Volkswagen намали възнагражденията на висшите мениджъри
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen намали възнагражденията на висшите мениджъри

Главния изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и членовете на борда Карлхайнц Блесинг, Франк Витер и Херберт Диес проведоха годшната среща с медиите и инвеститорите.

Volkswagen намали възнагражденията на висшите мениджъри

Германската компания обяви намерението си да назначава повече жени на ръководни постове

Кирил Кирчев
3920 прочитания

Главния изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер и членовете на борда Карлхайнц Блесинг, Франк Витер и Херберт Диес проведоха годшната среща с медиите и инвеститорите.

© Reuters


Групата си постави за цел да стане глобален лидер при електрическите и автономните автомобили.

Volkswagen намали заплащането на висшия мениджмънт, обяви желанието си да назначава повече жени на ръководни позиции и разкри амбициозната цел да стане лидер на глобалния пазар на електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер също така подчерта, че не води преговори с колегата си от Fiat Chrysler Серджо Маркионе, известен поддръжник на консолидацията, въпреки че не изключи такива в бъдеще.

По-малки бонуси

Компанията променя начина на заплащане на висшите мениджъри и те ще получат с 37% по-ниско възнаграждение за миналата година. На годишната среща с медиите и инвеститорите в централата на компанията във Волфсбург Мюлер също така заяви, че германският автомобилен производител трябва да привлече повече жени на водещи позиции и да се стреми в това отношение да се превърне в корпоративен модел за подражание.

Заплащането на борда на директорите на компанията за миналата година е намалено от 63.2 млн. на 39.5 млн. евро. Матиас Мюлер, който пое поста в края на 2015 г. и замени Мартин Винтеркорн след избухналия дизелов скандал, е получил 7.3 млн. евро при 4.8 млн. година по-рано. По-голямата сума частично се дължи на смяната на позицията му в сравнение с предишната година. През миналия месец Volkswagen промени начина на плащане на мениджърите и определи таван на заплащането. То вече ще зависи в по-голяма степен от постигнатите резултати. Финансовият пакет за главния изпълнителен директор беше ограничен до 10 млн. евро на година, а за членовете на борда на директорите – 5.5 млн. евро.

Мениджърите няма да получават годишни бонуси, ако годишната оперативна печалба на групата е под 9 млрд. евро (при праг от 5 млрд. евро в момента) и маржът на оперативната печалба остане 4%.

Повече жени в мениджмънта

Групата трябва да бъде "по-разнообразна, по-женска", заявява още Мюлер по време на презентацията, на която представи дългосрочната цел да стане най-голямата по продажби на електрически и автомобили и да има най-голямата флотилия от автономни коли.

Според него групата се нуждае от повече жени на ръководни постове. В момента има само една жена в борда – Хилтруд Доротея Вернер. Годишният доклад на компанията показва, че 9.8% от "първо ниво мениджмънт" са жени, а от второ – 13.5%. Целта на ръководството е до 2021 г. числата да се повишат съответно до 13 и 16.9.

Електрически лидер

Volkswagen смята да заложи на развитието на електрическите автомобили. До края на следващата година компанията ще представи 10 такива модела, а до 2025 г. те трябва да се увеличат до 30, казва Мюлер. Той също така търси сътрудничество с други производители на автомобили, като работи върху бюджетни коли за индийския пазар заедно с Tata Motors.

През миналата година германската компания отново излезе на печалба, след като завърши 2015 г. на загуба заради дизеловия скандал. Групата, която произвежда също така брандовете Audi, Porsche, Skoda и SEAT, отчете нетна печалба от 5.1 млрд. евро за 2016 г. срещу загуба от 1.6 млрд. евро година по-рано.

Дизеловият скандал не попречи на групата да продаде през миналата година рекордните 10.3 млн. Това представяне позволи на Volkswagen да изпревари главния си конкурент – японската Toyota, и да стане компанията с най-много продадени автомобили през 2015 г.

Групата си постави за цел да стане глобален лидер при електрическите и автономните автомобили.

Volkswagen намали заплащането на висшия мениджмънт, обяви желанието си да назначава повече жени на ръководни позиции и разкри амбициозната цел да стане лидер на глобалния пазар на електрически и автономни автомобили, съобщава Financial Times. Главният изпълнителен директор Матиас Мюлер също така подчерта, че не води преговори с колегата си от Fiat Chrysler Серджо Маркионе, известен поддръжник на консолидацията, въпреки че не изключи такива в бъдеще.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    primaxm avatar :-|
    primaxm

    Едни кръгове и клики връзкрчета, стават милионери работейки в компании листнати на борсата. Доста неприятно, предвид, че повечето им служители вземат стотици пъти по-малки възнаграждения от тях,

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Сексисти!

    Мъже, ако искате да станете мениджъри - не може. Няма значение дали разбирате. Ще изравняваме бройките! Точка.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK