Tesla набира 1 млрд. долара свеж капитал
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Tesla набира 1 млрд. долара свеж капитал

Model 3 на Tesla, която е с много по-ниска цена от останалите модели на компанията, трябва да се появи по-късно през тази година

Tesla набира 1 млрд. долара свеж капитал

Компанията подсигурява успешното пускане на Model 3 на пазара

11063 прочитания

Model 3 на Tesla, която е с много по-ниска цена от останалите модели на компанията, трябва да се появи по-късно през тази година

© Handout


Компанията на Илън Мъск Tesla ще търси парична инжекция от 1 млрд. долара от Уолстрийт, пише Financial Times.

В гонене на срокове

Фирмата има нужда от повече средства, за да може да осигури пускането на пазара на очакваната първа масова електрическа кола Model 3. Първите бройки от нея трябва да бъдат доставени през лятото. Илън Мъск, който е основател и изпълнителен директор на компанията, сигнализира миналия месец, че изпълнението на амбициозните планове за пускане на автомобила ще докара финансовото състояние на Tesla "близо до ръба" и показа, че се обмисля събиране на свежи пари.

Коментарите на Мъск от миналия месец се отразиха пагубно на акциите на компанията, които се сринаха с 10%. Инвеститорите очакваха поредно забавяне на възвръщаемостта на вложените средства. През последните години Tesla си е осигурила финансиране за около 9 млрд. долара. Новината за търсените инвестиции бяха приети добре от пазара. Анализаторите очакваха сумата да бъде много по-висока от 1 млрд. долара и акциите на Tesla се вдигнаха с 2%.

Свеж капитал

Търсенето на акциите на Tesla е едно от големите оръжия на Илън Мъск през последните години, което му позволява да ускори процеса на производство на коли. Голямата цел на компанията е да се превърне от малък производител на скъпи електрически коли в един от лидерите в автомобилния сектор. Tesla вече започна революцията в автомобилната индустрия, като доскоро тя беше единствената, която правеше разработки на модели за масово навлизане на електрически и автономни коли. През последните години обаче всички големи традиционни производители насочиха усилията си именно натам. Компанията на Мъск обаче ще е първата, която ще предложи широкодостъпна електрическа кола на пазара.

Акциите на Tesla отбелязаха голямо повишение през последните месеци на миналата година, когато пазарите бяха изпълнени с ентусиазъм заради избирането на Доналд Тръмп за президент на САЩ и неговите планове за радикална данъчна реформа. През февруари пазарната капитализация на компанията беше 47 млрд. долара, малко преди Мъск да обяви набирането на нов капитал. В декларацията си към регулаторните органи Tesla коментира, че планира издаването на акции за 250 млн. долара и 750 млн. долара в конвертируеми облигации.

Компанията на Илън Мъск Tesla ще търси парична инжекция от 1 млрд. долара от Уолстрийт, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    bigman_1 avatar :-|
    BiGman1

    Ако имах свободен един милиард веднага щях да изкупя всички акции...Мъск и колите му са бъдещето...

  • 2
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров

    Безплатен обяд няма.Ясно е че тоя милиард евентуално ще бъде отпуснат от хиени които си изпипват работата докрай.

  • 3
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    До коментар [#1] от " BGman1 ": Както си го написал излиза, че имаш 2-3 милиарда, ама са ти заети :))

  • 4
    k3206873 avatar :-|
    k3206873

    "Tesla вече започна революцията в автомобилната индустрия, като доскоро тя беше единствената, която правеше разработки на модели за масово навлизане на електрически и автономни коли."

    Преди тесла не е имало коли, преди спейсХ не е имало ракети, преди солар сити не е имало фотоволтаични панели. Такива революции станаха, че последните трябваше Мъск да ги набута при тесла да не фалират. Ще видим и самата тесла колко ще изкара.

  • 5
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#4] от "k3206873":

    Имало е, разбира се, но не такива...
    Е, ако не броим съветските коли, за които се чакаше повече, отколкото за тия на Тесла... :)

    И като ракетите на СейсЕкс няма.

    А, ако излезе нещо от Хиперлууп, такова вече няма да е имало изобщо...

  • 6
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030

    [quote#1:"BGman1"]Ако имах свободен един милиард веднага щях да изкупя всички акции...Мъск и колите му са бъдещето...
    [/quote]

    Аз се надявах да закъснеят малко с Модел 3, че да паднат акциите и да си купя. Но за сега няма изглади това да се случи :-(

  • 7
    dz3n avatar :-|
    dz3n

    До коментар [#4] от "k3206873":

    Не, SpaceX беше първата компания която преземи ракета обратно на земята, освен това тя е първата компания която смъкната цената толкова много, че всяка компания с интерес за изстрелване на сателити в орбита, дори не се замисля коя компания да използва.

    Tesla е първия напълно електрически автомобил в масово прозводство и в момента е единствения който е напълно автономен. Освен това двете компании работят с ясната цел да произвеждат възможно най-много неща за да не са зависими от доставчици, или както казва Мъск, "Aко аз не построя шибаната гигафабрика няма кой да го направи вместо мен".

    Питай някой притежател на Tesla дали колите, които са си закупили не са революционни. Докато колата ти стои в гаража се търкулва новия софтуерен update и ХОП - автопилот. Същото важи и за голяма част от недостатъците на първите Tesla автомобили които се отстраниха софтуерно.

    С интерес чакам момента когато Tesla ще стане еквивалента на IPhone, а BMW и останалите автомобилни гиганти ще се чудят защо са оставили преднина от 8-10 години преди да осъзнаят кое наистина е cool в автомобилната индустрия. Дупе да им е яко на Daimler, BMW
    и прочие...

  • 8
    k3206873 avatar :-|
    k3206873

    До коментар [#7] от "dz3n":

    Това че ти не знаеш за други ракети, не знаеш цените и условията при тях, не знаеш, че приземяването още нищо не значи, не знаеш какви технологии имат другите производители на коли, не знаеш колко автономен е автомобилът на тесла, не знаеш, че фабриката я направи панасоник, не знаеш, че има други масови(за тесла е силно казано масов предвид цената) електрически автомобили, не знаеш каква е връзката между софтуер и хардуер, не знаеш за отношенията между тесла и даймлер, а само гледаш какво е "cool" си е твой проблем, който не е нужно да демонстрираш тук.

  • 9
    dz3n avatar :-|
    dz3n

    Форумния драскач е butthurt, колко забавно.

  • 10
    k3206873 avatar :-|
    k3206873

    До коментар [#9] от "dz3n":

    Понякога забравям, че пишещите тук може да не са завършили основно образование. Благодаря за напомнянето.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK