Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа

Изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс с директора по съдържание Тед Сарандос

Netflix насочва по-голямо внимание към бизнеса си в Европа

Компанията се сблъсква със сериозна конкуренция, готова е да увеличи инвестициите

4066 прочитания

Изпълнителният директор на Netflix Рийд Хейстингс с директора по съдържание Тед Сарандос

© Alessandro Garofalo


"Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".

Рийд Хейстингс, изпълнителен директор на Netflix

Netflix ще насочи още по-голямо внимание към европейския пазар, пише Financial Times. Стрийминг платформата, която от 2012 г. досега е вложила над 1.7 млрд. долара за лицензирането на сериали и направата на оригинално съдържание, ще последва примера на Европейския парламент, който миналата година предложи нов план за съдържанието на европейските телевизии. Той предвижда всички телевизионни доставчици да осигуряват поне 20% от съдържанието си от европейски филми и сериали. За момента това е все още проект, но Netflix вече предприема стъпки за по-сериозно навлизане на европейския пазар.

Това не е стратегия, която да е изключение само за Европа. Такива планове има отдавна за Латинска Америка, където населението има много по-различен вкус за сериали. В Европа Netflix вече си сътрудничи с някои местни партньори като BBC, Channel 4 и Canal Plus и се работи върху общо 90 оригинални продукции. "Ние сме един от най-активните инвеститори в европейско съдържание", коментира Рийд Хейстингс, изпълнителният директор на Netflix.

Сериали без граници

Инвестициите в местно съдържание има неочакван ефект за Netflix. Така например сериали, които са направени конкретно за бразилския пазар, намират своя аудитория и от другата страна на океана - в Европа. "Пуснахме сериала "3%" в Бразилия - сериал на португалски език, който обаче се оказа изключително популярен в Германия. Опитваме се да правим шоута, които да имат не просто аудитория, но истински фенове. Искаме да правим истински шоупрограми, а не просто нещо, което да е лесно за гледане - това е работата на традиционната телевизия", коментира още Хейстингс. "Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".

В Европа Netflix има сериозна конкуренция. Платформата се разраства огромни темпове, но все още е далеч от обсега на традиционните кабелни оператори и телевизионни канали, които също инвестират големи суми. Телевизията Sky например е отделила 6 млрд. паунда за свои оригинални шоупрограми в периода 2016-2017 г. "Това е повече, отколкото Netflix отделя за целия свят", коментира Мей Файфилд, стратегическият директор на Sky. Планове за огромни инвестиции има и Amazon, която също налага своята стрийминг платформа. Компанията на Джеф Безос е отделила 4 млрд. долара за видеосъдържание през миналата година и се очакват темповете да се вдигат през тази.

Предимството на Netflix

Netflix има няколко големи предимства - едно от тях е разпознаваемост на бранда. Разбира се, Amazon е по-известна като име, но малко хора я свързват със сериали, докато Netflix, подобно на Google и Facebook се превърна в ежедневна част от речника на милениъл поколението. Другият голям плюс са над 40-те сделки за сътрудничество по целия свят. "Когато правехме The Crown (сериал за кралица Елизабет Втора), партньорите ни бяха дори уплашени. Колкото повече работим с други компании обаче, толкова по-добре ни възприемат те", коментира Джонатан Фрийдланд, говорител на Netflix.

"Ние сме интернет платформа, така че за нас е по-лесно да правим продукции, които не са насочени към масовата аудитория, но все пак са много успешни".

Рийд Хейстингс, изпълнителен директор на Netflix

Netflix ще насочи още по-голямо внимание към европейския пазар, пише Financial Times. Стрийминг платформата, която от 2012 г. досега е вложила над 1.7 млрд. долара за лицензирането на сериали и направата на оригинално съдържание, ще последва примера на Европейския парламент, който миналата година предложи нов план за съдържанието на европейските телевизии. Той предвижда всички телевизионни доставчици да осигуряват поне 20% от съдържанието си от европейски филми и сериали. За момента това е все още проект, но Netflix вече предприема стъпки за по-сериозно навлизане на европейския пазар.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    nzu28485980 avatar :-|
    Ясен Шаламанов

    България определено не е на фокус, предвид едва 6 частично преведени сериала и два филма.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.