Wizz Air обяви нова линия до Братислава и промоционални цени от 2.99 евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air обяви нова линия до Братислава и промоционални цени от 2.99 евро

Тамара Валоа, директор комуникации на Wizz Air

Wizz Air обяви нова линия до Братислава и промоционални цени от 2.99 евро

Нискотарифната компания ще се обърне към Европейската комисия, ако жалбата й по повод изравняването на цените на стария и новия терминал на "Летище София" бъде отхвърлена

Калина Горанова
32630 прочитания

Тамара Валоа, директор комуникации на Wizz Air

© Надежда Чипева


Wizz Air пуска нов полет до Братислава, обявиха от компанията в петък. Освен директната връзка със Словакия, новата линия има още един плюс, тъй като Виена е на по-малко от час с автомобил. Нискотарифните авиокомпании нееднократно са декларирали, че полетите от София до австрийската столица не представляват интерес за тях заради високите летищни такси на виенската аерогара.

От Wizz Air обявиха още, че пускат промоционални цени на билетите си от 2.99 евро в едната посока, като в цената са включени всички такси. Тя ще важи за различни полети, като клиентите могат да търсят добри оферти на сайта на компанията.

Извън полето на новините за пътниците от Wizz Air коментираха и казуса с изравняването на таксите на двата терминала на "Летище София", в резултат на което Ryanair се премести на Т2. Тамара Валоа, директор комуникации на Wizz Air, заяви, че компанията ще бъде принудена да се обърне към Европейската комисия, ако жалбата й срещу новата схема за начисляване на летищните такси бъде отхвърлена от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА).

Връзката с Виена

Полетите до Братислава ще започнат да се изпълняват от 30 юни, като билетите вече са в продажба. Те ще бъдат 4 пъти в седмицата - понеделник, сряда, петък и неделя. От Wizz Air смятат, че полетът ще има успех и заради близостта с Виена, което ще привлече и бизнес пътници.

От авиокомпанията съобщиха, че имат ръст на пътниците от и до България от 25% за 2016 г. спрямо 2015 г., като общият им брой е 1.7 млн. Изчислението на превозвача за 10 години назад, откакто са на българския пазар, показва, че са превозили над 8 млн. души, като все още държат първенството по брой превозени пътници на година на "Летище София".

От миналата година обаче Wizz Air е в сериозна конкуренция с най-голямата нискотарифна компания в Европа - Ryanair. От началото на тази година ирландският конкурент има предимство пред Wizz Air. Ryanair започна да каца на новия терминал на летище София, като цените на двата терминала бяха изравнени. Така двете компании срещу еднакви цени предлагат различна услуга на пътниците.

Между Т1 и Т2

Проблемът започна да назрява, след като Ryanair в последните 3 месеца на 2016 г. започна да изпълнява летателната си програма в пълния й обем, като Терминал 1 не е предвиден за такъв огромен трафик на пътници. За да се излезе от ситуацията, в края на октомври 2016 г. летището решава да намали такса пътник на новия терминал от 11.5 евро на 5.5 евро, като така Ryanair може да се премести на Т2. Обяснението на летището е, че Wizz Air е трябвало да раздели полетите си между двата терминала (тъй като имат повече на брой полети) и това ще обърка клиентите.

Wizz Air обаче няма как да е щастлива от създалата се ситуация. В средата на ноември 2016 г. авиокомпанията подава жалба до ГД ГВА. Според нискотарифната авиокомпания не са спазени основните принципи на обвързаност с разходите, прозрачност и недискриминация при определянето им. Жалбата е отхвърлена. В началото на март Wizz Air съобщи, че е подало втора жалба срещу новата схема за начисляване на летищните такси, като съобщи, че е представила и икономически анализ, "който потвърждава, че чрез изравняването на летищните такси между Терминал 1 и Терминал 2, летището доброволно е приело допълнителна загуба от 8 милиона евро до 10 милиона евро, пари, които летището не може да си позволи да загуби". Компанията все още чака решението на ГД ГВА.

"В момента се чувстваме дискриминирани да оперираме от терминал, който не е добре оборудван, което удря по имиджа ни. В същото време, при еднакви цени, други участници на българския пазар се радват на много по-добри условия за пътниците. Винаги сме вярвали в честната конкуренция и искаме да се конкурираме на еднаква основа", заяви Тамара Валоа. Тя допълни, че Wizz Air ще трябва да се обърне към Европейската комисия, ако Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" отхвърли и втората им жалба.

