Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата през 2016 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата през 2016 г.

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла

Собственикът на Zara с 10% ръст на печалбата през 2016 г.

Продажбите на Inditex са нараснали с 12%, трендът трябва да се задържи и през тази година

11869 прочитания

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла

© Reuters


Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2016 г. - печалбата е нараснала с 10%, а приходите - с 12%, съобщава Financial Times.

Очаквани резултати

Печалбата през миналата година е достигнала 3.16 млрд. евро. Бизнес моделът на фирмата, известен като "бърза мода", в момента се представя на добро ниво. Inditex, която е представена и в България, продължава да бъде най-големият търговец на дрехи в света. Общите продажби са се вдигнали с 12% до 23.3 млрд. евро. В отчета на компанията няма данни за българския бизнес, а тук тя оперира с шест дружества, които още не са публикували резултатите си. По данни от регистъра КАПИ за 2015 г. общите приходи на "Зара България", "Оишо", "Масимо Дути", "Пул енд Беър", "Бершка" и "Страдивариус" са 91.1 млн. лв., които са направени в 33 магазина.

Приходите и печалбата на испанската група не са изненадващи и съвпадат с очакваното от анализаторите увеличение. Годишната печалба във вече съществуващите магазини се е вдигнала с 10%, като този растеж през 2015 г. е бил с 1.5 пр. пункта по-нисък.

Според Inditex растежът на приходите трябва да се задържи и през тази година, като от началото на годината продажбите се вдигат с 13%. Inditex е най-големият производител на дрехи в света по пазарна капитализация. Фирмата работи по модел, който предвижда бързото производство и разпространение на дрехи, като така отделните модни марки могат най-лесно да отговорят на новите тенденции и промените във вкусовете на потребителите.

Бизнес моделът на Inditex позволява на фирмата да завърши веригата от дизайн, производство и разпространение за около две седмици, докато други вериги за дрехи като големия конкурент H&M (също с бизнес в България) не успяват да се справят с подобно темпо.

Намаляване на цените

Въпреки добрите резултати на Inditex някои анализатори смятат, че компанията намалява прекалено много цените на дрехите си, за да увеличи оборота. Според Credit Suisse цените на по-скъпите дрехи в магазините на веригата са спаднали с около 10% във Великобритания и 20% на международните пазари. Стратегията на Inditex кара конкурентите в сектора също да свалят цените си. В доклада на испанската компания обаче няма детайли за цените на дрехите.

Приходите са се увеличили при всички брандове на компанията, включително и по-евтините Pull&Bear и Bershka. Магазините на Zara отговарят за 66% от общите приходи, като веригата продължава да се представя добре и през новата фискална година.

Inditex не отбелязва каква част от продажбите са през физическите магазини и каква през интернет, но според изчисленията на Societe Generale едва 6% от продажбите идват от онлайн магазина на компанията. Очакванията са този процент да се вдига градивно. В момента Zara предлага онлайн продажби на дрехите си на 43 пазара, докато физически магазини има в 93. През изминалата година са били отворени 279 нови магазина на различните марки на Inditex и общият брой достига 7292. Плановете за 2017 г. са да бъдат отворени между 450 и 500 нови обекта.

Испанската компания Inditex, производител на популярните брандове дрехи Zara, Pull&Bear и Massimo Dutti, е имала успешна 2016 г. - печалбата е нараснала с 10%, а приходите - с 12%, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK