Френската верига Carrefour отбелязва спад на годишната печалба, след като три поредни години тя се вдигаше, пише Financial Times.
Ожесточена конкуренция на вътрешния пазар
Причината за намалението на финансовия резултат е по-голямата конкуренция във Франция. На глобално ниво печалбата на втория по големина ритейлър в света се свива с 3.2% до 2.4 млрд. евро, докато във Франция понижението е с 13.4% и достига 1 млрд. евро. Оперативният маржин на вътрешния пазар спада с 2.9%. Разходите на Carrefour са се повишили, след като веригата интегрира в себе си дискаунт магазините на Dia, които работеха на загуба. Компанията също така е похарчила повече пари за реклама спрямо миналата година.
Въпреки намалението на печалбата за пета поредна година Carrefour отбелязва растеж на приходите - с 2.7% до 76.6 млрд. евро.
"Carrefour излиза от 2016 г. като по-силна компания. Увеличението в приходите за пета поредна година е свидетелство за това колко важен и успешен е нашият формат на бизнеса и омниченъл търговията, която вече е реалност във всички страни. През 2017 г. Carrefour ще продължи да се разраства във всички посоки - както магазините, така и дигиталното портфолио, за да бъде възможно най-удобната верига за своите клиенти", коментира Жорж Пласат, изпълнителен директор на Carrefour.
Растеж по света
Компанията расте най-бързо в Латинска Америка, където продажбите се вдигат с 16% до 20.7 млрд. евро. В Азия нещата стоят по различен начин, макар все още да няма нужда от паника - намаляване на годишните постъпления с 3.6%. Дигиталните продажби на хранителни и нехранителни продукти достигат вече до 1.2 млрд. евро, като целта на Carrefour е тази сума да се увеличи до 4 млрд. евро през 2020 г. Приходите от продажбите на органични продукти се вдигат с 32% до 1 млрд. евро, което е нормално предвид тенденцията за все по-голямо търсене на органични и здравословни храни.
Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през дружеството "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. "КМБ България" обаче изпадна във фалит и беше обявена през януари в несъстоятелност. През 2016 г. и последните магазини на Carrefour в България затвориха врати.
Френската верига Carrefour отбелязва спад на годишната печалба, след като три поредни години тя се вдигаше, пише Financial Times.
0 коментара