Wizz Air пуска нов полет до Братислава, обявиха от компанията в петък. Освен директната връзка със Словакия, новата линия има още един плюс, тъй като Виена е на по-малко от час с автомобил. Нискотарифните авиокомпании нееднократно са декларирали, че полетите от София до австрийската столица не представляват интерес за тях заради високите летищни такси на виенската аерогара.

От Wizz Air обявиха още, че пускат промоционални цени на билетите си от 2.99 евро в едната посока, като в цената са включени всички такси. Тя ще важи за различни полети, като клиентите могат да търсят добри оферти на сайта на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

20 коментара
  • 1
    cqo25489362 avatar :-|
    cqo25489362

    "В началото на март Wizz Air съобщи, че е подало втора жалба срещу новата схема за начисляване на летищните такси, като съобщи, че е представила и икономически анализ, "който потвърждава, че чрез изравняването на летищните такси между Терминал 1 и Терминал 2, летището доброволно е приело допълнителна загуба от 8 милиона евро до 10 милиона евро, пари, които летището не може да си позволи да загуби". Компанията все още чака решението на ГД ГВА. "

    Без думи.

  • 2
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    Все си мисля, че в основата на това е Хима - Райън като дойдоха, от първия ден наддадоха вой за неплатените такси на България Еър, които вече гонят 60 милиона. И за да им притворят устите, ги преместиха на Т2 при същите условия...

  • 3
    momchil avatar :-|
    Момчил

    Правилно е да напишете, че Виена е на един час с рейс, като рейсът е между 1 и 4 евро и е на всеки 20-30 минути

  • 4
    bst avatar :-P
    Стефан

    До коментар [#3] от "Момчил":

    Още по правилно ако се напише, че Виена е на 1 час път в АВТОБУС, защото рейс не е превозно средство а е изминатия път от някакво превозно средство (кораб, автомобил, автобуси др. ) по определен маршрут.

  • 5
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle

    Wizz Air, ако откриете поне един офис в България ще Ви призная. В момента, при дребна грешка, прибирате пари и после.......мълчание. Пишеш писмо на мейла......" писмото ви е получено, но този отговор не е доказателство , че сте изпратили писмо и то е получено от нас......" Унгарски селяци.
    Който въведе регулация в авиопревозите и задължи компаниите да поддържат физически офиси във всички държави, ще го почерпя една каса белгийска бира.

  • 6
    duong.vat avatar :-|
    duongvat

    Какви бизнес-пътници щели да летят за Братислава и после с автобуси за Виена? Братислава сама по себе си нема да привлече кой знае колко туристи, бизнес пътници и гастарбайтери па изобщо. Следователно целта е Виена. Питайте който искате пътник, ще ви каже че предпочита да си плати летищната такса във Виена, но да лети директно до там, а не да се занимава с автобуси. Колко по-евтино ще му излезе автобусът Братислава-Виена спрямо летищната такса?

    Визз аир ако иска да надцака Райън е време да се огледа за по-интересни дестинации като Тенерифе например. Хем и субсидия могат да получат за там и да пуснат евтини билети (от Будапеща и Букурещ до Тенерифе взимат такава).

  • 7
    primerno avatar :-|
    primerno

    До коментар [#6] от "duongvat":

    Просто австрийски авиолинии много са надули цените за отсечката София-Виена и разликата ще е чувствителна (долу-горе наполивина). Още повече вече и при тях се заплаща багажа.

  • 8
    kiro1234 avatar :-|
    kiro1234

    И тая линия ще я бъде колкото линията до Грузия.
    Не знам как ги мислят тия работи и с коя част на тялото.
    А това за бизнес пътниците до Братислава и после до Виена с кола/автобус ми се струва меко казано недомислено.
    Цените на Австрийските линии от София са около 140 евра средно за билет в двете посоки. Има и по-скъпи разбира се. Не е като на нискотарифните ама не губиш час и нещо да се ландуркаш с кола от Братислава.

  • 9
    athanatos avatar :-|
    Athanatos

    Аз пък сефте чувам, че бизнес-пътниците ползват ниско-тарифни авиокомпании.
    Уизз еър съм ползвал веднъж през живота си, с цел туризъм и гости.
    Иначе отзивите ми са положителни за компанията.
    Не знам какви "условия за пътниците" толкова са различни на Т1 и Т2, но аз имам само едно изискване - да има повече седалки в залите за заминаващи, че не ми се седи прав.

  • 10
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1

    До коментар [#3] от "Момчил":

    И откъде тръгват тези автобуси от Виена?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK