С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 мар 2017, 10:00, 3743 прочитания

Volkswagen намали възнагражденията на висшите мениджъри

Германската компания обяви намерението си да назначава повече жени на ръководни постове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Групата си постави за цел да стане глобален лидер при електрическите и автономните автомобили.
Volkswagen намали заплащането на висшия мениджмънт, обяви желанието си да назначава повече жени на ръководни позиции и разкри амбициозната цел да стане лидер на глобалния пазар на електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер също така подчерта, че не води преговори с колегата си от Fiat Chrysler Серджо Маркионе, известен поддръжник на консолидацията, въпреки че не изключи такива в бъдеще.

По-малки бонуси


Компанията променя начина на заплащане на висшите мениджъри и те ще получат с 37% по-ниско възнаграждение за миналата година. На годишната среща с медиите и инвеститорите в централата на компанията във Волфсбург Мюлер също така заяви, че германският автомобилен производител трябва да привлече повече жени на водещи позиции и да се стреми в това отношение да се превърне в корпоративен модел за подражание.
Заплащането на борда на директорите на компанията за миналата година е намалено от 63.2 млн. на 39.5 млн. евро. Матиас Мюлер, който пое поста в края на 2015 г. и замени Мартин Винтеркорн след избухналия дизелов скандал, е получил 7.3 млн. евро при 4.8 млн. година по-рано. По-голямата сума частично се дължи на смяната на позицията му в сравнение с предишната година.
През миналия месец Volkswagen промени начина на плащане на мениджърите и определи таван на заплащането. То вече ще зависи в по-голяма степен от постигнатите резултати. Финансовият пакет за главния изпълнителен директор беше ограничен до 10 млн. евро на година, а за членовете на борда на директорите – 5.5 млн. евро.
Мениджърите няма да получават годишни бонуси, ако годишната оперативна печалба на групата е под 9 млрд. евро (при праг от 5 млрд. евро в момента) и маржът на оперативната печалба остане 4%.

Повече жени в мениджмънта

Групата трябва да бъде "по-разнообразна, по-женска", заявява още Мюлер по време на презентацията, на която представи дългосрочната цел да стане най-голямата по продажби на електрически и автомобили и да има най-голямата флотилия от автономни коли.
Според него групата се нуждае от повече жени на ръководни постове. В момента има само една жена в борда – Хилтруд Доротея Вернер. Годишният доклад на компанията показва, че 9.8% от "първо ниво мениджмънт" са жени, а от второ – 13.5%. Целта на ръководството е до 2021 г. числата да се повишат съответно до 13 и 16.9.



Електрически лидер

Volkswagen смята да заложи на развитието на електрическите автомобили. До края на следващата година компанията ще представи 10 такива модела, а до 2025 г. те трябва да се увеличат до 30, казва Мюлер. Той също така търси сътрудничество с други производители на автомобили, като работи върху бюджетни коли за индийския пазар заедно с Tata Motors.
През миналата година германската компания отново излезе на печалба, след като завърши 2015 г. на загуба заради дизеловия скандал. Групата, която произвежда също така брандовете Audi, Porsche, Skoda и SEAT, отчете нетна печалба от 5.1 млрд. евро за 2016 г. срещу загуба от 1.6 млрд. евро година по-рано.
Дизеловият скандал не попречи на групата да продаде през миналата година рекордните 10.3 млн. Това представяне позволи на Volkswagen да изпревари главния си конкурент – японската Toyota, и да стане компанията с най-много продадени автомобили през 2015 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 889 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2183 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Вълна от сливания във Великобритания

Компаниите от различни сектори в страната търсят начин за намаляване на разходите заради Brexit

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10