"Лидл България" увеличава броя български доставчици в магазините си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Лидл България" увеличава броя български доставчици в магазините си

(отляво надясно) Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", Христо Кунев - собственик на "Мероне", Мира Андонова - собственик на "Еко мес", Ивона Панайотова - собственик на "Венеца", представиха резултатите от продажбите на "Родна стряха"

"Лидл България" увеличава броя български доставчици в магазините си

От месец веригата предлага нова серия продукти "Родна стряха"

Мара Георгиева
17417 прочитания

(отляво надясно) Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", Христо Кунев - собственик на "Мероне", Мира Андонова - собственик на "Еко мес", Ивона Панайотова - собственик на "Венеца", представиха резултатите от продажбите на "Родна стряха"


"Лидл България" продължава да работи с над 40% от българските доставчици, с които започна да си партнира през 2010 г., когато влезe в страната", съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. По думите й само през 2015-2016 г. веригата е прибавила 74 нови български доставчика, от които 21 са за плодове и зеленчуци. През миналата година броят на българските производители на продукти от постоянния асортимент е нараснал с 33% в сравнение с 2015, а в акционния асортимент – с 42%, уточни още Драгийска.

Зад граница

"Съвместната работа на "Лидл" с български доставчици води до по-високо качество и по-голямо разнообразие на продуктовата гама, до увеличаване на производствените обеми, до инвестиции в допълнителни мощности и ръст в броя на служителите. То е и трамплин към чужди пазари", обобщи Милена Драгийска. И посочи, че благодарение на партньорството над 20 български фирми вече са получили възможност да продават в други държави, в които "Лидл" оперира. В зависимост от капацитета си някои от производителите изнасят в една, а други – в 14 страни. Сред продуктите, които се продават зад граница в други магазини от веригата, са доспатска пъстърва, хлебни и сладкарски изделия, пилешко, олио.

"Лидл" изисква от всички свои партньори постоянно високо качество на продуктите, наличие на някой от международните стандарти за качество (IFS, BSC, FSSC), стабилност на количествата и спазване на етични правила за работа. "Не работим с репутационно рискови компании", заяви Милена Драгийска и уточни, че веригата прави регулярни тестове и постоянни одити на своите партньори. "Между 49 и 51% от обема на седмичните разплащания на "Лидл България" към доставчици е в левове и към български фирми", посочи Драгийска.

Новата серия

В средата на февруари т.г. "Лидл България" пусна нова серия продукти под общото наименование "Родна стряха". Тя съдържа над 50 предложения на български производители от цялата страна от разнообразни продуктови групи – млечни, месни, варива, сладки изделия, подправки, напитки. "Това, което ги обединява, е оптималното съотношение качество - цена", коментира Драгийска. По думите й с тази серия са ангажирани 23 български фирми, като два от доставчиците са изцяло нови, а със седем веригата работи от 2010 г.

Серията е съвместно дело на веригата и производителите. Изготвянето й е съпътствано от разработка на продуктите, уточняване на рецептури, серия от тестове и промени, изработване на лого, презентации в търговски зали, интензивна рекламна кампания.

"Месец след като "Родна стряха" е на пазара, продажбите на групата млечни продукти се увеличиха с 61% в обем, а на месните – с 37% спрямо същия период на 2016", посочи Драгийска.

Производителите

Доставчиците също отчитат повишен интерес. "Само за февруари, след като предложихме пет продукта за новата серия, надвишихме годишния си оборот за 2016 година", коментира Ивона Панайотова, собственик на "Венеца", с. Добревци - производител на халви и локуми. По думите й през декември 2014 г., когато започват работа с "Лидл България", относителният дял на фирмените доставки за веригата е бил 10% от общия оборот на дружеството, през 2015 достига 17%, а през 2016 – надхвърля 20%. Това е и годината, в която малката семейна компания прави задгранични продажби в Румъния именно чрез "Лидл България". "С включването ни в кампанията "Родна стряха" делът на продажбите ни за "Лидл" надхвърли 56% от оборота, а само за февруари отчитаме над 500% ръст в стойност", отчете Ивона Панайотова.

Производителят на месни продукти "Еко мес", с. Величково, е един от двата нови доставчика на "Лидл България". В рамките на месец произведохме за "Родна стряха" 62 000 бройки от продуктите за серията, което е много сериозен обем за нас и голямо натоварване на производствените ни капацитети", обясни Мира Андонова, собственик на дружеството.

"Мероне" - Алфатар, е специализиран в производството на кашкавал от овче и краве мляко. Компанията започва партньорство с "Лидл България" през 2011 г. "Тогава за цяла една година доставихме на веригата 6.5 тона, а през 2016 – количествата достигат 151 тона", уточни Христо Кунев, собственик на "Мероне".

"Лидл България" продължава да работи с над 40% от българските доставчици, с които започна да си партнира през 2010 г., когато влезe в страната", съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията. По думите й само през 2015-2016 г. веригата е прибавила 74 нови български доставчика, от които 21 са за плодове и зеленчуци. През миналата година броят на българските производители на продукти от постоянния асортимент е нараснал с 33% в сравнение с 2015, а в акционния асортимент – с 42%, уточни още Драгийска.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    bat_plamen avatar :-|
    bat_plamen

    Това е много добре за нашите производители.

  • 2
    xali avatar :-|
    ''zms15783''

    Похвално.Чувства се.

  • 3
    m_simeonov avatar :-|
    Мирослав Симеонов

    Бих желал да получа уточнение от Лидл. Дали под доставчици разбират само производители. Защото ако моята фирма е вносител на еди какъв си продукт от чужбина и продавам чрез ЛИДЛ, дали аз съм български доставчик?
    Иначе историите в края на статията са похвални, нужно е да ги има освен голи словоизлияния и цифри.

  • 4
    horilka avatar :-|
    Panda

    Абе като гледам кои са им доставчиците .... не, благодаря!

  • 5
    bajhuj avatar :-P
    Николай Колев

    Чуждото име не прокопса. Пийкок-мийкок, вече ги няма по брошурите. Сега вече са родна стряха...

  • 6
    velvoofell avatar :-|
    velvoofell

    Аз не харесвам новата политика. Български продукти има по всички други вериги, Лидл ги харесвам заради определени вносни продукти. Жалко, че намалиха асортимента на вносните вина. Но нали се преквалифицирахме в патриоти, Родна стряха ще е...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.