Бара заедно с Карлос Таварес (в средата), изпълнтиелен директор на PSA и президентът на Opel Карл-Томас Нюман.
Изпълнителният директор на General Motors Мари Бара заедно с Карлос Таварес (в средата), изпълнтиелен директор на PSA и президентът на Opel Карл-Томас Нюман.    ©  Christian Hartmann
Изпълнителният директор на General Motors Мари Бара заедно с Карлос Таварес (в средата), изпълнтиелен директор на PSA и президентът на Opel Карл-Томас Нюман.    ©  Christian Hartmann
PSA ще плати 1.3 млрд. евро за двете марки, а 0.9 млрд. ще са за финансовото звено на General Motors в Европа.

Производителят на Peugeot и Citroen - PSA Group, ще купи европейския бизнес на американската General Motors. По този начин френската група ще стане вторият по големина в Европа производител на автомобили след Volkswagen и с 16% дял от пазара ще надмине Renault-Nissan. С продажбата на заводите си американската компания ще напусне Европа. Цената на сделката е 2.2 млрд. евро, като от тази сума 1.3 млрд. евро е за двата бранда - германския Opel и британския Vauxhall. Разликата от 0.9 млрд. евро е за придобиването на финансовото подразделение на General Motors на континента. Ниската цена за двата бранда си има и своето обяснение. Американската компания отчете за миналата година загуба от 257 млн. долара от европейските си операции. Това беше 16-та поредна година на загуби за компанията в Европа, като от началото на века досега те достигат общо 15 млрд. долара. Така въпреки опитите General Motors не успя да възстанови европейския си бизнес след глобалната криза.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    aucun avatar :-P
    v_vendeta
    • - 5
    • + 4

    Рязко придобиха патента върху ръждата

    Нередност?
  • 2
    kvitanov avatar :-|
    Bebeto
    • - 3
    • + 4

    Към vendeta! Вероятно имате Опел от миналия век, защото колите от новото поколение имат антикорозионно защита Мин. 8г. и това важи за всички западни марки!!! Съжалявам собствениците на кадети и астри на 25, 30г.

    Нередност?
  • 3
    aucun avatar :-|
    v_vendeta
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#2] от "Bebeto":

    Обърнете внимание на настроението на коментара "весело"...
    Всичко ръждясва.
    Дори и човешките отношения!

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 2
    • + 4

    Кажете ми една фирма, преминала от загуба на печалба чрез агресивно разширяване. Предизвиквам ви!

    Нередност?
  • 5
    historama avatar :-|
    historama
    • + 15

    Както и да я смятаме тази сделка, за 2,2 млрд евро ПСА придобиват 10 завода на континента, и май още 2 в Ю.К. За същите пари, или малко повече ния си направихме гьол, и придобихме 1 самовар. И подължаваме да наливаме милиони.

    Нередност?
  • 6
    1i avatar :-|
    Баличея
    • + 6

    Има една неточност в статията - споменава се, че в Англия има два завода, които произвеждат Воксхол. Това е малко подвеждащо. Наистина заводите са два и произвеждат и Воксхол, но също така произвеждат и Опели. В Англия се сглобяват Астра и Виваро, а а според това, къде ще се продава колата се слага емблемата - Опел или Воксхол.

    Нередност?
  • 7
    chu23589557 avatar :-|
    Ivan_
    • + 4

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев":

    http://fortune.com/2015/04/21/20-companies-who-increased-profits/

    Три примера.

    Компаниите на позиции 1, 4 и 18

    Нередност?
  • 8
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • + 1

    До коментар [#4] от "Георги Георгиев":

    не разбирам, защо си толкова загрижен за техните печалби?

    Нередност?
  • 9
    historama avatar :-|
    historama
    • + 1

    До коментар [#8] от "gavrilov":
    ако една компания не печели, тя може и да прекрати дейността си, което винаги води до съкращаване на персонал. По нашите земи за второто се забравя.

    Нередност?
  • 10
    shisharko avatar :-|
    shisharko
    • - 1
    • + 2

    Добра новина за европейските потребители. Ще има повече конкуренция, по добри предложения и по-добри цени, включително и за нас в България. Като гледам новата гама на Опел я гласят за средно-ценовия сегмент в директна конкуренция на Рено и Шкода.

    Нередност?
Нов коментар